[Hardstyle] Thorbuss - Kill The Jokers

X-tract

Smile
Lid sinds
31 januari 2007
Berichten
50
Locatie
Oldenzaal, Nederland
Hallo daar!

Een nieuwe plaat afgewerkt. Voor het eerst met hardstyle dat ik echt tevreden ben over een kick. Heeft dan ook flink wat werk in gezeten. T nummer is vrij hard, maar toch ook melodieus. Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal over uit of het wel samengaat maar ik heb het toch maar zo gedaan... Vocals komen uit Django Unchained. Melodie is geïnspireerd op een oude Airbase tranceplaat.

https://soundcloud.com/jesse-bussmann/kill-the-jokers

Veel luisterplezier! :okdan:
 
Bedankt! Oke... daar ga ik nog eens even aan werken dan. Vind het altijd erg lastig om de mix mooi dynamisch te krijgen.... Thanks voor de tip!

-
 
Ik vind het stukje tussen 1:42 en 2:38 bijzonder knap. Ik hoor daar ook een female vocal bovenop...en zou ook eens proberen een iets tragere Trance versie te maken. Anders doe ik het...;)
Over het algemeen is deze track binnen de stijl erg geslaagd. Spijtig dat er zo weinig bas in zit. Ik vind de distorted kick net té distorted waardoor hij wat aan kracht verliest. Dat heeft volgens mij ook te maken met het feit dat hij nogal erg aanleunt bij die distorted synth.
 
ja lekker hoor erg knallend alleen de hihats na 30 seconden tot 45 seconden dat stukje vind ik niet mijn smaak. klinkt na mijn mening niet zo lekker.
 
Ik vind het stukje tussen 1:42 en 2:38 bijzonder knap. Ik hoor daar ook een female vocal bovenop...en zou ook eens proberen een iets tragere Trance versie te maken. Anders doe ik het...;)
Over het algemeen is deze track binnen de stijl erg geslaagd. Spijtig dat er zo weinig bas in zit. Ik vind de distorted kick net té distorted waardoor hij wat aan kracht verliest. Dat heeft volgens mij ook te maken met het feit dat hij nogal erg aanleunt bij die distorted synth.

Hartelijk dank voor je reactie en compliment over het middenstuk, ben hier zelf ook het meest tevreden over. Heb inmiddels een verbeterde versie, waarin de kick wat minder distorted en wat meer bas gekregen heeft. Ook de lead wat breder getrokken, evenals de distorted introsynth, die hebben nu beide wat meer 'ruimte'. Algehele afmix is ook beter en er zitten wat meer opvullingen/overgangsverbeteringen hier en daar... Zal spoedig de oude versie vervangen zodra ik 'm helemaal perfect (ahum:P) vind!

Wat betreft die trance-remix, deze melodie is geïnspireerd op een Airbaseplaat uit 2007 (Garden State), dus niet alle credits gaan naar mij, haha. Maar een remix kan altijd, hoor het graag mocht je het gaan doen!!
 
:okdan:

Ik wacht op een diepe kick/bass die het aflost maar die komt niet.
Laat 'm d'r maar fiks in beuken, bij de attack ook.
Het hoog van de lead vind ik een tikkeltje schrijnend, daar mag wel een randje vanaf.

Hm, ik schrijf een beetje betweterig maar met goede bedoelingen natuurlijk ;)
 
Thanks voor je tips! Heb een heel korte punchy 909 eronder geknald voor meer attack/bas, en wat extreemhoog eruit gehaald... Ook wat variaties erbij hier en daar. Heb een Soundcloud pro genomen zodat ik de oude versie gewoon kan vervangen. Hier is de nieuwe!:

https://soundcloud.com/jesse-bussmann/kill-the-jokers

:dubbel:
 
Back
Top