Reason 7 aankondiging !!!!

Net de aangekondiging gezien van Reason 7 met een paar gruwelijke upgrades.

https://www.propellerheads.se/products/reason/new/

Voor veel mensen is het gaap gaap dat zit al in andere DAWs maar als je daarbij optelt alles wat Reason uniek heeft, en de rest niet, ontstaat er een steeds (naar mijn mening) gruwelijkere DAW.

De upgrades houden in:

- Midi out !!!!!! jaaaa, het is eindelijk zover !!!
- zelf rex files maken in Reason, geen recycle meer nodig.
- audio quantize
- sub busses
- paralelle busses aanmaken met één klik.
- EQ met FFT Spectrum analyzer !

En vast nog een hele berg kleine upgrades.
Als Reason user ga ik hier wel van uit mijn dak, kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.

 
Laatst gewijzigd:
Met één druk op de knop kom je in je rack, en met één druk heb je die weer weg.

En als je op de mixer zit zit er per kanaal een rack knopje zodat je direct naar de juiste plek in je rack springt.

Ik kwam er net achter via onderstaande plaatje dat je nu ook je volume en balance al kan bewerken in de rack! Daarnaast vlieg je via de SEQ of MIX knop zo respectievelijk naar de sequencer lane of de mixer channel op de SSL! TOP feature!

whats-new-rackmix-full.jpg
 
Wat ik dus niet snap dat er evengoed mensen zijn die dan nog VST support willen....
Zeker ook als je het plaatje ziet op de vorige pagina. Meer dan genoeg RE's en mogelijkheden.
Nu word het voor mij ook weer verder interresant om straks een Virus TI (hardware) aan te schaffen.
Tuurlijk: software klinkt prima tegenwoordig maar echt zo goed en moddervet als een virus dat uit zichzelf al is heb ik ze nog niet gehoord.

Ik heb Reason 6 gekocht. Gratis update naar 6.5 gehad... De upgrade naar 7 heb ik best 130 euro (bron: bax-shop) voor over.
 
Plus dat er best wel wat vst's zijn geport naar RE inmiddels: softube, rob papen, fxpansion, Korg, Uhbik's, Cakewalk, Sonic charge en er komen er vast nog veel meer.
Re's zijn in verhouding meestal goedkoper en je kan vaak gebruik maken van cv !
 
't Wordt steeds beter! Zit er nu alleen midi aansturing in, of ook zoiets als external instruments met plugin-delay-compensation? Ik lees dat zo 1,2,3 niet.

und? dat is toch wat je wil? je synths aansturen net zoals in cubase vanuit reason incl latency compensation en direct binnen in de mixah ;-)

Volgens mij kan dat nog steeds niet...
 
Eyz .... dat wordt dus bijbetalen voor een dongle als je geen balance hebt en je buiten je desktop met je laptop on stage wilt waar je geen inet hebt ....

Voor de rest wel erg handig.

Q: Does Reason 7 have copy protection? How does it work?
A: Just as for previous versions, Reason 7 can be authorized in several different ways:

USB Ignition Key
Balance Interface
Internet Verification

In Reason 7 and Reason Essentials 2 we’re adding a fourth way of authorizing the software. You will be able to add your Reason, Reason Essentials and Rack Extension licenses to a single computer, for offline use. This way you can use Reason without being connected to the internet, or without a USB port taken up by the key. You will still be able to keep your license on a USB key, too, if you have one, as well as use Internet Verification, if you have several computers you use Reason on.

A USB Ignition Key will not be included with the Reason 7 or Reason Essentials software, but for those that need one it will be available for separate purchase.

Op het forum worden al veel voorbeelden aangehaald van software based authorisation waarbij er direct pirated copys ontstaan. We zullen zien .....
 
Laatst gewijzigd:
Eyz .... dat wordt dus bijbetalen voor een dongle als je geen balance hebt en je buiten je desktop met je laptop on stage wilt waar je geen inet hebt ....

ok... ik neem aan dat die desktop wel internet heeft en voor die laptop is er dit :

"In Reason 7 and Reason Essentials 2 we’re adding a fourth way of authorizing the software. You will be able to add your Reason, Reason Essentials and Rack Extension licenses to a single computer, for offline use. This way you can use Reason without being connected to the internet, or without a USB port taken up by the key." :okdan:
 
Ik kan nog nergens vinden of reason essentials 2 ook midi output heeft... Ik hoop het, dan ga ik die halen, vet!
 
Hmm, je bent wel rete positief Nelis!
Ook al ben ik ook voor die manier van werken (rack/HW stylee), maar qua audio ben ik nog niet helemaal overtuigd.
Als ik het goed heb is Prodigy's Invaders Must Die album ook daarin gefixed, en Liam is toch niet de minste.

Hopelijk kan jij iets audiaals fixen die me over de streep zou moeten trekken..
 
Eindelijk! Zowat een decennium te laat, maar beter laat dan nooit. Ik heb altijd al die Matrix sequencer willen gebruiken in 'de echte wereld' en dat kan nu dus ook gewoon :) Reason is dan toch een volwaardig DAW geworden. Rex files maken vanuit Reason is ook wel een mooie optie, nu was het mij te veel gedoe en de flow gaat er dan al snel uit.
 
En niet te vergeten dat die rexfiles gebruik kunnen maken van de unieke timestretching.

Nog iets handigs.

Mensen die nu Balance kopen en al Reason 6.5 hebben krijgen gratis de upgrade naar Reason 7.
Nu is het mooie dat Bax shop aanstaande woensdag 7% korting heeft op alles en Balance dan maar 265 euro kost !. Dus omgerekend als je toch al ging upgraden kost ie je maar 137 euro :)
Dat is geen geld voor zo'n high quality audio interface die ook nog als dongle kan fungeren voor al je Reason spullen.
 
Mensen die nu Balance kopen en al Reason 6.5 hebben krijgen gratis de upgrade naar Reason 7.
Nu is het mooie dat Bax shop aanstaande woensdag 7% korting heeft op alles en Balance dan maar 265 euro kost !. Dus omgerekend als je toch al ging upgraden kost ie je maar 137 euro :)

Ja, dit heb ik ook ongeveer zo gedaan (zie post ergens hierboven). Ik had inderdaad ook net die week een mailtje van bax-shop ontvangen dat ze me al een jaar niet hadden 'gezien' dus kreeg ik 5% korting bij een aankoop in die week.

Geweldige deal... zit nu alleen wel al meer dan een week te wachten tot bax-shop de nieuwe lading Balance's binnen heeft. Denk dat wanneer die binnenkomt, dat die dan ook direct al weer weg is :)
 
ik zag inderdaad dat nu er een dag verstreken er in plaats van 1 dag minder er zelfs een dag bij is gekomen in de wachttijd van Bax ... dus blijkbaar gaan ze daar hard !

Blijkbaar kan je die Balance in Zweden kopen voor 238 euro ! Helemaal laag.
 
Allemaal leuk en aardig wat betreft de "gratis" upgrade voor huidige Reason gebruikers bij aankoop van Balance, echter is het zo dat de huidige Balance geen MIDI-out heeft dus volstrekt nutteloos is als men juist daarvoor wilt upgraden naar Reason 7.

Wat ik bedoel is, je kan dus GÉÉN hardware aansturen met deze Balance audio interface.

Ik refereer even naar https://twitter.com/PropellerheadSW/statuses/150989020460093440 en https://twitter.com/PropellerheadSW/status/198373218636152833

Mocht je dus nadrukkelijk wél hardware willen aansturen via MIDI in Reason 7 dan zou ik (zie laatste tweet) zeker nog even wachten met het kopen van Balance (als je die al zou willen).
De prijs van de huidige Balance was eerst rond de 360 euro, is nu 280 euro.
Zou een reden kunnen zijn dat Propellerheads de "oude" Balance prijs laat zakken om vervolgens Balance 2 te releasen (met MIDI i/o?).

Wat betreft Rack Extensions (Propellerhead's eigen VST platform) ik vind het veel te beperkt.
VST plugins die als RE worden aangeboden zijn niet hetzelfde als VST formaat, veelal door de strenge beperkingen van Propellerhead's SDK.
Om maar een voorbeeld te noemen Rob Papen's Predator.

http://www.musicradar.com/gear/tech/computers-software/plug-in-fx/predator-re-566166
Despite a few missing features (vocoder samples, preset morphing, a couple of effects and a few modulation slots)
Cons: "Still missing a few of the features found on the original."

Rack Extensions schijnen (om "veiligheidsredenen" van Propellerhead's SDK) geen MIDI te kunnen schrijven naar de sequenzer, dus RE's als de PDT2 daar moet je een audiotrack voor maken en opnemen als audio.
Kan je dus niet (eenvoudig) bewerken net als in MIDI noten die je naar behoefte heen en weer schuift.

Ik heb een half jaar gewerkt met Reason 6.5 en wat Rack Extensions gekocht maar ben er niet zo kapot van wat het eindresultaat is qua (commercieel) geluid.
Ik heb er voor de verandering Ableton 9 Suite bijgekocht en ben hier echt weg van, de filters, EQ, etc.
Binnen 10 minuten een hele strakke beat en het geluid is waanzinnig.
Maar wie weet is dat met Reason 7 nu ook mogelijk, nu ze in 7 (eindelijk) een Spectrum EQ aan toegevoegd hebben (iets wat al 40 jaar in andere DAW's zit, maar dat terzijde).
 
Allemaal leuk en aardig wat betreft de "gratis" upgrade voor huidige Reason gebruikers ...

Niemand heeft het over gratis toch? :)

Wat ik bedoel is, je kan dus GÉÉN hardware aansturen met deze Balance audio interface.

Ik refereer even naar https://twitter.com/PropellerheadSW/statuses/150989020460093440 en https://twitter.com/PropellerheadSW/status/198373218636152833

Mocht je dus nadrukkelijk wél hardware willen aansturen via MIDI in Reason 7 dan zou ik (zie laatste tweet) zeker nog even wachten met het kopen van Balance (als je die al zou willen).
De prijs van de huidige Balance was eerst rond de 360 euro, is nu 280 euro.
Zou een reden kunnen zijn dat Propellerheads de "oude" Balance prijs laat zakken om vervolgens Balance 2 te releasen (met MIDI i/o?).

Ik geloof dat je daar best gelijk in kunt hebben. Maar dit was eerst de voornaamste reden (plus de hoge prijs) dat ik de Balance niet gekocht heb en daarvoor in de plaats een Novation NIO 2|4 nam. Daar heb ik wel spijt van want qua gebruiksvriendelijkheid stelt dat ding weinig voor.

Ik had/heb MIDI I|O nodig omdat ik m'n oude Yamaha CS1x koppel als midi keyboard. De meeste keyboards zijn tegenwoordig te koppelen via USB. Maar ik heb zelf nu een USB to MIDI kabel gekocht (30 euro). Voor mij prima!
 
Niemand heeft het over gratis toch? :)

De upgrade naar Reason 7 is "gratis" als je Reason 6.5 koopt na 1 maart 2013 of al een oude Reason versie had en nu een Balance interface koopt.
Dat is al diverse keren in deze thread vermeld en staat tevens op de Propellerheads website.

Wat betreft keyboards koppelen via USB, uiteraard hebben alle keyboards dit (van de laatste jaren) maar wat ik dus bedoelde is om via de MIDI-out in Reason MIDI noten die je in je sequenzer zet, afspeelt op je hardware.
Daar heb je dus een MIDI-IN op je keyboard voor nodig.

Dus Reason 7 OUT -> hardware IN.

Ikzelf maak daar geen gebruik van en heb ook geen plannen dat te doen, maar ik kwam via wat zoekwerk op dit forum en wilde toch een nuance posten op de Balance "aanbieding", wat overigens een prima interface blijkt te zijn maar dus niet als je die denkt te kopen om te upgraden naar Reason 7 vanwege MIDI-out naar je hardware toe.
Dan is het dus een miskoop in dat geval.
 
De upgrade naar Reason 7 is "gratis" als je Reason 6.5 koopt na 1 maart 2013 of al een oude Reason versie had en nu een Balance interface koopt.
Dat is al diverse keren in deze thread vermeld en staat tevens op de Propellerheads website.
Was het maar waar :). Ik koop die Balance nu en heb 6.5 maar moet echt nog +/- 130,- betalen voor Reason 7. En als je eerst Reason 6.5 koppt nu, ben je ook best al wat geld kwijt :).

Ikzelf maak daar geen gebruik van en heb ook geen plannen dat te doen, maar ik kwam via wat zoekwerk op dit forum en wilde toch een nuance posten op de Balance "aanbieding", wat overigens een prima interface blijkt te zijn maar dus niet als je die denkt te kopen om te upgraden naar Reason 7 vanwege MIDI-out naar je hardware toe.
Dan is het dus een miskoop in dat geval.
Terecht!
 
Back
Top