Roland MDC1 vraagje

Led

Stamgast
Lid sinds
20 juli 2007
Berichten
297
Locatie
Amsterdam
Ik heb een Roland MDC1 gekocht, en ik loop tegen een probleem aan maar ik weet niet of ik nou zelf iets verkeerd doe of dat 't een defect is.

Ik stuur 'm aan vanuit Ableton. Midi-RX kanalen goed gezet enzo, alles werkt naar behoren. Ik stel voor part 1 een bepaalde patch in, bv een string (patch 209 ofzo).
Ik maak in Ableton een midiclip, speel 'm af en het werkt helemaal okee.
Als ik vervolgens de MDC1 uitschakel en volgende keer weer verder wil gaan, hoor ik niks (ik zie wel de lampjes oplichten die aangeven dat ie midi ontvangt).
Als ik de settings van de MDC1 check lijkt alles nog helemaal goed te staan, maar ik hoor die strings dus niet...
Toggle ik part 1 dan even naar een andere patch en weer terug (dus van 209 naar 210, en dan weer naar 209) dan klinkt het allemaal weer naar behoren.

Doe ik iets verkeerd / mis ik iets ?
 
tja, ik stuur daar vanalles en nog wat naar toe,, ook met sounddiver, om't goed te krijgen,
Maar de Roland M- reeks is wel geen JV / XV achtige,, die hebben wel patch memory..
 
Maar hij onthoudt al m'n settings prima, er komt enkel geen geluid uit tot ik 'm even heen en weer toggle..?
 
en ja, om het echt te weten te komen, moet je bv een patch receive doen van de Performance settings met sounddiver, of mss (zelfs ook de demo) van midiquest

Snap425-MDC1.png
 
Program change vanuit Ableton lijkt te werken. Dank !
 
Back
Top