Alesis ION Review

en...ja! ik had de ION mijn huiskamer/slaapkamer/studio samen met een Korg MS, Macbeth M3x en ik zeg, nog steeds, dat de ION de meest A klinkende VA is die er is. En ik heb de Nords, Virus, Ms2000, JP8000, Nova, allemaal gehad of bespeeld.

Ik denk dat veel mensen een goede preset pas een goede preset vinden als ie "vet heftig" of "supercomplex en psychedelisch" is. Ik vind een preset vet als ie "Twin Moog" heet een ook ECHT klinkt als een Moog. Dan ben ik verkocht. Zoals Dexter en ik al opmerkte: ION is de shit!!!
 
Hoi Nolet,

In welke bank zit die preset? Ik kan hem namelijk niet vinden....

Grtz,
Jeroen
 
hij zit in de eerst, de rode, bank. Hij heet iets van Twin moog ofzo. De exacte naam ben ik vergeten.
Maarrrrrrrr....speel wel als een moog. dus korte stacato basslines met veel vibrato! Gebruik je rechterhand op het klavier en je linker om aan die wieltjes de jetsen. Zo krijg je de echte sound.
 
wie houd er nou niet van aan wieltjes jetsen??

zeg gast,ga es met je reet op het strand liggen ofzo! jebentopvakantie!
 
Origineel geplaatst door olafmol
wie houd er nou niet van aan wieltjes jetsen??

zeg gast,ga es met je reet op het strand liggen ofzo! jebentopvakantie!

tis hier 00:13!! vandaag mad lopen chillen op het strand!! ik ben bruiner dan nelson mandela!!
 
Origineel geplaatst door cadra
(offtopic)
aan de andere kant, als de presets *te* goed zijn, neemt dat af aan de motivatie om zelf creatieve sounds te programmeren... niet?
(/offtopic)

Dat heb je toch vooral bij hele complexe synths, waar je eigen brouwsels niet op kunnen tegen de presets omdat er gewoon te veel dingen zijn die er in geprogrammeerd zijn.
 
Bij fm bakken heb je dat al, er zijn maar weinig mensen goed in het programmeren van fm patches, me included trouwens
 
Ik ben de ION ook maar een keertje gaan beluisteren. Wat een sound, man! Heeft echt dat brutale analoge karakter.

Wat me alleen wel is opgevallen, dat bij geluiden die een zeer korte releasetijd op de amp-envelope hadden er een soort van tikje of prutteltje te horen is. Ik weet niet of iemand anders dat ook is opgevallen? Bug,...feature,....?

Ik vond de presets trouwens zeker niet verkeerd, in ieder geval in vergelijking met die uit mijn Nova, die me erg tegenvielen.
 
Die tikjes is mij ook al opgevallen en heb hier al eerder een opmerking over gemaakt. Wel grappig dat toch nog andere mensen het ook hebben gemerkt
 
Ik heb 't ff gecheckt maar mijn Ion is niet getikt... Misschien was het een geluid waarbij de release v/h filter op nul staat en de release van de amp op >0.
 
mooi he, van die supersnelle envelopes ;)
die horen te tikken, als je dat niet wilt moet je ze gewoon ff iets minder snel zetten..
 
Ik heb toch heel wat presets gehoord waar dat soort bijgeluidjes in zitten en dat lijkt me niet de bedoeling. Het zou inderdaad kunnen komen omdat de envelopes 'te' snel zijn, maar het klinkt toch als een soort van artifact.
 
vind deze bak nu naar een paar keer bespelen steeds bruter worden,
alleen ben nog steeds niet kapot van de interface :(
 
Origineel geplaatst door SoLiS
Ik heb toch heel wat presets gehoord waar dat soort bijgeluidjes in zitten en dat lijkt me niet de bedoeling. Het zou inderdaad kunnen komen omdat de envelopes 'te' snel zijn, maar het klinkt toch als een soort van artifact.

Mijn Alpha Juno en MicroWave I doen dit ook allebei, en die hebben ook gewoon VCA's.
 
ken ik nou een keer een lekker deuntje horen uit deze bak of blijven jullei je thuis alleen maar verbazen over deze machine ??

:confused:
 
Origineel geplaatst door MadR
ken ik nou een keer een lekker deuntje horen uit deze bak of blijven jullei je thuis alleen maar verbazen over deze machine ??

:confused:

je hebt bitchslapper van tim/nolet al beluisterd? daar zitten Ion sounds in...

ohja..mijn roland juno6 klikt ook zo als je de envelopes helemaal dichttrekt
 
Origineel geplaatst door olafmol
je hebt bitchslapper van tim/nolet al beluisterd? daar zitten Ion sounds in...

ohja..mijn roland juno6 klikt ook zo als je de envelopes helemaal dichttrekt

eh ja ... maar die vonk wat minder
maar dat komt denk omdat ik erg in die funky herbi sound zit
(wat wil je me een arp axxe en the headhunters continue in je hoofd :D )
ik vond die bitch slapper te strak getimed ofzow ..
die macbeth vonk ook een beetje tegenvallen in bitchslapped (al heb ik daar wat demo's van gehoord en die vonk top)

ik hoor graag de expressie van een machine
wat waren de ion geluidjes in bitchslapped ?
dan ga ik nog een keer luisteren

:)
 
Origineel geplaatst door MadR
eh ja ... maar die vonk wat minder
maar dat komt denk omdat ik erg in die funky herbi sound zit
(wat wil je me een arp axxe en the headhunters continue in je hoofd :D )
ik vond die bitch slapper te strak getimed ofzow ..
die macbeth vonk ook een beetje tegenvallen in bitchslapped (al heb ik daar wat demo's van gehoord en die vonk top)

ik hoor graag de expressie van een machine
wat waren de ion geluidjes in bitchslapped ?
dan ga ik nog een keer luisteren

:)

fonkie herbie! ik zeg: oddity...bij gebrek aan ruimte voor een odessey ;)
 
Back
Top