Beginnersvraagje MIDI (I'm sorry)

biosatellites

Nieuwkomer
Lid sinds
12 november 2008
Berichten
5
Hallo,

allereerst mijn excuses dat ik met een beginnersvraag hier kom aankloppen, maar vind niet direct het geschikte antwoord op mijn vraag op het net. Ik ben nog nieuw in het wereldje van MIDI. Ik gebruik reeds verschillende jaren FL Studio, maar wegens belangstelling en bewondering voor hardware heb ik mij de voorbije maanden een aantal toestellen aangeschaft.

Nu is mijn vraag hoe ik de geluiden van mijn keyboards & drumcomputer kan verwerken in FL Studio. Het lukt mij om via een keyboard data te versturen naar het programma (bijvoorbeeld noten inspelen) waarbij dan de audio wordt verzorgd door vb. een VST Plugin. De geluiden van het keyboard krijg ik echter niet te horen in het programma.

MIDI is enkel versturen en ontvangen van data lees ik overal. Moet ik dan een soort van audio interface aanschaffen en deze aansluiten op de laptop en keyboard/drumcomputer?

Ik hoop snel een antwoord te ontvangen zodat ik met mij TR-505 en keyboardtjes wat muziek kan maken op de laptop :)

Thanks for your time!

Groeten,
Tom
 
Nou ik vind je vraag niet zo dom maar idd als je de geluiden"goed"wilt kunnen vastleggen binnen FL dan is een extern USB geluidskaartje zeker geen gek idee.
Ze zijn er te vinden in prijzen van enkele tientjes tot honderden euro's.
Ik zelf heb ooit de Audiogram aan geschaft omdat opnemen via de interne laptopkaart vaak veel ruis en geknetter kende.
Ondanks ASIO4ALL driver erop toegepast.
Ik was voor 90 euro klaar en gebruik het ding eigenlijk overal voor en begint na 4 jaar nu wel wat kraakjes te vertonen via de potmeters maar ja gebruik hem elke dag wel.
De 3 versie welke ik heb heeft een MIC en een Line in ingang welke je beide in sterkte kan regelen.
En dankzij deze eenvoudige kaart werden mijn muziekproducties ook wat mooier van kwaliteit.
Je zou eens bij Bax, of Thomann kunnen kijken, ik hoor erg goede dingen over de Focusrite 2.1 versie.