Mississippy Delta Beats

Eis-T

Dampgolf
Lid sinds
13 oktober 2009
Berichten
798
De eerste demo van m'n band. Combinatie van dansbare beats met blues. we zijn erg benieuwd naar jullie feedback!

https://soundcloud.com/banaan/laying-tracks

:dj:
 
Ik snap het idee wel, maar ik vind de uitwerking niet zo.
Wat punten die ik zou aanpakken:

- Het intro vind ik te lang en te saai.
- De beats klinken te veel rechtdoor, ze swingen niet echt.
- De bas idem, ik zou hier ook een ander geluid voor nemen, iets met meer laag en ballen. Het is in dit nummer namelijk een leidend ding wat best wat karakter zou mogen hebben.
- De performance van de gitarist en zangers vind ik niet echt overtuigen. Ik mis kracht en de timing past niet lekker in de 4/4 beats.
- De opname van de gitarist en zangers zou ik overdoen, of wat aandikken met effecten en/of dubbelen. Het klinkt nu wat zwakjes.
- Op 1:16 zit er een gitaar in die rommelig klinkt. Ik denk dat dit door de timing/performance komt, maar ik sluit niet uit dat er ook een tuningsprobleempje is. Ik ben op dat vlak niet zo sterk, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het is een hele lijst geworden, maar je wilde feedback, hier is feedback! :D
 
Ik vind het wel een goed idee en in potentie ook een leuk nummer alleen ik denk dat het idd beter kan qua uitvoering.

Ik vind de het basgeluid iets te nadrukkelijk aanwezig, en ook te kort. Misschien layeren met een langer basgeluid en met laag erin, want dat mis ik. Of wat evt. ook kan een echte 808 bd met decay. Het intro vind ik ook te lang, de timing van de gitaar vind ik dan niet zo erg ik hou wel van los.
De zang is me ook iets te mat, iets meer expressie zou leuk zijn en vooral vind ik de zang niet mooi opgenomen. Het lijkt te ver weg van de mic of zoiets.
De drums vind ik ook te saai en ook te hakketak met korte geluiden en de hoog gepitchte snare. Meer swing erin met percussie ofzo. Het percussieve geluid wat op 1.22 begint is al een start daar moet meer van denk ik.

Nouja dat is wat ik erin hoor iig.
 
bedankt voor de feedback mannen! dit is onze eerste ervaring met het opnemen van onze jam sessies en we zijn ons ervan bewust dat dit een rauwe, ongepolijste versie is. de opname van alle partijen was telkens in 1 take gedaan en ongequantized erin geklatst. het plan is om meerderetakes te doen en daar de beste stukjes van te gebruiken. goed opnemen hebben we de ballen verstand van en dat zien we in de feedback. op ongeveer een meter van de mic is oke toch? aangezien de zanger flink dynamiek in zijn zang heeft is dit spoor later flink door de compressor gehaald, dat doet t missch. ook niet ten goede. vanavond weer een opname sessie (zonder de zanger helaas). de feedback zal gebruikt worden!
 
Als demo is dit nummer een leuke poging, echter:

De gitaren zou ik overdoen
Vooral de zangeres klinkt iets te ver van de mic
De bas zou ik inderdaad voor een andere kiezen
Er is veel werk aan te doen, omdat de zang te droog klinkt is het misschien verstandig om iets meer van galm toevoegen/dubbelen.

Succes :)
 
We hebben wat nieuwe opnames gemaakt en met name de mix verbeterd. de clarinetist die er vorige opname sessie niet bij kon zijn heeft nu wat ingespeeld en dat maakt het nummer een stuk completer. Ook de zang met wat reverb en minder compressie laat het een stuk meer leven. met panning heb ik de ene links en de ander rechts gezet. De mix voelt nog een beetje druk, hoe los ik dat op?

http://soundcloud.com/banaan/laying-tracks

voor een zomerse flow kan ik jullie deze reggae/moombah achtige track aanbevelen. de zanger en zangeres gaan er wat bij verzinnen en ik ben erg beniewd wat het zal worden. vanaf de 2e helft knalt ie door naar 160 bpm :)

http://soundcloud.com/banaan/your-summer-groove
 
De bas klinkt me niet zo lekker in de oren. Het is me te percussief, en ook mag je best wel een low pass erop hebben om het wat meer te laten grommen.

Die tweede track, best cool!
 
bedankt!! Al onze tracks zijn gemaakt op een MC-909 en vervolgens per spoor opgenomen dus kan er nog van alles mee. Die bas zal ik aanpassen, dat maakt de mix ook een stuk minder druk waarschijnlijk.
 
bedankt!! Al onze tracks zijn gemaakt op een MC-909 en vervolgens per spoor opgenomen dus kan er nog van alles mee. Die bas zal ik aanpassen, dat maakt de mix ook een stuk minder druk waarschijnlijk.

Je zou hem misschien zelfs een octaaf lager kunnen afspelen.
Nu is hij qua frequenties vrij aanwezig in het middengebied.
 
Back
Top