Alesis ION Review

Ik heb die presets op de website geluisterd,,, een behoorlijke tegenvaller moet ik zeggen. Ik vind de geluiden plat, en ongeinspireerd klinken. Er zitten veel tikjes in, volgens mij is die envelope niet echt goed, is iemand dat al eerder opgevallen??
 
DUH! ga nou gewoon ff met dat ding aan de slag.... als je popcorn hoort weet je toch ook nie dat een moog heeeeeeeeeeel vet kan klinken? ;)
 
Zit wat in,, ik snap alleen niet waarom mensen van de techafdeling, mensen die (hoop je dan) met visie zo'n bak ontwikkelen en dan zulke ongeinspireerde presets erin zetten. Presets moeten laten horen wat een bak kan, presets zitten er niet in om ze ook echt te gebruiken.

Heb je de factory presets van de Prophet VS weleens gehoord???:{ jammie jammie,


Je krijgt binnekort een mailtje van me Olaf:doei:
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb die presets op de website geluisterd,,, een behoorlijke tegenvaller moet ik zeggen. Ik vind de geluiden plat, en ongeinspireerd klinken. Er zitten veel tikjes in, volgens mij is die envelope niet echt goed, is iemand dat al eerder opgevallen??

Heb ik dit nou voor niks zitten tikken !

Ga voor de ION . Die heeft snelle envelopes en klinkt heel analoog . Ga niet af op de presets of de demos op het net ... die zijn echt ruk ! Ik ging hem even checken in een muziekzaak en liep er een kwartier later de deur mee uit .

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20446&perpage=40&pagenumber=1
 
Nou voel ik me toch een beetje in het kruis getast... ;{ 8o)


Ik ben, samen met een paar Amerikanen, verantwoordelijk voor de presets in de Alesis Ion. Ik had een "vrije" opdracht; d.w.z. dat ik mijn gang kon gaan.

Nu heb ik natuurlijk net als ieder mens, een eigen smaak. Binnen de kaders van mijn smaak heb ik laten horen wat Ion kan. Wat is smaak? Het voorbeeld van de Prophet VS is treffend: ik heb ook een VS en ik vind de presets op zijn zachtst gezegd niet al te best...
De presets in Ion kun je gebruiken om te horen wat er allemaal met hem mogelijk is. Mocht je hem kopen besef dan dat jij veeeel langer de tijd hebt om mooie sounds te maken dan ik ooit had. Ik moest mijn set van 128 programs in 17 dagen afgerond hebben. (maar ik klaag daar niet over - het was een feest om Ion te mogen programmeren)

Trouwens, gebruik de wielen als je 'm bespeeld in de winkel. Ik heb bij mijn programs gezorgd dat de filters helemaal uit hun dak gaan als je ze gebruikt.

Jullie doen mij geen pijn met deze opmerkingen maar mijn ego is heeeel verdrietig! :D
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Er zitten veel tikjes in, volgens mij is die envelope niet echt goed, is iemand dat al eerder opgevallen??

Die tikjes moeten exemplarisch geweest zijn. Ik heb daar nog niets over gehoord.

De envelopes zijn lekker snel, maar wat is er mis mee volgens jou?
 
Ehmmm.... toen ik hem in de winkel gehoord had vonk ik hem veel beter dan die versie die op de Messe stond en nog niet af was.

Enne, d'r was ook iemand die beweerde dat hij goed z'n synthje stond naast de MS10 en de M3X.

Dus laat ze maar lekker lullen. ;)
 
AAAUW AAAUUWWW,,,,,,, sorry man. hoe kan ik nou weer weten dat die presetmaker nou net hier ook op het synthforum zit,,,,, :stupid :stupid :stupid :stupid
lol

Vind jij de factory presets van de VS slecht, check preset 29 eens, ik krijg echt kippenvel van die string???


Origineel geplaatst door Pim
Nou voel ik me toch een beetje in het kruis getast... ;{ 8o)


Ik ben, samen met een paar Amerikanen, verantwoordelijk voor de presets in de Alesis Ion. Ik had een "vrije" opdracht; d.w.z. dat ik mijn gang kon gaan.

Nu heb ik natuurlijk net als ieder mens, een eigen smaak. Binnen de kaders van mijn smaak heb ik laten horen wat Ion kan. Wat is smaak? Het voorbeeld van de Prophet VS is treffend: ik heb ook een VS en ik vind de presets op zijn zachtst gezegd niet al te best...
De presets in Ion kun je gebruiken om te horen wat er allemaal met hem mogelijk is. Mocht je hem kopen besef dan dat jij veeeel langer de tijd hebt om mooie sounds te maken dan ik ooit had. Ik moest mijn set van 128 programs in 17 dagen afgerond hebben. (maar ik klaag daar niet over - het was een feest om Ion te mogen programmeren)

Trouwens, gebruik de wielen als je 'm bespeeld in de winkel. Ik heb bij mijn programs gezorgd dat de filters helemaal uit hun dak gaan als je ze gebruikt.

Jullie doen mij geen pijn met deze opmerkingen maar mijn ego is heeeel verdrietig! :D
:stupid :stupid :stupid :stupid
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat
AAAUW AAAUUWWW,,,,,,, sorry man.

Rustig aan... 'sorry' is niet nodig! Jouw mening blijft jouw mening.

Je schrijft dat je bij de VS vindt dat de geluiden een goed voorbeeld geven van de mogelijkheden.
Het ironische is, is dat mijn handelsmerk is: ik gebruik juist alle modulatie routings. Dat heb ik ook bij Andromeda gedaan, bij Ion - en nu ook bij de Neuron. (de Neuron sounds zijn nog niet klaar)
Kennelijk viel het je niet op bij het beluisteren van Ion... Niet aan de wieltjes gedraaid?

Ik heb zelf één golden rule bij synthesizers: het maakt niet uit hoe duf de presets klinken. Het gaat er om wat je er ZELF mee kunt.
 
OK, ik ga binnenkort ff bij iemand langs met zo'n bak, dus dan kan ik m uitgebreid testen.

Zit er trouwens zo'n random functie op net als bij de vs?? Waarbij je random alle parameters kan veranderen??
 
Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
ps: heb nog nooit echt een analogesynth gevoeld, maar als die zo als die ion of zelfs nog beter klinken, ...... :okdan:

Lekker he? :D

En Pim: Ik kocht de Ion na 10 minuten spelen met onder meer jouw presets, zonder diep de synth in te duiken, dus je mag je ego weer wat strelen. Ik vond vooral een bepaald Oberheim pad geweldig, zeg me dat jij die gemaakt hebt! :)
 
Iedereen mag gewoon zeggen wat die vind toch in deze democratie?
En Pim is ook een volwassen iemand die het best wel kan hebben hoor!
Voorlopig hebben de mensen die commentaar er over hadden de ion wel gekocht.
En neee neee neee mij krijg je er niet aan ik moet aan me stoere image denken :D
 
Origineel geplaatst door Pim
Neuron. (de Neuron sounds zijn nog niet klaar)

Lukt dat uberhaupt om er sounds op 'klaar' te krijgen? 't Lijkt me dat dit voor velen het sonische equivalent van cocaine heeft, maar dan zonder mogelijkheid van een overdosis (dus 3 dagen in een donkere kamer en dan uitgehongerd eruit komen met een gelukzalige grijns en 0 uren slaap :D.
 
Origineel geplaatst door dextah
Heb ik dit nou voor niks zitten tikken !

Ga voor de ION . Die heeft snelle envelopes en klinkt heel analoog . Ga niet af op de presets of de demos op het net ... die zijn echt ruk ! Ik ging hem even checken in een muziekzaak en liep er een kwartier later de deur mee uit .

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20446&perpage=40&pagenumber=1


Haha, dit is preceis het verhaal dat ik over de Machinedrum vertel....waarom hebben sommige van de beste apparaten (naar mijn meninge) zulke ruk presets? (An1x, Nova, MD, ION?) Aan de andere kant hebben sommige 'mindere' apparaten hele goede presets (Electribe MX vond ik qua presets super, maar als je er mee speelt een stuk minder uitgebreid als je zou hopen....hoewel.....het blijft een sexy bak...)
 
Origineel geplaatst door Pim
Rustig aan... 'sorry' is niet nodig! Jouw mening blijft jouw mening.

Je schrijft dat je bij de VS vindt dat de geluiden een goed voorbeeld geven van de mogelijkheden.
Het ironische is, is dat mijn handelsmerk is: ik gebruik juist alle modulatie routings.

Wel Pim, om je te troosten, enkele van de sounds die ik wel te pruimen vond kwamen uit jouw presets, en enkele andere uit de presets van die ander kerel (Dave Polich). De kern van het probleem van presets is volgens mij hetgeen je hierboven gedeeltelijk aanhaalt: de sounddesigners van de presets gaan tot het uiterste om alle mogelijkheden van de machine te 'showen' en vergeten hierbij dikwijls dat het de meeste eindegebruikers puur om de sound gaat. Een vette simpele bassline kan 10x impressionanter overkomen dan de meest gecompliceerde pad if you catch my drift. Dit is trouwens een algemene opmerking en niet specifiek naar jouw gericht Pim.

My 2 cents on the synth 'preset' discussion.

Baai,

Wim.
 
Origineel geplaatst door Nerve
Wel Pim, om je te troosten, enkele van de sounds die ik wel te pruimen vond kwamen uit jouw presets, en enkele andere uit de presets van die ander kerel (Dave Polich). De kern van het probleem van presets is volgens mij hetgeen je hierboven gedeeltelijk aanhaalt: de sounddesigners van de presets gaan tot het uiterste om alle mogelijkheden van de machine te 'showen' en vergeten hierbij dikwijls dat het de meeste eindegebruikers puur om de sound gaat. Een vette simpele bassline kan 10x impressionanter overkomen dan de meest gecompliceerde pad if you catch my drift. Dit is trouwens een algemene opmerking en niet specifiek naar jouw gericht Pim.

My 2 cents on the synth 'preset' discussion.

Baai,

Wim.


zit absoluut wat in!
 
Origineel geplaatst door nick nova
Vraag maar aan Rob Papen. De bruikbaarheid van de klank is eesentieel.
Toppers maken klanken die voor iedereen(!) bruikbaar zijn.

(offtopic)
aan de andere kant, als de presets *te* goed zijn, neemt dat af aan de motivatie om zelf creatieve sounds te programmeren... niet?
(/offtopic)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Zit er trouwens zo'n random functie op net als bij de vs?? Waarbij je random alle parameters kan veranderen??

Zit er niet op. Maar Alesis biedt je de mogelijkheid om een aap te leasen. Werkt net zo goed.8)

Bedankt voor alle opbeurende posts, vrienden! Ik durf weer over straat. Eén (serieuze) opmerking: Rob Papen is een klasse apart. :okdan:
 
Back
Top