Crystal geupdate naar versie 2.4

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
de gratis Crystal semi-modulair softsynth is nu naar versie 2.4 geupdate, met als belangrijkste kenmerk dat ie nu ook SoundFonts (SF2) leest..je kan hier erg interessante dingen mee doen....

http://www.greenoak.com/crystal/download.html

Olaf
 
ja die had ik al, de modulatie mogelijkheden zijn eindeloos!
en dat met die soundfonts werkt nog ook, alleen helaas hoor ik vaak gekraak als ik speel met de modulatie envelop van het filter
edit: oh maar ik heb 2.3, daarbij kon je ook al soundfonts laden
 
Origineel geplaatst door Bahamut
ja die had ik al, de modulatie mogelijkheden zijn eindeloos!
en dat met die soundfonts werkt nog ook, alleen helaas hoor ik vaak gekraak als ik speel met de modulatie envelop van het filter
edit: oh maar ik heb 2.3, daarbij kon je ook al soundfonts laden


weetje zeker dat het gekraak niet komt doordat je je latency wat te laag hebt ingesteld? of misschien oversturing ergens?

moet wel zeggen dat ik crystal een nogal typische sound vind hebben, erg droog en clean/koel, heel anders dan het warme ronde absynth geluid dat je ongeveer in elke film-soundtrack hoort......
 
Origineel geplaatst door olafmol
weetje zeker dat het gekraak niet komt doordat je je latency wat te laag hebt ingesteld? of misschien oversturing ergens?

stom! dat zou ook kunnen ja, latency is nu 9ms en heb 't bij andere softsynths nog niet gehad
uhm ik eerlijk gezegd nergens een mogelijkheid gezien om de latency aan te passen bij de audiophile
 
Origineel geplaatst door Bahamut
stom! dat zou ook kunnen ja, latency is nu 9ms en heb 't bij andere softsynths nog niet gehad
uhm ik eerlijk gezegd nergens een mogelijkheid gezien om de latency aan te passen bij de audiophile

gewoon in je Delta drivers control panel.... neem aan dat de audiophile dat ook gewoon heeft..ff naar control panel en daar moet je iets van delta of de drivers zien.. daar kan je dan de buffer-size instellen, hoe hoger de buffersize hoe hoger de latency.... anders ff: RTFM ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
daar kan je dan de buffer-size instellen, hoe hoger de buffersize hoe hoger de latency.... anders ff: RTFM ;)

ooohw is dat buffer size sjonge waarom wist ik dat niet (omdat ik nooit iets lees waarschijnlijk)
 
moet wel zeggen dat ik crystal een nogal typische sound vind hebben, erg droog en clean/koel, heel anders dan het warme ronde absynth geluid dat je ongeveer in elke film-soundtrack hoort......

Hij klinkt inderdaad apart. Tis een mooie toevoeging aan de rest van m'n synths.
 
Back
Top