Drumtracks eproms

Ja dat is mogelijk, ik kan dat doen...maar ik meen dat je zelfs de DMX roms direct op de drumtracks gebruiken.
 
leuk en zonde van de dx/ dmx
kheb eproms van een mxr185 [ die niet meer runt '-[
as die nou eens in de dmx kunne ..;-]
 
Die Eprom burner via usb... Ben ik ook wel in geïnteresseerd maar weet niet direct een geschikte.
 
Je zult een wav sowieso om moeten zetten. Ik ken specifiek het formaat dat de Drumtraks gebruikt niet, maar voor dat omzetten zal wel software zijn.

Ik zie dat de Drumtraks (ook) 2732 EPROMs gebruikt. Sommige (alle?) daarvan hebben een 21V programmeerspanning nodig, en niet alle USB programmers kunnen die leveren, daar zul je even op moeten letten.

Als je niet steeds nieuwe roms wilt kopen is een epromwisser ook handig.
 
Forumlid neuromancer dus, zoals hij hierboven zegt.

Ik kan wel eproms branden en wissen, maar heb geen ervaring met converteren voor specifieke drumdozen.
 
Tja...afgezien van die rottige bassdrum eprom kan ik de andere zonder problemen branden.
Voor het omzetten van wav naar drumtraks/dmx formaat heb je inderdaad nog een conversie programma nodig.

In tegenstelling tot wat je verwacht zijn de geluiden namelijk niet echt 8 bit maar.......mu-Law/ A-Law waardoor het meer in de buurt komt van 14 bit!
 
Een 909 hihat chip heb ik overigens al voor de drumtraks...koste wel wat moeite om de originele eprom image in een drumtraks eprom geperst te krijgen...
 
In een drumtraks zit er 1 geluid op de HiHat eprom. Een closed hat wordt gemaakt door een kortere envelope op los te laten.
 
Back
Top