Reason 7 aankondiging !!!!

Net de aangekondiging gezien van Reason 7 met een paar gruwelijke upgrades.

https://www.propellerheads.se/products/reason/new/

Voor veel mensen is het gaap gaap dat zit al in andere DAWs maar als je daarbij optelt alles wat Reason uniek heeft, en de rest niet, ontstaat er een steeds (naar mijn mening) gruwelijkere DAW.

De upgrades houden in:

- Midi out !!!!!! jaaaa, het is eindelijk zover !!!
- zelf rex files maken in Reason, geen recycle meer nodig.
- audio quantize
- sub busses
- paralelle busses aanmaken met één klik.
- EQ met FFT Spectrum analyzer !

En vast nog een hele berg kleine upgrades.
Als Reason user ga ik hier wel van uit mijn dak, kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.

 
Laatst gewijzigd:
Ik lees altijd positieve dingen over Reason, indertijd van de eerste versie wel eens naar gekeken, was logisch omdat Rebirth zo baanbrekend was.. Na Rubberduck eindelijk 303's op je PC, Jeeej :-)

Maar dat namaken van qua look en grootte van hardware.. neemt dat niet steeds onnodig veel ruimte in op je scherm?
Ik ben altijd blij als mn VST weg kan klikken in Ableton en de vereenvoudige device view kan gebruiken...
 
't Wordt steeds beter! Zit er nu alleen midi aansturing in, of ook zoiets als external instruments met plugin-delay-compensation? Ik lees dat zo 1,2,3 niet.
 
Eindelijk groups!
Verbazingwekkend dat ze een nieuwe feature zo kunnen marketen terwijl het gewoon vergeten bleek te zijn in v6/v6.5 als je het mij vraagt...
TIP! Wacht even met upgrade blindelings kopen! Bij de vorige update mocht je gewoon betalen wat jij vond dat het waard was. Misschien gaan ze dat nog wel een keertje doen. Scheelt brute pingels.
 
Je moet sowieso wachten want ze zijn nog bezig met het ronselen van beta testers. Release zal denk ik weer in juni zijn.

Mensen die 6.5 al hebben en Balance kopen krijgen gratis update naar 7. Mensen die na 1 maart 2013 reason 6.5 kochten of upgraden krijgen gratis upgrade naar 7.

En nog iets over midi uit van Reason 7:

If by Midi-Sync you mean MIDI Clock then yes, Reason 7 will send MIDI clock!

en:

'For importing your own sound files into Reason, there is now support for more audio import formats, such as mp3, wma and aac to make it easier to grab loops and recordings from your music library or the web.
 
Laatst gewijzigd:
Beter zeg...midi out.....beetje laat maar goed.


Ben benieuwd.
 
Midi out! Ik geloof mijn oren niet. Net als bij Apple hebben ze innovatie hoog in het vaandel...
Het wachten is nu nog op ondersteuning voor de hypermoderne VSTi standaard.
 
Laatst gewijzigd:
Helemaal boven jan met deze aankondiging. Fijn dat ze recycle erin hebben verwerkt, werkt ook zeer prettig zo te zien. Midi out... hmmm luxe probleempje. Idd mooie updates weer van onze Zweedse vrienden.
 
ojee ..... een random forumposter:

I just paid $299 for an upgrade to Live 9 Suite from Live 8 Suite which included $50 just to get the install discs and printed manual!!!! I already paid about the same amount two years ago to upgrade Live 7 to Live 8 Suite.

Live 9 Suite is now $799 for a new user...by comparison whether a new user or an upgrade, Reason remains a bargain.

FWIW the reason I left Reason 2.5 for Live was audio recording and external MIDI sequencing. Reason 7 changes all that and I may soon regret upgrading Live last week

Looking forward to trying the demo for 7 very much.

Nog een andere gedachte, ik denk serieus dat het succes van (korg bv) nieuwe analoge synths ook heeft bijgedragen om de druk op midi out op te voeren en ze anders te ver achter de andere DAWs zouden blijven aanlopen want sommige dingen kan je gewoon niet digitaal (willen) doen.
 
De upgrades houden in:

- Midi out !!!!!! jaaaa, het is eindelijk zover !!!
- zelf rex files maken in Reason, geen recycle meer nodig.
- audio quantize
- sub busses
- paralelle busses aanmaken met één klik.
- EQ met FFT Spectrum analyzer !

Eindelijk een mannier om sub busses te maken (hopelijk kan je die dan ook eenvoudig verbergen in de mixer zodat je enkel de sub bus ziet en deze kan uitklappen wanneer je een channel in de sub bus group wil zien).

En eindelijk een FFT Spectrum analyzer (nogal een geluk dat ik nog een RE spectrum analyzer gekocht heb).

Mss toch maar eens proberen om als beta tester te worden...
 
799 dollar voor Ableton Live 9? Wtf? In geen 799 jaar dat ik dat er voor over zou hebben.

Ziet er goed uit deze (grote) update Nelis! Laat die tracks maar komen! :D
 
799 dollar voor Ableton Live 9? Wtf? In geen 799 jaar dat ik dat er voor over zou hebben.

Ziet er goed uit deze (grote) update Nelis! Laat die tracks maar komen! :D

Dat is dan voor Live 9 Suite icm Max 4 Live en alle lib's en nieuwe plugins. Blijft wel veel geld.
 
Nog een andere gedachte, ik denk serieus dat het succes van (korg bv) nieuwe analoge synths ook heeft bijgedragen om de druk op midi out op te voeren en ze anders te ver achter de andere DAWs zouden blijven aanlopen want sommige dingen kan je gewoon niet digitaal (willen) doen.

Ik denk dat het niks met Korg te maken heeft maar meer dat ze zoiets dachten van: wat kunnen we toevoegen dat er al lang in had moeten zitten.

Heb Reason persoonlijk nooit spannend gevonden.
Wat zijn nou de voor en nadelen van Reason in vergelijking met bijvoorbeeld Logic?
 
champ> mwa dan hadden ze het er al veel inderdaad ingepropt

Ik denk dat ze dit al jaaaren van tevoren gepland hebben natuurlijk. Express eruit gelaten om toekomstige betaal updates aantrekkelijk te houden want reason 5+Rec naar 6 was betaal wat je wil vanaf 1 euro en 6.5 update was gratis. Desalnietemin wel fijn dat het er nu is. En zeg nou zelf, analoge gear heeft een opleving en daar past dit dus perfect bij.

Ik ben niet super bekend met Logic helaas maar wat ik een groot voordel vind van Reason tov andere daws (met name cubase en reaper) is de worklfow en de hardware manier van denken die steeds verder uitgediept wordt door alle modules. Een bepaalde grenzeloosheid in creativiteit die je niet bij andere minder open daws hebt.

De rest van de daws, met uitzondering van ableton, komen op mij zakelijker over, meer wetenschappelijk gestructureerd en afgebakend met menuutjes en dingen aan en uitvinken, boekhoudkundig bijna. Excell sheets.

Het komt vooral neer op smaak denk ik, wat werkt het beste voor jou.
En in die zin is Reason vrij uniek in zijn werkwijze dat het een hele specifieke groep users trekt die nergens anders aan hun trekken komen en daarbij een bepaalde loyaliteit/fanboyism gaan uitdragen waar de rest zich vaak aan kan storen. De sfeer op het Reason user forum is ook vrij relaxt, iets minder nerd, iets meer kunst, dan bijvoorbeeld hier of op het cubase user forum.

Verhouding zakelijk gebruikers/hobby mensen is ook anders denk ik. Maar dat zie ik heel langzaam veranderen. Reason wint steeds meer van andere daws, in 2010 verkochten ze beter dan alle ander daws (incl. cubase, ableton etc.) in de usa. Alleen pro tools was groter.
 
Laatst gewijzigd:
hehehe ..

734393_10151452454207381_487285660_n.jpg
 
Wat ik mij er nog van kan herinneren , is Propellerheads ooit aan Rewire begonnen met steun van Steinberg, die naast Rebirth het Reason packet en Rewire verwelkomde als interresante toevoeging voor Cubase (meer dan 10 jaar geleden).
Ik ben altijd ervan overtuigd geweest dat destijds een soort wurg contract is getekend voor 10 jaar geen midi-out in Reason, als ruil voor financiele input vanuit Steinberg destijds.
Want ook in die tijd sloeg een software packet met geen midi out, al nergens op, en om nou te zeggen dat het een nieuwe feature is?? ehhh?? hahahahah
Sorry maar dit lijkt mij echt nog steeds de meest logische scenario. Maar natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn!

In ieder geval ben ik er wel ergggg blij mee, beter laat dan nooit (!@$%^$@!^%&).
Live 9 en Reason 7, happy shit!
 
Ik heb ooit wel eens met Reason gewerkt (hele oude versie), ik vond de interface erg leuk maar ik vond het vervelend dat alles binnen het programma zelf moest gebeuren. Is dat nog steeds zo? Als plugin lijkt het me wel te gek, maar als standalone app hoef ik het niet.
 
Back
Top