Wat zijn de beste monitor speakers??

Origineel geplaatst door MadR
als je niet op ns10's kan afmixen
kan je net zo goed iemand anders dat werk laten doen

krk's, mackies en genelecs zijn erg oke
maar opstelling is het meest belangrijke ...

Lekker genuanceerd he. ;)

En ook al is opstelling belangrijk dan is alles wel belangrijk. Hoe ze klinken en of jij ze goed kent en zelfs dat je ze er mooi uit vindt zien etc. Gewoon al die elementen moeten zo goed mogelijk kloppen en niet alleen dat ene.
 
Voor mij duidelijk de Genelec 1035B , ik heb een keer een demo meegemaakt in duitsland via me werk, tis niet echt voor thuis, maar ze klinken wel erg bruut.
 
Origineel geplaatst door MadR
nog beter

als je niet op ns10's kan afmixen

Dan zou dat wel eens kunnen zijn omdat ze een belangrijk deel van het laag niet weer kunnen geven,
toch wel belangrijk denk ik...misschien ....toch? Voor op een dansvloer?
 
Ik de winkel naar monitoren luisteren is natuurlijk wel een goed idee. Je krijgt zo wel een redelijke indruk, maar als ze in je studio staan kunnen ze ineens heel anders klinken. Heb even van iemand Alesis monitoren geleend, die in zijn studio tegek klinken, maar bij mij hoorde ik veeeeeel te veel laag. Daar was niet op af te mixen. Dus zo zie je maar...

Als iemand nog een goed idee heeft: ik heb een kamer van ongeveer 3,5 bij 2,5 m en ik produceer voornamelijk trance. Zit zelf aan KrK's te denken (zonder subwoofer dan) of Genelecs....goede keuze? Heb nu Tannoy Reveal (passief). Deze geven nu het laag redelijk weer maar "kleuren" teveel in het hi-mid.
 
Origineel geplaatst door musica
Ik de winkel naar monitoren luisteren is natuurlijk wel een goed idee. Je krijgt zo wel een redelijke indruk, maar als ze in je studio staan kunnen ze ineens heel anders klinken. Heb even van iemand Alesis monitoren geleend, die in zijn studio tegek klinken, maar bij mij hoorde ik veeeeeel te veel laag. Daar was niet op af te mixen. Dus zo zie je maar...

Als iemand nog een goed idee heeft: ik heb een kamer van ongeveer 3,5 bij 2,5 m en ik produceer voornamelijk trance. Zit zelf aan KrK's te denken (zonder subwoofer dan) of Genelecs....goede keuze? Heb nu Tannoy Reveal (passief). Deze geven nu het laag redelijk weer maar "kleuren" teveel in het hi-mid.

Ik zou echt even kijken voor de mackie's(bij voorkeur de 824)
Ben zelf zeer tevreden:)
 
Ik heb zelf KrK v4's en die bevallen prima moet ik zeggen,maar jij moet er mee werken dus check them out!!!
 
Ik heb hier een website voor je met een test, uitgevoerd door een Amerikaanse master-engineer, tussen 10 verschillende monitorsets van verschillende merken. Zo'n beetje elk genoemd merk hier komt erin voor.
De site is erg professioneel en er zitten een hoop mensen met verstand op.
Over smaak valt te twistten maar hier heb je een goede geleide hand aan.

Succes,


gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik heb hier een website voor je met een test, uitgevoerd door een Amerikaanse master-engineer, tussen 10 verschillende monitorsets van verschillende merken. Zo'n beetje elk genoemd merk hier komt erin voor.
De site is erg professioneel en er zitten een hoop mensen met verstand op.
Over smaak valt te twistten maar hier heb je een goede geleide hand aan.

Succes,


gr. Tom

Waar is hier? :)
 
HI :

het enige wat ik te zeggen heb is dat plaatsing ruimte isolatie reflecties MEER verschil maken dan een andere set nearfields

heb nu in een klein hokje voor ongeveer 500 euro geinvesteerd ( aan isolatie ) en mn monitors klinken 1000 euro mooier

tip ! gips plafond Loodbitumen ertegen aan plakken

greatings mischa
 
Origineel geplaatst door mischa
HI :

het enige wat ik te zeggen heb is dat plaatsing ruimte isolatie reflecties MEER verschil maken dan een andere set nearfields

heb nu in een klein hokje voor ongeveer 500 euro geinvesteerd ( aan isolatie ) en mn monitors klinken 1000 euro mooier

tip ! gips plafond Loodbitumen ertegen aan plakken

greatings mischa

Loodbitumen doen niets tegen reflecties. Het enige wat loodbitumen doen is massavergroten van het vlak waar ze opzitten en daarmee de eigenresonantie van dat vlak lager maken. Mav, eerst resoneerde je gipsen plafond op bv 500Hz mee en nu is dat bv 450Hz.
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik heb hier een website voor je met een test, uitgevoerd door een Amerikaanse master-engineer, tussen 10 verschillende monitorsets van verschillende merken. Zo'n beetje elk genoemd merk hier komt erin voor.
De site is erg professioneel en er zitten een hoop mensen met verstand op.
Over smaak valt te twistten maar hier heb je een goede geleide hand aan.

Succes,


gr. Tom

Doorgewinterde geluidstechnici mankeren vaak wat aan hun oren, als gevolg van te lang blootgesteld zijn aan hard geluid.
Toch leuk om te lezen die test. Een monitor die meer hoge frequenties produceert zal beter klinken voor iemand die in de hoge regionen niet meer zo goed kan horen. Het slimst lijkt me om altijd wat nummers te vergelijken die overeenkomen met jouw stijl muziek om te horen of er niet al teveel grote verschillen zijn.

Groet Erik
 
toevallig zag ik deze oude thread.

Over ns10's kun je zeggen wat je wilt maar het zijn wel de meest gebruikte nearfield monitors in de grote studio's.
Ik heb ze zelf ook en ze hebben een bryston eindversterker achter in hun reet.

En daar zit m de clou/kloe?? Versterking is ontzettend belangrijk.

Al de merken monitors die hier worden besproken zijn in mijn opinie over het algemeen middle of the road speakers.


Wat die ns10's betreft ben ik blij dat ik ze nog heb want ondanks dat het geen topspeakers zijn geven ze je wel een heel duidelijk beeld in hoever je mix eruit ziet.
En dan met name het laag dat die niet kan verwerken bijv.
Bij veel laag gaat die bonken en dat is wel handig lijkt me. Kun je dat weer aanpassen.

Want daar praten we toch over...mixen..en niet hoe goed een speaker klinkt want dat is niet de bedoeling van een studio speaker.

Ga dan naar raf of zo.

kabels precies hetzelfde verhaal.....erg belangrijk.
Oke je kunt overdrijven. Ik heb ook geen kabels van E. 500,- de meter doodgewoon omdat dat nou echt onzin is.

maar mn kabels die bijv. aan mn grote westlakes in de mastering hangen kosten toch zo'n E, 700,- per kabel.
Doe ik daar een "raf" kabeltje tussen kan ik echt wel het verschil horen.

hier een paar leuke links.

westlakeaudio
prince
 
Deze vraag komen we bijna elke week weer tegen!:( Het is een begrijpelijke vraag dcdn!;) Maar dit zijn onderwerpen die voor iedereen verschillen! Want we hebben allemaal een ander gehoor! Dus ga gewoon monitor-shoppen en luister ze allemaal af! Degene die jij het best vindt klinken? That's the one for you!;)

Peace...
 
ik heb het anders gedaan . ik ken iemand die gehoor apperaatjes verkoopt en die gozer heeft mn gehoor gemeten in mijn studio met mijn speakers en op alle freq gebieden waar ik teveel of te weinig hoor dit digitaal gecorigeerd met een laptop uploaden naar je gehoor machinetjes en klaar ben je voledig vlakke audio :)
 
Origineel geplaatst door mischa
ik heb het anders gedaan . ik ken iemand die gehoor apperaatjes verkoopt en die gozer heeft mn gehoor gemeten in mijn studio met mijn speakers en op alle freq gebieden waar ik teveel of te weinig hoor dit digitaal gecorigeerd met een laptop uploaden naar je gehoor machinetjes en klaar ben je voledig vlakke audio :)

bedoel je dat je met een gehoorapparaatje in zit te mixen???

leg me eens uit.

overigens vind ik het te makkelijk gezegd dat je monitors moet nemen die je het lekkerst vind klinken.
zo makkelijk is het niet.
een monitor kan in ruimte a totaal anders klinken dan in ruimte b.

ik denk eerder dat je eerst eens moet gaan denken waarop je wilt kunnen letten tijdens het mixen.

de meeste producers/engineers die ik ken, luisteren over het algemeen op een verkeerde manier naar muziek.
als je daar namelijk al de fout mee in gaat kun je de duurste monitors nemen maar zal je altijd een middelmatig product afleveren.

gouden oren bestaan daarom ook niet maar wel getrainde oren.

er komt trouwens wel verdomd veel geel/goud spul uit mn oren de laatste tijd:D
 
Ik bedoel ermee te zeggen dat geen van ons een vlak gehoor heeft .. Laat het maar eens testen daar zit meer afwijking in dan je denkt . Als een paar speakers uit phaze staan krijg ik hoofd pijn . een ander heeft nergens geen last van .
 
Origineel geplaatst door Errol
er komt trouwens wel verdomd veel geel/goud spul uit mn oren de laatste tijd:D

Getver!

Doe es uitspuiten dan, en rap een beetje. ;)
 
En van dat corrigeren met een gehoorapparaatje is helemaal niet nodig.
Wat errol zegt is training veel handiger (en goedkoper).
Gewoon leren luisteren en ook al duurt dat best wel lang. Die grijze massa tussen die twee oren kunnen ook een boel aan je gehoor veranderen.
En als je op een gegeven moment elk moment dat je wakker bent bezig met horen (tot andere mensen er kotsziek van worden) en luisteren dan gaat je resolutie van horen steeds scherper worden. Dat kun je ook aktief trainen. En hoe meer je je monitors met allerlei muziek beluisterd hoe meer je je oren laat wennen aan het geluid.
En dan is het maar net bij welke monitors je uitkomt.

Een beginnend iemand heeft geen ene malle moer aan state of the art monitors. Die weet niet wat hij/zij moet horen. Maar na training (wat jaren kan duren) komt dat vanzelf anders in het gehoor te liggen.
En dan nog als je loopt te snotteren of een rothumeur hebt kan je gehele gehoord nog steeds verkloot zijn en dan heeft het nog weinig zin om goed te kunnen horen.

En zuinig op je oren zijn moet je zowieso toch wel. Of je moet op je 50e al een gehoor apparaat willen hebben. (of nog eerder)
 
Back
Top