onrust nv
Onrust industriëele audio
- Lid sinds
- 12 november 2008
- Berichten
- 3.034
Op achterband.nl staat een live ingespeelde maxi van onze live band onrust industrie. Het staat wel onder de noemer onrust n.v.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het met drumstokken getrommeld, en de drums moeten wel stacato blijven. En ook de noise ritmes heb ik handmatig gemaakt. Het derde nr is met een rij fuzzen en distortions waar ik een korte jack uit liet hangen. En bij de jack deed ik een AM zender antenne(zendend). Dus random noise terror. nr 5 is met een rij overdrives een een fuzz, door aan de toonknop van een overdive te draaien en aan de fuzz knop(v/d fuzz) heb ik't ritme gedraaid.
Nee ik maak muziek die ik mooi vindt, en dat,t na een minuut word afgezet is natuurlijk een smaak kwestie. Als ik aan het componeren ben komt de vraag. Vinden andere mensen dit mooi? Eigenlijk nooit in mij op. Als je ('n echte)kunst schilder bent ga je je ook niet afvragen. Vind ieder een dit mooi als dat wel het geval zou zijn zouden er een hoop kunst stromingen niet hebben bestaan. En met muziek werkt dat net zo.
Als het zo in de muziek zou werken< kan je net zo goed stoppen. Waarom muziek maken als je jou visie op muziek niet kan maken. En mensen die naar ons optreden komen weten wat ze kunnen verwachten. Daarnaast heb ik in december nog opgetreden met een melodieus experimenteel synthpop achtig project(moeraskelder/gebroed) en toen liepen er weer mensen te zeuren waar de extreme noise was gebleven. Dan heb ik zo'n reaktie van: vandaag niet schat keb hoofdpijn.ik begrijp je wel,maar helaas werkt het niet zo met muziek of geluid en de bijhorende performences in de meer experimentele style,(industrial is er waarschijnlijk minder van dat elitair gedoe)ttz het hangt af welk doel je hebt,en gezien je ook optreedt heb je ongelijk,want je wilt het laten horen,dus moet je rekening houden met de luisteraars anders 'bestaat' je muziek niet.
Het is namelijk zo int milieu van contemporary en of experimental music zoals ze dat zeggen ,dat je aanvaardt wordt niet door wat je brengt maar door je
referenties die je al dan niet kan brengen.
referenties zijn dan,performences gebracht in beroemde plaatsen,les gehad van die of die,of jarenlang int milieu (als organisator,of in bekende cultuur vereniging),etc..
dan maar pas kan je brengen wat jij goed vind,je ding doen dus en gaan er ook een hoop volgelingen zijn die je dingen goed gaan vinden zelfs als het slecht is..
dan pas kan het eindresultaat als kunst beschouwd worden ,net als schilderkunts bvb,maar verschillend omdat die hele palmarez die je hebt de hoofdrol speelt.
dat is altans waar je rekening mee moet mee houden indien je het verder wil schoppen als 'dit is wat ik maak en alst niet goed is kan het mij niet schelen'.
(maar gezien je het hier post toch met de bedoeling dat ernaar geluisterd wordt...)
Als het zo in de muziek zou werken< kan je net zo goed stoppen. Waarom muziek maken als je jou visie op muziek niet kan maken. En mensen die naar ons optreden komen weten wat ze kunnen verwachten. Daarnaast heb ik in december nog opgetreden met een melodieus experimenteel synthpop achtig project(moeraskelder/gebroed) en toen liepen er weer mensen te zeuren waar de extreme noise was gebleven. Dan heb ik zo'n reaktie van: vandaag niet schat keb hoofdpijn.
Nee ik maak muziek die ik mooi vindt, en dat,t na een minuut word afgezet is natuurlijk een smaak kwestie. Als ik aan het componeren ben komt de vraag. Vinden andere mensen dit mooi? Eigenlijk nooit in mij op. Als je ('n echte)kunst schilder bent ga je je ook niet afvragen. Vind ieder een dit mooi als dat wel het geval zou zijn zouden er een hoop kunst stromingen niet hebben bestaan. En met muziek werkt dat net zo.