WARM AUDIO WA76 - 1176

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Heeft iemand ervaring met de volgende compressor:
WARM AUDIO WA76 - 1176 Styled FET Compressor With Cinemag Transformers

Dit lijkt een goedkoper alternatief voor de 1176 compressor.
 
Ik heb er inmiddels 2 en is echt heel goed, ik heb ze vergeleken met en UA en een Urei purple en
echt verschillen hoorden we niet. Jammer van de adapter maar voor de rest een top bak!!
 
Ik heb eens ergens een review gelezen waar hij erg goed uit kwam (zeker gezien de prijs).
Er was ook een foto aanwezig van het inwendige en je zag old school pcb board en geen SMD shit.

attachment.php


Van de eigen website: http://www.warmaudio.com/products/wa76-discrete-compressor/#prettyPhoto
 

Attachments

  • warm.jpg
    warm.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 97
Eindelijk weer eens een compressor gebaseerd op de 1176. Ik werk veel met vca compressors (super stereo, tk audio) , maar een -goede- 1176/1178 zou welkom zijn. :okdan:
 
Ik heb een 1176 en ben daar ZEER happy mee.
De Warm Audio heb ik nooit gehoord, maar ik vertrouw er wel op dat dat snor zit met die Warm.
In de 1176 zitten geen onderdelen die niet meer gemaakt worden dus namaken lijkt me prima mogelijk.

Die adapter is misschien minder elegant voor het oog, maar voor het oor is een adapter wel tof omdat je voeding buiten de case zit en dus niet kan storen op het audio signaal.
 
Heb er veel goede dingen over gehoord. En man, 1/3e van de prijs van een nieuwe 1176! Ik heb zelf ook een 1176 maar als ik nog meer van dit soort comps nodig heb ga ik de Warm zeker als eerste proberen. Wel jammer van de externe psu, maar je kan ook niet alles hebben voor dat geld.
 
Dat dacht ik al, ze hoeven dan niet de hele kast te isoleren van de voeding enzo. Maar ik wordt wel redelijk gestoord van de hoeveelheid losse voedingen in m'n bureau. ;-)
 
Dat dacht ik al, ze hoeven dan niet de hele kast te isoleren van de voeding enzo. Maar ik wordt wel redelijk gestoord van de hoeveelheid losse voedingen in m'n bureau. ;-)

Daar komt nog bij kijken dat je die adapter bij een fabriek koopt die adapters maakt, wat doorgaande een stuk goedkoper is dan zelf fabriceren.
Was voor een redelijke sjieke voeding 150,- kwijt. En dat was nog zelfbouw ook.

Ja adapters zijn irritant. Net als kabels btw. Maar ja, zonder kan ik ook niet. ;)
 
Zijn er al meer mensen die deze comp hebben ? Mensen die hem hebben vergeleken met een echte 1176 ik wil er graag 1 kopen dus alle tips zijn welkom.

:)
 
Heb ze laatst vergeleken. De UA 1176, de warm Audio en de Wes audio. Om heel eerlijk te zijn was ik niet zo onder de indruk van de Warm audio versie. De echte versie heeft gewoonweg het meeste "mojo", en de Wes audio versie heeft wat handige extra features.

Ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen. Als het puur als hobby unit is: Leuk ding, niks mis mee. Als het gaat om een pro studio: koop de Wes audio of de echte. Daarnaast heeft de echte 1176 natuurlijk het meeste restwaarde wanneer je m nog ooit verkoopt...
 
Back
Top