Moderne Uplifting Trance Lead Synth

waar is die/dat jongen/meisje nou.. hebben jullie hem/haar weg gejaagd.. ooh wat sneu.
 
Ik denk dat mensen te veel nadenken over "succes" en wat anderen graag willen horen, dus "dienstbaar" produceren. Als iedereen nou eerst eens zou beginnen met z'n eigen ding te doen. ...
 
Dit komt gewoon door internet.. Via youtube ziet iedereen hoe je elementjes uit popi-jopie muziek maakt. En zodoende leert men dat en past dat toe en doet men elkaar na. Net als een blokkendoos. Desondanks is het een klus om ook op die manier een goede track te maken. Daarom hoor je dus veel van hetzelfde..

Maar goed.. nu hebben we het over de commerciele dance.. de hap-slik-weg house. De kroket en patat house. De house voor g-star t-shirts en plastic Nickelson jassen dragende kids.

Ha man dit is goud waard :dubbel: Past perfect in m'n "Hedendaagse elektronische muziek down the shithole" draad. Bende apen dat we zijn, echt waar. "Hey die doet dat zo, meteen midi keyboard kopen en Avicii track maken". Moet ik gelijk weer al die kids aan de kant duwen om fatsoenlijke muziek te vinden.. zucht. Sorry OP als dit hard overkomt, maar we zijn het een beetje beu, die copy paste muziek..
 
Héél. Erg beu..... Dus steek je torrents en tutorials lekker waar de zon niet schijnt.... :D
 
Heey Iedereen,

Ik ben er nog steeds, was deze post van mij alweer vergeten, jullie hebben mij niet weggejaagd hoor haha.

Heb net even alle posts gelezen en snap jullie punt helemaal!

Mijn aanpak was verkeerd.

Ik heb duidelijk gewoon nog te weinig synthese kennis en wil te snel iets vinden waar volgens mij andere producers ook veel langer over doen.

Heb nu Sylenth1 en ga er lekker mee experimenteren! of koken hoe iemand het hier noemde:P.

Het gaat er dus niet om dat de synth complex is, maar dat je een synth leert kennen van binnenuit.
Ook wat iemand anders zei : iets maken wat in de sfeer past van het nummer kan helpen.

Persoonlijk denk ik dat een lead pas echt goed is als je niet kan horen waar hij uit ontstaat, veel harmonics dus.

In ieder geval, bedankt voor jullie reacties!

Greetz ;)
 
Ach met presets en een beetje basiskennis kom je echt al een heel eind hoor! Ik weet zeker dat je met een paar goede (vengeance) banks voor Sylenth1 erg dicht in de buurt komt van die geluiden die je in je beginpost hebt gezet!

Volg gewoon een paar filmpjes op youtube over een introductie in synthese en speel wat met bijv Sylenth1. Initialiseer een preset en draai wat aan de knoppen, dan hoor je wat er gebeurd en daar leer je het beste van.

Ik vind niet dat je je perse je eigen presets moet maken vanuit een kale patch. Als het je puur om het muziek maken gaat en niet om het maken van geluiden kan je beter een goede preset zoeken en die misschien wat aanpassen naar je eigen smaak en daarmee aan de slag gaan. Is wel leuk om zelf geluiden te maken, maar als je uiteindelijk op hetzelfde geluid komt wat je ook kunt downloaden, waarom zou je al die moeite nemen?
 
Back
Top