Midi vertraging bij VST plugins

shappy1010

Stamgast
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
336
Locatie
Rotterdam
Dit is heel maf, ik heb twee midi interfaces, 1 direct USB vanuit mijn synth, de ander een midman 1x1. Bij beide heb ik het probleem dat er bij Halion, The grand en dat soort plugins een vertraging optreed, dwz. ik speel een noot, en pas twee seconde later hoor je hem, daar is dus niet mee te spelen. Het zelfde probleem doet zich ook voor als ik gewoon op het scherm het toetsenboard gebruikt.

Maar nu komt het rare
Ik dacht eerst dat mijn pc gewoon niet snel genoeg is voor de plugins, maar als ik een midi file afspeelt met de plug in gaat het wel gewoon goed! go figure...jullie een idee?
 
als je plugins als the grand en halion gekocht hebt zul je ook in het bezig zijn van een goeie geluidskaart. Gebruik de asio drivers van deze kaart. Dan is je probleem opgelost.
 
Waarschijnlijk heb je er met alle plugins dan last van inderdaad. Al eens de standaard meegeleverde plugins geprobeerd? Als die er ook last van hebben ligt het inderdaad aan de ASIO drivers van je soundcard... Een latency van 2 secondes klinkt zelfs als slecht ingestelde DirectX drivers ;)
 
Yep ik ben eruit, heb deze driver geinstalleerd:

http://www.kxproject.spb.ru/index.php?skip=1

Werkt uitstekend! 5ms latency en goeie sound. Valt me ook op dat het geluid in het algemeen is verbeterd, dus minder ruis, plus de mixer werkt veel beter. Ik heb trouwens een doodnormale soundblaster Live kaart. Ik doe niet zo gek veel met cubase of plugins, heb the grand van onze bassist geleend, klinkt wel zeer ok, jammer dat het voor optredens niks is.
 
Origineel geplaatst door shappy1010
Yep ik ben eruit, heb deze driver geinstalleerd:

http://www.kxproject.spb.ru/index.php?skip=1

Werkt uitstekend! 5ms latency en goeie sound. Valt me ook op dat het geluid in het algemeen is verbeterd, dus minder ruis, plus de mixer werkt veel beter. Ik heb trouwens een doodnormale soundblaster Live kaart. Ik doe niet zo gek veel met cubase of plugins, heb the grand van onze bassist geleend, klinkt wel zeer ok, jammer dat het voor optredens niks is.

wow vet een driver die het geluid verbeterd ;) ik denk dat je de gainstructure default wat beter hebt staan nu, maw meer inputs dichtgeschroef ed..waardoor je minder ruis hoort..
 
Back
Top