vervolg sub phatty / editor

vipal

Ouwe rot
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
1.266
Locatie
west gelderland
ik had t probleem voor de standalone werkwijze opgelost door niet de bootloader v2 te installeren en wel die andere v279

die bootloader uploaden met c6 doet gewoon niks anders dan zeggen dat de file sent is.
geen geflikker midi ledje
daarna dus die andere geupload.

dan kan ik standalone werken met de editor en is alles prima.

zodra ik in cubase de midi over usb gebruik zegt de editor hardware disconnected en kan ik geen presets wisselen

als ik cubase sluit en editor weer open is t weer ok, standalone geen probleem

als ik de dll van de editor gebruik als virtual instr dan krijg ik bij openen van de preferences weer te zien: hardware disconnected en ook geen presets wisselen. die vlieger werkt dus niet, bepaald geen ti qua tech.

heb m nu qua midi in voor de sub met midi din, geen usb meer
de editor zegt nog steeds: hardware disconnected, was even balen, maar nu blijkt dat ie wel connected is, want ik kan presets wisselen

mocht je dit tegenkomen dan kun je dus wat tijd besparen. bij mij werkt midi over de midi din dus wel en tegelijkertijd kan ik de standalone editor gebruiken ondanks een foutmelding.
weet nog niet of overfiesen presets gaat.

in ieder geval voor t moment zal ik maar zeggen,

na t updaten van mn minitaur moest ik opnieuw updaten, blijft buggy gedoe dat usb bij moog maar uiteindelijk krijg je wel werkbare setup

hoop dat ik hier iemand tijd mee heb bespaard
 
Class compliant midi interfaces (= zonder eigen drivers) zijn niet multi-client - onder Windows toch niet. D.w.z. dat maar 1 programma tegelijkertijd de midi interface kan gebruiken. Dus OF Cubase OF de standalone editor.
En ik neem aan dat er geen aparte drivers voor de ingebouwde USB midi interface van de Phatty zijn?
Je kan het gemakkelijk oplossen door de DIN midi poorten (ook) te gebruiken. (en misschien de USB enkel voor de editor houden - misschien ligt het aan de software / of misschien is die USB-aansluiting meer dan enkel een ingebouwde midi-interface)
 
Ik denk dat de vst editor gewoon altijd connectie met USB zoekt, onafhankelijk van Cubase. De Spark hardware doet dat ook. Maar kan ook midi verzenden/ontvangen via Cubase, zoals presets, of eender welk ander midi aparaat dat je ernaar stuurt.
 
niet als vst gebruiken dat werkt niet (althans niet bij mij)
Als dat een goede vst-editor is (ook total recall en al), dan zie ik alleen maar voordelen van die te gebruiken (i.p.v. standalone). Dat van dat niet-multi-client ding mochten ze wel eens beter communiceren - maar niemand doet dat :erm:
Moog past zich aan aan de tijdsgeest - Gelukkig dat er nog DIN opzit, wat niet meer zo evident is tegenwoordig.
"Grappig" is dat je af en toe op een forum leest dat iemand die ITB begonnen is, ineens een of andere oude synth koopt en dan verwacht dat hun $2 Chinees USB-Midi-kabeltje voldoende is om te editen - die dingen kunnen meestal zelfs geen deftige sysex transfers aan. :D
 
Back
Top