Cubase crashed door waves silver bundle..Hellup

Mozt-Hard

Stamgast
Lid sinds
16 april 2006
Berichten
362
Beste allemaal,

Ik heb de waves silver bundle gekocht maar krijg die vst's niet goed geinstalleerd op mijn windows 7 64bit systeem.
Ik heb al met support contact gezocht en die gast zou het wel even aan de gang zien te krijgen vanuit het waves headquarter met een app om mijn pc op afstand over te nemen....na 3 kwartier aan de telefoon te hebben gehangen werkte het nog niet en uiteindelijk krijg ik dan het advies om maar eerst alles naar audio te bouncen en dan met waves aan de slag te gaan ....ja dank je de koek koek jonguh daarvooor koop ik geen dure plugin bundle :(
Door die knakker is mijn systeem echt een chaos geworden en kan ik Windows en al mijn plugins over nieuw gaan installeren want niks werkt fatsoenlijk meer (ik ga dus sowieso nooit meer in op support teams die op afstand in mijn pc het wel even gaan repareren)
Er zijn vast meerdere mensen die dit probleem hebben en ik heb ook al het een en ander gelezen op het net over crashes van die waveshell maar ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dit nu goed kan installeren....

Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken zodat ik van mijn nieuwe plugis kan genieten?? Tot nog toe is het enigste wat ik er van krijg een beste koppijn en dat heb ik liever van teveel :biertje: na een feessie dan van een nieuwe bundle met vst's....

Kortom hoe hebben jullie waves geinstalleerd en er voor gezorgt dat die waveshell(whats in a name waves hell) geen conflicten krijgt met de rest van je vst's??
 
Oei, da's frustrerend inderdaad :bekdicht:

Het probleem is echter niet echt duidelijk omschreven. Waar loop je tegenaan? Krijg je een foutmelding bij het installeren , ziet je daw ze niet, of iets anders? Misschien de installer even draaien als administrator?

Heb hier de RBass en OneKnob Louder in gebruik, was een kwestie van licenses zenden via het License Center, daarna herkende m'n daw (Cubase 5.5) ze gewoon.

Maar goed, als je toch al tot de conclusie bent gekomen dat je Windows opnieuw moet installeren is het wellicht handig om dat eerst te doen. met een beetje geluk werkt het daarna ineens weer gewoon.
Succes!
 
Je zou de rommel die support veroorzaakt heeft nog kunnen opruimen met Windows System Restore, zet je 'm een dagje of twee terug.

Heb hier net als DJrazor die twee gratis plugins draaien van Waves, ook op W7 x64, en die doen het prima.

Kan je de plugins wel op inserts zetten?
 
Thanks voor de reply....Cubase ziet de plugins gewoon en ik kan ze ook openen in bijv. een nieuwe project...Als ik dan een audio track open dan kan ik openen wat ik wil. Maar zodra ik ook maar 1 vsti open en vervolgens een waves vsti op het kanaal van de vsti erbij zet dan begint het gezeur met die crashes....Het maakt niet uit met welke vsti want waves heeft bij mij zo te zien moeite met elke vsti, dit was ook al voordat ik deze vraag bij waves had gesteld. Al mijn plugins en instrumenten zijn allemaal legaal dut het is in ieder geval geen crack die het verziekt en het is ook niet cpu gerelateerd want mijn i7 met 16 gig kan normaal gesproken een hele berg met plugins laden zonder ook maar 1 crash...

Ik heb ook geprobeerd het hele pakket overnieuw te installeren en ook dit heeft nog geen succes gehad..

Verder heb je gelijk dat ik idd eerst maar eens voor een complete herinstall van Windows , Cubase en mijn vst's moet gaan...Ik was alleen wel nieuwsgierig of er meerdere mensen met dit probleem zaten en misschien een oplossing voor mij hadden zodat ik het na de herinstall gelijk in 1 keer goed kan installeren zodat ik niet weer hetzelfde krijg
 
Ik zou eerst de System Restore proberen, dat zou je een hele hoop tijd kunnen schelen.

Zet 'm dan terug naar een punt voordat je de Waves Bundle hebt geinstalleerd.

Dan daarna de Waves Bundle installeren zoals razor al zei, Run as Administrator. Misschien helpt het.

Zijn die Waves plugins x86 of x64? Indien x86, misschien een probleem met jbridge, of andere wrapper?
 
Systeem herstel zou trouwens ook zeker een goeie optie kunnen zijn alleen ben ik zo stom geweest om bij de installatie van Windows deze optie niet te controleren(kortom door deze domme actie van mij heeft Windows nooit herstel punten gemaakt en tot op de dag van de aanschaf van Waves heeft mijn systeem altijd naar behoren gewerkt dus kwam ik er gisteren pas achter dat deze optie uit stond...maar goed hopelijk werkt alles wel gewoon na een herinstall en mocht iemand de gouden tip hebben voor de juiste installatie dan hoor ik het graag
 
Is een 64 bit pakket Silver Bullet....maar het vreemde vind ik dat ik deze problemen alleen heb bij tracks waarop ik een vsti heb ingeladen...als ik een audiotrack open kan ik van alles met waves doen en is er niets aan de hand
 
Breek me de bek niet open :bekdicht: Op dat soort irritante momenten besluit ik dan maar weer meer met m'n hardware te gaan werken. Tot ik weer niet goed word van een kabel die ergens niet goed zit in een omslachtige nauwelijks te herleiden routering, waarna ik denk 'fok ik, ik gebruik wel weer een vst' :dubbel:
 
Thanks voor de tip, ik ga dat na het eten wel even proberen en idd behoorlijk vervelend als je vst's niet naar behoren werken
 
Silver Bullet heb je daar van toeevallig een link of weet je waar en hoe ik die up kan vinden/uitvoeren?
 
Back
Top