Ensoniq DP2

Monza

Ingeburgerd
Lid sinds
15 april 2004
Berichten
49
Locatie
Amsterdam
Ik heb een paar weken een Ensoniq DP2 multieffect gekocht. Alleen... zonder power supply. Ging er eigenlijk vanuit dat dat nooit zo'n probleem kon zijn - boy, was I wrong!

De DP2 heeft schijnbaar een voeding nodig die zowel 5 volt (1 amp) als 12 volt (0,3 amp) levert, het eerste voor het analoge deel, het tweede voor het digitale. Alles aangesloten via een speciale midi-plug - zelfde plug die de PG200 aan de JX3p verbindt.

Dat systeem van twee voedingen in één lijkt wat op de oude voeding van de Commodores maar ondertussen heb ik die geregeld en dat werkt dus niet -misschien omdat de ground van de Commodore gedeeld wordt door de 5 en 12 volt voeding en de DP dat blijkbaar gescheiden houdt.

Ik heb ook simpelweg geprobeerd of TWEE voedingen deze jongen aan de praat krijgen. Met de 5 volt voeding lijkt dat te lukken: het scherm licht op. Maar een aangesloten 12 volt voeding doet niets.

Probleem dus. Ondertussen zou het ook nog best wel eens kunnen dat die DP2 gewoon defect is - geen idee...
Iemand een goed idee? Iemand misschien die een DP2 heeft waarvan ik de voeding een uurtje kan lenen?

Dank alvast,
 
Back
Top