Moog VST Editor Issues

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Hoi,

Ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel Moog gebruikers nu wel of geen probleem ondervinden en dan niet met de stand alone hardware maar issues met het gebruik van de VST editor.

Ik een Sub Phatty gehad en nu een Subsequent 37, met beiden heb ik problemen (gehad). 1 probleem dat ik eerder had heb ik weten te tackelen (het overschrijven van patches met duplicates, dus tijdens het browsen/selecteren van patches werden andere patches overschreven), maar ik ervaar nu nog stees problemen met continue "disconnected hardware". Ableton ziet dan uberhaupt de midi connectie niet meer, en het herstellen van die connecties gaat erg moeizaam (vaak meerdere herstarts van Windows 10 + wisselen van USB poort of naar MIDI DIN, dat soort geneuzel). Dat ligt overigens niet (perse) aan faulty USB drivers, want ook met een normale MIDI DIN connectie treedt dit probleem op.

Dus wie heeft er echt nooit problemen en wie zit er (helaas) in mijn kamp?
 
Laatst gewijzigd:
Jammer, nul response op deze vraag...

Volgens mij zijn hier toch best wel wat Moog gebruikers op dit forum :D, of anders gebruikt echt niemand de VST editors? Dus ik probeer het nog eens, en om het zo laagdrempelig mogelijk, Ik vraag gewoon om een simpel wel problemen/geen problemen te antwoorden. (Ik heb volgens mijn geen rechten om een poll te starten, of anders kijk ik over de “graph” icon heen, anders had ik dat geprobeerd)
 
Ik heb met de Sub Phatty voor zover ik me kan herinneren nooit problemen gehad met de editor of midi over USB.
Met de Sub 37 heb ik wel regelmatig dat Renoise zegt dat midi disconnected is, maar het werkt dan meestal wel. Een enkele keer moet ik ff Renoise opnieuw opstarten of de USB kabel of eruit erin doen.
Problemen met de editor hoop ik nooit tegen te komen. Ik zal mijn patches nog eens ergens ander veilig stellen anders gaan er heel wat uurtjes tweaken verloren ;)
 
Ik heb met de Sub Phatty voor zover ik me kan herinneren nooit problemen gehad met de editor of midi over USB.
Met de Sub 37 heb ik wel regelmatig dat Renoise zegt dat midi disconnected is, maar het werkt dan meestal wel. Een enkele keer moet ik ff Renoise opnieuw opstarten of de USB kabel of eruit erin doen.
Problemen met de editor hoop ik nooit tegen te komen. Ik zal mijn patches nog eens ergens ander veilig stellen anders gaan er heel wat uurtjes tweaken verloren ;)

Muchas gracias voor de response!
 
Ik heb een Minitaur en heb ook veel issues (gehad). Uiteindelijk heb ik het opgegeven en werk ik noodgedwongen oldschool met deze synth. Wel heel jammer, want had hem heel graag met de VST editor willen gebruiken, dat was wel één van de belangrijke redenen dat ik hem had uitgekozen. Ik gebruik hem nu toch minder vaak dan wanneer ik hem als VST in Cubase zou kunnen gebruiken.
 
Ik gebruik hem nu toch minder vaak dan wanneer ik hem als VST in Cubase zou kunnen gebruiken.

Idd dat is bij mij dus ook het gevolg en erg jammer dus. De Subsequent gaat echt de deur niet uit, de sound bevalt me te goed, maar deze issues zijn toch wel ontzettend storend en kunnen je compleet uit de flow halen.

Nog steeds jammer dat er maar weining animo voor dit topic is, ik kan me niet voorstellen dat slecht een enkeling op dit forum hier problemen mee ervaart (en als dat niet zo is: you lucky bastards! :D).

Nou ja, ik weet dat ik in ieder geval niet de enige ben, hier nog wat andere posts vvan het moog forum (mijn username daar is maus3r) die dezelfde issues hebben (en er zijn daar zekere meer posts over dit topic, maar die kan ik zo snel niet terugvinden):

https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=21&t=33704
[url]https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=21&t=32294&p=175084&hilit=patches#p175084

https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=21&t=28925&hilit=patches[/URL]


Maar de treurige conclusie die je uit deze berichten kunt opmaken dat het Moog blijkbaar niet veel kan schelen, sommige berichten gaan van jaren terug... En blijkbaar zitten alle software resources nu op de Moog One. Eigenlijk ook ongeloofelijk dat ze zo'n ambitieus project aangaan, terwijl ze veel simpelere apparaten (zoals de Minitaur/Sub Phatty) nog niet eens stabiel weten te krijgen (qua software dan).
 
Ik heb de Sub37 nog maar een paar maanden, mijn sub phatty heb ik een paar jaren gehad.
Bij de phatty was de editor/librarian belangrijker omdat er weinig patchopslag op de synth was en er best wat hidden features waren.
Toch heb ik de editor bijna nooit gebruikt. Alleen een paar keren om patches op te slaan en wat met de hidden features te kloten.

Nu met de sub37 heb ik editor nog minder nodig omdat de synth zo hands on is. Kan me voorstellen dat veel mensen er daardoor wat minder problemen over melden.
Daarnaast is de USB connectie wellicht gevoeliger voor welke platform/OS en direct of via usb hub??
 
INu met de sub37 heb ik editor nog minder nodig omdat de synth zo hands on is. Kan me voorstellen dat veel mensen er daardoor wat minder problemen over melden.
Daarnaast is de USB connectie wellicht gevoeliger voor welke platform/OS en direct of via usb hub??

Hoe ik eea gebruik is het volgende:
Nadat ik een beetje gejammed heb en ongeveer weet hoe ik eea wil automaten, ga ik het een paar keer opnemen (met automation recording dus), maar dat is ook na een paar keer oefenen natuurlijk nooit perfect.
Ik wil dan achteraf toch nog wat correcties kunnen uitvoeren, en dus de automation timelines in Ableton achteraf bewerken, en daarvoor heb je nu eenmaal die VST editor voor nodig (Midi CC opnemen is wat mij betreft geen optie, dit werkt echt totaal ruk in Ableton).

En de problemen zijn dus niet eens USB gerelateerd (ik heb eea ook zonder hub geprobeerd btw), ik ondervind ook problemen met een DIN connectie....
 
Heb je de midi out data van de Moog als eens gemonitord? Heb je ook nog problemen als je die midi out loskoppelt ? ...
 
Ik heb de handleiding eens bekeken, je locall staat op off , je midi in staat toch niet op through (zodat de out als through werkt), zet de parameters eens op het eenvoudigste, 7 bit cc messages ... en monitor dan eens héél je midi chain
 
Ik heb de handleiding eens bekeken, je locall staat op off , je midi in staat toch niet op through (zodat de out als through werkt), zet de parameters eens op het eenvoudigste, 7 bit cc messages ... en monitor dan eens héél je midi chain

Hey,

Ik heb al aardig wat lopen debuggen, eea kan je in deze 2 draadjes terugvinden:

https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=21&t=33704

https://www.synthforum.nl/forum/mar...g-subsequent-37-vst-editor-midi-feedback-loop

Daarin staat onder andere dat ik ook met LOCAL OFF allerlei tests heb gedaan.

Het ergste probleem (overwritten patches) heb ik dus weten te tackelen, als in een fix die most-of-the-time lijkt te werken (de oorzaak is corrupte midi messages die ik mbv MIDI OX voorbij zag komen), maar het andere issue, waarbij de hardware disconnected is, daar ben ik nog niet achter hoe ik dat kan voorkomen.
 
Ik had alleen maar ellende met het aansturen van mijn Sub Phatty... wat een gedrocht van een software. Beetje automation of iets te veel activiteit op de plugin en na een paar minuten werkte de boel niet meer.. pas na herstart van DAW en even de synth aan en uit kreeg ik de boel weer werkend... dit was met midi over usb.
Na een tijdje was ik het helemaal zat en probeerde de ouderwetse midi aansluiting, dus van mijn DAW naar mijn Midi interface en dan naar de midiport van de Sub Phatty, sindsdien heb ik nooit meer problemen gehad.
 
Ik heb het zelfde gehad met de slim phatty, elke keer gezeik via usb. Via midi ook als ik midi in en out had aangesloten. Volgens mij had het te maken met Logic en een midi loop, maar sindsdien sluit ik eigenlijk niks meer terug aan richting DAW en dat scheelt een hoop gezeik. Zeker nu ik de push heb voor ableton kan ik daarmee paramters automaten en hoef ik me geen zorgen meer om midi loops te maken.
 
Met andere DAW's dan Bitwig heb ik geen ervaring maar heb heb wel vrienden die in Ableton werken en de Sub Phatty via de plugin aansturen over traditionele Midi en geen klachten hebben.
 
Ik moet zeggen dat ik bij zowel de Minitaur als de Subsequent editor heel weinig problemen ervaar.
Zowel via VST als stand alone.
Het kan zijn dat ik ze gewoon niet zo intensief gebruik en er daardoor niet tegenaan loop (ik herinner me je vraag op het moog forum ook en heb toen dingen getest die ik normaliter nooit zou doen)
Disconnected hardware heb ik een heel enkele keer nog.
Het gebeurt zo weinig dat ik daar geen lijn in kan ontdekken qua mogelijke oorzaak.

Mijn gevoel zegt dat de USB midi connectie een veroorzaker van de problemen is.
Maar aangezien hij bij mij 95% van de tijd prima werkt, ben ik er nog niet verder in gedoken.
 
Ik moet zeggen dat ik bij zowel de Minitaur als de Subsequent editor heel weinig problemen ervaar.
Zowel via VST als stand alone.
Het kan zijn dat ik ze gewoon niet zo intensief gebruik en er daardoor niet tegenaan loop (ik herinner me je vraag op het moog forum ook en heb toen dingen getest die ik normaliter nooit zou doen)
Disconnected hardware heb ik een heel enkele keer nog.
Het gebeurt zo weinig dat ik daar geen lijn in kan ontdekken qua mogelijke oorzaak.

Mijn gevoel zegt dat de USB midi connectie een veroorzaker van de problemen is.
Maar aangezien hij bij mij 95% van de tijd prima werkt, ben ik er nog niet verder in gedoken.
nou DIN of USB maakte bij mij dus niet veel uit. Sinds ik de PRG Change SEND off heb gezet heb ik wel veel minder issues, maar ben dus niet geheel vrij van problemen, zo nu en dan nog steeds connectie issues (DAW en/of computer herstart helpt dan meestal, maar ook niet altijd, grrrr) en ook overschrijft een patch nog wel eens, goed backuppen dus!

ik heb inmiddels een aanvullende theorie bedacht :P, het probleem wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware, en ik vermoed dat de Push 2 daaraan bijdraagt. Ik vergeet wel eens de Push uit te zetten met de powerknop (en haal de stroom er dan af via een main switch voor al mijn gear). Als ik dan mij computer resume van hibernation (Ableton Live dus niet afgesloten, maar verder gaan waar je gebleven was) dan zie je allerlei parameters initialiseren op de Push (dus je ziet allerlei dials van 0 naar 127 gaan bv). Een gevolg daarvan is dat op je master chain er ook zomaar settings worden aangepast (bv de main volume waarde veranderd, of allerlei waarden op een limiter in die chain zijn aangepast). Heel irritant, maar daar weet ik inmiddels mee op te gaan, maar dat heeft me wel aan het denken gezet. Er vindt nl ontzettend veel verkeer plaats tussen de Push controller en Ableton, het zou best kunnen dat dat ook verstorend kan zijn voor andere aangesloten midi apparatuur.

Een theorie dus, heb geen feiten om dat te onderschrijven.
 
nou DIN of USB maakte bij mij dus niet veel uit. Sinds ik de PRG Change SEND off heb gezet heb ik wel veel minder issues, maar ben dus niet geheel vrij van problemen, zo nu en dan nog steeds connectie issues (DAW en/of computer herstart helpt dan meestal, maar ook niet altijd, grrrr) en ook overschrijft een patch nog wel eens, goed backuppen dus!

ik heb inmiddels een aanvullende theorie bedacht :P, het probleem wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware, en ik vermoed dat de Push 2 daaraan bijdraagt. Ik vergeet wel eens de Push uit te zetten met de powerknop (en haal de stroom er dan af via een main switch voor al mijn gear). Als ik dan mij computer resume van hibernation (Ableton Live dus niet afgesloten, maar verder gaan waar je gebleven was) dan zie je allerlei parameters initialiseren op de Push (dus je ziet allerlei dials van 0 naar 127 gaan bv). Een gevolg daarvan is dat op je master chain er ook zomaar settings worden aangepast (bv de main volume waarde veranderd, of allerlei waarden op een limiter in die chain zijn aangepast). Heel irritant, maar daar weet ik inmiddels mee op te gaan, maar dat heeft me wel aan het denken gezet. Er vindt nl ontzettend veel verkeer plaats tussen de Push controller en Ableton, het zou best kunnen dat dat ook verstorend kan zijn voor andere aangesloten midi apparatuur.

Een theorie dus, heb geen feiten om dat te onderschrijven.
Dat zou inderdaad kloppen met een andere theorie die ik heb.
Ik gebruikte de Behringer X-Touch veel met Reason en die heeft een continue midi datastroom nodig om alle informatie te krijgen (levels etc.)
Als ik die aan had, dan deed de Moog moeilijk.
De nieuwe codec van Jaexx verhielp het, maar de X Touch is ondertussen verkocht, dus ik kan het niet meer testen.
 
Ik heb sinds kort een sub37. Geweldige herrie komt eruit, maar ik krijg het volgende niet voor mekaar.

Als ik de editor instel zoals aangegeven in de manual dus: panel, wheels en keys, local off, kan ik die ook niet meer gebruiken de sub via de editor, ik zie dat de editor midi ontvangt, en als ik met de muis of push de editor bestuurt werkt het allemaal wel.

Ik gebruik live 11 op OS X Catalina, midi gaat via usb.
 
Ik heb sinds kort een sub37. Geweldige herrie komt eruit, maar ik krijg het volgende niet voor mekaar.

Als ik de editor instel zoals aangegeven in de manual dus: panel, wheels en keys, local off, kan ik die ook niet meer gebruiken de sub via de editor, ik zie dat de editor midi ontvangt, en als ik met de muis of push de editor bestuurt werkt het allemaal wel.

Ik gebruik live 11 op OS X Catalina, midi gaat via usb.
Waarom zou je panel etc. uit zetten?
Dan stuurt de S37 geen midi meer uit (dus wordt de editor ook niet aangestuurd toch?)
 
Back
Top