Wat zijn de beste monitor speakers??

Origineel geplaatst door fuse
Lekker genuanceerd he. ;)

En ook al is opstelling belangrijk dan is alles wel belangrijk. Hoe ze klinken en of jij ze goed kent en zelfs dat je ze er mooi uit vindt zien etc. Gewoon al die elementen moeten zo goed mogelijk kloppen en niet alleen dat ene.

ja .. daar zit wel een kern van waarheid in

ik zie alleen een hoop mensen kloten met hun opstelling ...
en op de meest rare plekken bassen produceren
maar vaak niet recht voor de speakers
dan kan ie nog zo mooi klinken of goed kennen .. het mixt gewoon moeilijker dan
het feit of ze er mooi uit zien doen er dan totaal niet toe bij mij
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Beepr
Dan zou dat wel eens kunnen zijn omdat ze een belangrijk deel van het laag niet weer kunnen geven,
toch wel belangrijk denk ik...misschien ....toch? Voor op een dansvloer?

volgens de kenners hier
wordt er redelijk wat onder 80 hz weggesneden

maar die bass is er wel ..
alleen hij is een beetje moeilijk
bij mij zit iig niet in de hele kamer .. maar op een paar plekken ..
en die zijn diep genoeg voor mij ..
 
Re: Wat zijn de beste monitor speakers??

Origineel geplaatst door dcdn
Ik had eigenlijk een simpele vraag, wat zijn nou de beste monitor speakers om te nemen??
ik zat een beetje te twijfelen tussen Tannoy en JBL, of weten mensen veel betere??

De dure zijn goed.
& de duurdere zijn beter
enkel & alleen omdat goedkopere minder goed klinken
& de goedkoopste het minst zijn.
 
Re: Re: Wat zijn de beste monitor speakers??

Re: Re: Wat zijn de beste monitor speakers??

Origineel geplaatst door JazzMann
De dure zijn goed.
& de duurdere zijn beter
enkel & alleen omdat goedkopere minder goed klinken
& de goedkoopste het minst zijn.

probeer je ons soms iets op de mouw te spelden?:D
 
Van Den Hul kabels zijn prima zowel speaker als line signaal.
Partijtjes hiervan staan regelmatig op www.markplaats.nl (voornamelijk van steeds maar
upgradende hijfij enthousiastelingen). Carbonfiber is wel lastig te solderen; geeft een nagenoeg
perfecte afscherming.
De Mackies HR824 zijn aan te bevelen, maar alleen als je veel ruimte om en vooral
achter de speakers hebt; doordat ze zo laag gaan heb je ook een grote ruimte nodig.
Voor de kleiner behuisde studio's zijn de HR624 beter geschikt. Alle Mackies hebben
echter schakelaars op de achterkant om ze aan te passen hun positie en de akoestische
situatie. De HR824 combineren naar mijn mening erg goed met de AKG 240 Studio kop/
hoofdtelefoons.
Aktieve speakersystemen hebben het voordeel dat de fabrikant de speakers, filters & versterker
al aan elkaar heeft aangepast.
Experimenteer vooral met de opstelling van je speakers; je kunt tot de conclusie komen dat de
hele inrichting van je (huiskamer)studio op de helling moet. Toch is dit de grootste upgrade, die
je je zelf kunt geven & het kost niets, behalve enige moeite.
De meest mensen zetten hun speakers met de achterkant vlak bij een muur omdat dat praktisch
is. Nou voor praktisch is geluid niet uitgevonden, daar ben ik inmiddels wel achter.
De meeste mensen zetten ook hun (staande) piano tegen de muur; het meeste geluid van een piano komt
uit de achterkant! Leuk voor je buren de vlooienmars oefenen. Ze hadden al muizen hoor!
50% van het burengerucht (dancedreuning bijv.) komt voort uit resonantiepieken van in hoeken
en tegen muren geplaatste speakers/sufwoofers met slechte ontkoppeling t.o.v. de bouwconstructie
van de woning. Hierdoor moet om een stakke luide bas te krijgen de (vagina) loudness knop aan
(op producties die voor het huis-,tuin- en keuken-radiootje al smily-curve gemixed/mastered zijn).
Behalve fasedraaing vreet dat ook nog eens headroom van je versterker.
Maak deze fouten dus niet in je studio. Ga eens aan de slag met de speakers die je nu hebt; misschien
heb je wel geen nieuwe nodig of niet urgent en kun dan doorsparen voor iets beters.
Leen/ huur eens een paar goeie standaards voor speakers, die tot op je afluisterhoogte komen en ga aan de gang.
Let op de gelijkzijdige driehoek die oren en speakers moeten maken etc.
Goedkoper en uiteindelijk leuker dan een avondje stappen.

Even luisteren,


ISPdeRuiter - erkend oud chagrijn
 
Idd, ik werk met 824 ers en een AKG 271s koptelefoon en ik wil echt niks anders meer, dit werkt voor mij echt zeer goed, zwaar relaxed spul man!
We blijven in herhaling vallen maar het is gewoon zo en ik zeg t nu ook weer: Als je niet goed luistert dan kan je zelfs op de beste monitoren niet tot goeie resultaten komen, en waar je op luistert das in dit geval toch vaak een kwestie van smaak en is persoonsgebonden, veel testen dus. Succes!!!
 
HR824 MKII via Nano Patch + AKG 701
Cordial Proline balanced kabel
voor mij helemaal top
 
Goed hĆØ, die Nanopatch... :D
 
Ik liever een eigen draadje gemaakt maar ja toch maar ff hier vragen.

Ik gebruik dynaudio bm15 monitor speakers en nu ben ik met een project bezig. Een quadrafonisch muziek stuk.

Nu ben ik opzoek naar 2 rear speakers en je zou zeggen koop nog twee bm15 speakers.... daar is alleen momenteel het geld niet voor (over) aanwezig wellicht (waarschijnlijk) in de toekomst.

Ja ik weet dat is de beste optie!

Maar nu zoek ik een alternatief en wil niet meer uitgeven dan +/- 400 euro.
vooral is belangrijk dat het een beetje goede bas weergave heeft want gebruik nu 2 bns e24 speakers en dat is behoorlijk zielig. Heb laatst wel 2 rp8 speakers kunnen gebruiken en daar was ik zeer content mee. meer hoog, minder detail en een zeer ok bas weergave. een dragelijk verschil

Dus ik dacht er aan om 2 rpg6 g2 monitoren an te schaffen maar twijfel een beetje en wellicht dat er kenners zijn, de gene die er verstand van hebben, mij een beter advies kunnen geven. wellicht een beetje neutrale hifi speakersbijv: Dynaudio Audience 42 of iets anders.
of wellicht andere actieve of passieve monitor speakers, bm5p, krk/mackie/fostex etc...

uiteindelijk zal het niet worden afgemixed in mijn eigen hok maar in een ander hok met een surround setup van dezelfde speakers.

Maar zo kan ik thuis toch aan de slag en in grove lijnen de productie creƫren.

bij voorbaat dank.
 
En jij wil dus quadrafonisch afmixen op 2x BM15's front en een meer lowbudget rear oplossing? hmmm.

Ik denk dat ik als ik in jouw positie verkeerde ging voor een andere oplossing: goede versterker met minimaal 2x2 speaker output (met A/B schakelaar zeg maar) en 4 dezelfde speakers. De mix maak je primair op je Dyn's en secundair (voor de quadrafonie-fx) op de amp-set.
 
En jij wil dus quadrafonisch afmixen op 2x BM15's front en een meer lowbudget rear oplossing? hmmm.

Ik denk dat ik als ik in jouw positie verkeerde ging voor een andere oplossing: goede versterker met minimaal 2x2 speaker output (met A/B schakelaar zeg maar) en 4 dezelfde speakers. De mix maak je primair op je Dyn's en secundair (voor de quadrafonie-fx) op de amp-set.

uiteindelijk zal het niet worden afgemixed in mijn eigen hok maar in een ander hok met een surround setup van dezelfde speakers.

Dat laatste heb ik ook aan gedacht, 2 versterkers en 4 gelijke speakers.. maar dan moet ik wel 4 goede speakers hebben etc...

ga zowiezo eerst op de dynaudio's (stereo) mixen/compositie maar qua voorbereiding, op de eind mix, is het fijn om 4 speakers te gebruiken.
 
Maar als de eindmix toch op een locatie wordt gemaakt waar alles in een goede surround referentiesetup staat, hoef je in de voorfase toch alleen met die quadrafonische opstelling te horen hoe je je project hebt gepositioneerd? Dan is geluidskwaliteit toch geen absolute vereiste?
 
Maar als de eindmix toch op een locatie wordt gemaakt waar alles in een goede surround referentiesetup staat, hoef je in de voorfase toch alleen met die quadrafonische opstelling te horen hoe je je project hebt gepositioneerd? Dan is geluidskwaliteit toch geen absolute vereiste?

Inderdaad Daan, gaat dus voornamelijk om positionering
Maar ik moet toch twee extra speakers hebben (die twee bns speakers zijn echt te triest namelijk :D) en dacht gooi hier een balletje op. krk rokit 8 vielen me niet tegen, ben benieuwd naar de bm5p of andere sugesties anders waarschijnelijk ga ik de krk of bm5 aanschaffen.
maar wellicht zegt iemand: 'ho is ff, luister ook eens naar deze monitors, die passen er beter bij' ;) of: 'met deze hi-fi speakers kom je ook beter uit de verf'

thx
 
Denk dat ik maar 2 bm5 speakers er bij ga kopen . . . . . .
 
Back
Top