Ext. Audio Effect probleem Ableton

hand klap ka

Ouwe rot
Lid sinds
31 juli 2005
Berichten
601
Ik wil track 1 en 2 in ableton door mijn hardware channel strip halen en dan opnemen op track 3. Dat probeer ik te doen met de standaard ext. Audio effect plugin van ableton. Ik heb hieronder een screenshot van hoe ik het geconfigureerd heb. Het probleem is dat er een feedback ontstaat. Ipv. dat ik alleen het post channel strip signaal hoor ontstaat er feedback. Het droge signaal klinkt altijd, behalve wanneer ik de gain van de 'To' op de ext audio effect plugin naar beneden haal. Het lijkt er op dat het master signaal telkens door blijft komen, waardoor de feedback ontstaat.

Vermoedelijk heeft het met mijn geluidskaart te maken en heb ik er een nodig met meer audiokanalen. Maar voordat ik 'm inwissel wil ik graag zeker weten dat het probleem bij m'n kaart ligt en niet ergens anders. Ik heb een Emu 0202 kaart. Ik probeer van kanaal 1 out, door de channel strip en weer terug naar kanaal 2 in te gaan. Ik luister via de headphone output van de kaart.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat en wat ik anders zou kunnen doen?

Screenshot:
http://www.flickr.com/photos/30667988@N06/9146425362/
 
Het lijkt inderdaad alsof je een kanaal mist zo te zien, of dat er een monitoring probleem ontstaat. Heb je geprobeerd in Ableton, ipv een send-return, naar een "bus" toe te sturen? Of maakt het niet uit (zeg maar audio 1 en 2 naar de channel strip en vervolgens die naar een bus en van de bus naar channel 3?). Het lijkt me raar dat het zo gebeurt met je geluidskaart maar ik kan me vergissen...
 
Ja dat is wat ik geprobeerd heb. Ik 'Send' nu track 1 en 2 naar 'A Return' en ik heb de Ext. Audio Effect plugin op de 'A Return' staan en vandaar naar track 3.

Ik kan nog proberen om de Ext audio effect plugin op de tracks zelf te zetten als insert effect (dan zou ik track 1 en 2 even moeten bouncen, wat niet per se handig is).
 
Ja dat is wat ik geprobeerd heb. Ik 'Send' nu track 1 en 2 naar 'A Return' en ik heb de Ext. Audio Effect plugin op de 'A Return' staan en vandaar naar track 3.

Ik kan nog proberen om de Ext audio effect plugin op de tracks zelf te zetten als insert effect (dan zou ik track 1 en 2 even moeten bouncen, wat niet per se handig is).

Ja zoiets bedoelde ik inderdaad (dat laatste), misschien het handigste: audio 1 en 2 naar een bus channel en plaats daar de Ext audio effect, en van daar naar de track 3; bouncen is ook een optie maar ik denk dat je enige kwaliteit verliest (dan moet je pre-mixen)...
 
Zoals ik je foto zie stuur je je audio van twee tracks naar A return, dat is ok.
Vervolgens stuur je de audio die in de return track komt (links) via het externe audio effect naar je kaart kanaal 1 en komt die via de external audio effect terug via kaart kanaal 2. Ook nog ok. Je geluid zit op,dat moment in ableton dan als het ware rechts van het ext aud effect.
Vervolgens gaat dat geluid, uit je ext audio effect (rechts) verder in je return track.
Nu heb je je gehele return track zelf opnieuw naar je kaart kanaal 1 gerouted, daar gaat het mijn inziens mis en krijg je feedback.
 
Klopt en volgens mij stonden mn channel preferences ook niet goed ingesteld van mn soundcard in ableton. Die heb ik even veranderd en weer even van begin aan opnieuw alles ingesteld en het werkt nu. Top. Bedankt voor de feedback.
 
Back
Top