Alesis ION Review

Vet ga nu luisteren
je moet alleen ff 2 streepjes in het adres weghalen

groetjes Roel

Ps: Check die gearlist van die Jeroen.
 
Ok, ik heb niet de hele threat gelezen, beetje te lang.
Maar in de Interface van deze maand staat een uitgebreide review
door niemand minder dan Ruud Lekx. Als dit al vermeld was, negeer dit bericht dan maar.
 
Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Ps: Check die gearlist van die Jeroen.

:{ :{ :{ :{

maargoed weer ontopic:

Ik ben erg benieuwd hoe er over een paar maanden gedacht word over de ION, ik heb nu al een aantal positeve en negatieve dingen gelezen. Ik heb het vermoeden dat dan de meningen over dit beestje nog wel eens erg verdeeld kunnen gaan worden ivm bugs etc..
 
Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Ik had in deze threath gelezen dat ze in een soort geld nood zitten, dus vandaar dat ze de ion al half af op de markt hebben gegooid. Aangezien de concurrenten hun synths ook updaten, wat logisch is en ook goed, maar bewijst wel
dat ze vaak evalueren voordat iets pas echt goed af is.

Conclussie: Ze maken liever 2 synths / dan 1 synth in een jaar.

Maar ja, kun je eigenlijk niks over zeggen, misschien dat ze eerst naar de consument willen luisteren die hun betrappen op bugs, maar bij ion wisten ze het zelf volgens mijn al.

Maar wat maakt het uit, lijkt me gewoon een hele vette synth die nu heel goed in mijn gear zou passen.

Ps: Vindt dat vierkantige wel grappig aan de ion.

Maar ja ik ben gek :dubbel:

Sommige "bugs" werden uiteindelijk heel erg gewaardeerd en bestempeld als "uniek" en "karakter". Hoewel ik dat met software bugs nog niet zo snel zie gebeuren.
 
Dat nummer bovenaan heeft wel wat delay b.v. van Protools eroverheen zitten. Maar hij laat wel goed zin waar de Ion goed in is.
 
Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Ik had in deze threath gelezen dat ze in een soort geld nood zitten, dus vandaar dat ze de ion al half af op de markt hebben gegooid.

Dit is gelul van de bovenste plank. Alesis heeft geen geldnood & Ion functioneerde prima. Ik kreeg keurig mijn centjes op tijd!

Zo komen roddels in de wereld. :r
 
Een jaar geleden of zo had Alesis toch financiele trubbels of is dat ook geleuter van de bovenste plank?

Nou ja na hun rampzalige QS serie kon het eigenlijk alleen maar beter gaan. ;)
 
ik heb Tim's Ion hier in de studio staan, dat ding doet het prima hoor, merk in de praktijk geen ene lor van bugs ed..... tenminste nix meer dan in mijn andere synths ;)

ohja..alesis is nu een "dochter" van numark ,en reken maar dat die groot zijn...dus wat Pim zegt klopt helemaal
 
Origineel geplaatst door olafmol

ohja..alesis is nu een "dochter" van numark ,en reken maar dat die groot zijn...dus wat Pim zegt klopt helemaal

Alesis is failliet gegaan en dan opgevist door Numark, dus dat geldnood verhaal was helemaal geen gelul, eerder voorbijgestreefde info :P
 
Origineel geplaatst door Nerve
Alesis is failliet gegaan en dan opgevist door Numark, dus dat geldnood verhaal was helemaal geen gelul, eerder voorbijgestreefde info :P

idd ik hoorde ook dat alesis failliet was gegaan nadat ze bakken met geld aan research besteed hadden voor de a6, en vervolgens de verkoopcijfers tegenvielen... en even later leek het of er nooit iets aan de hand was geweest. dan weet ik ook weer hoe die vork in zijn steel zit :)

en wat de ion betreft: mede deze review heeft me overtuigd... dit wordt mijn volgende VA synth; over een tijdje pas want ik heb eerst nog wat andere plannen en priotiteiten, maar ik ga em grondig onderzoeken. wat ik hier aan reacties lees klinkt allemaal erg lekker 8~
 
ik weet het nog niet hoor
heb gisteren het sos review gelezen maar ik hoor het er niet aan af
(n.a.v. die 2 ion tracks van jeroen)
beetje hetzelfde verhaal als die electron MM hype mijn inziens

laat die arps maar eens horen met flink wat laag erin
 
Origineel geplaatst door Nerve
Alesis is failliet gegaan en dan opgevist door Numark, dus dat geldnood verhaal was helemaal geen gelul, eerder voorbijgestreefde info :P

2 jaar oude info brengen alsof het nieuws is vind ik gelul. Mensen moeten alleen over dingen schrijven waar ze verstand van hebben...:r

Zullen we het weer over dat leuke synthje hebben?8~
 
Origineel geplaatst door Pim
2 jaar oude info brengen alsof het nieuws is vind ik gelul. Mensen moeten alleen over dingen schrijven waar ze verstand van hebben...:r

Inderdaad, maar ik voorspel nog veel frustratie voor je op allerhande internetfora als je je hieraan zo doodergert, 90% is zowiezo impulsief gelul.


Zullen we het weer over dat leuke synthje hebben?8~ [/QUOTE]

Ja graag, ik hoop dat ie in't echt beter klinkt dan de platte demos op de alesis-site. Heb daar maar enkele leuke geluiden gehoord, al de rest was de zoveelste karakterloze virtuele troep. Ik ken VSTi's die beter klinken (Absynth, Pro-53, Moog Modular...)! Zal hem maar is zelf moeten gaan tweaken in de shop vrees ik.
 
Pim,

Alesis moet eens een MMT16 uitbrengen, met die mute-knoppen en handig voor live!!
 
Alesis moet eens een MMT16 uitbrengen, met die mute-knoppen en handig voor live!!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het idee werkt prima voor mij, en dan graag met meer dan 1 midi-output :(
 
Yes ik heb hem nu ook.

WOW die ion is dus echt zwaar goed, je "mag'' er alleen wel wat reverb en een delay en compressor opgooien,
en dan klinkt hij gewoon echt super, (zonder ook hoor!)

'Kijk nu wel een beetje minachtend naar mijn andere synths"

En in het echt vindt ik hem er mooier uitzien als op het plaatje, vergeleken met andere synths lijkt het net of je hem
onder een vergrootglas ziet i.v.m grotere knoppen als de rest.

ps: heb nog nooit echt een analogesynth gevoeld, maar als die zo als die ion of zelfs nog beter klinken, ...... :okdan:
 
Back
Top