ONRUST N.V. maxisingel

onrust nv

Onrust industriëele audio
Lid sinds
12 november 2008
Berichten
3.034
Locatie
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
Op achterband.nl staat een live ingespeelde maxi van onze live band onrust industrie. Het staat wel onder de noemer onrust n.v.
 
Beetje onhandig zonder directe verwijzing, maar het staat dus hier. :)

Inhoudelijk: ik was eigenlijk vooral nieuwsgierig naar wat je nou maakte (en dat weet ik nu dus :P ), maar ik vrees dat het 'mijn' muziek niet zo is. Ik hoor er gewoon weinig in... Maar ik snap nu in ieder geval wel wat je met al je vervormings-fx doet! :D
 
Dit is met een yamahaDTXpress en 9 distortions op genomen op myspace heeft iemand nog 3 rustigere projecten gezet. Maar dat is ook wel weer erg oldskool. Die maxi is van een van onze extreemste projecten. En is realtime live ingespeeld(zeg maar live in de studio) onder de naam onrust n.v.( bij vrienden zoeken)
 
Laatst gewijzigd:
lekker subtiel........

Zal het goed doen op urban feesten, booyakasha
 
hierzo:

attachment.php
 

Attachments

  • 21.jpg
    21.jpg
    8,2 KB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
Heb ze beluisterd en ik vind het wel dik klinken, wel zwaar stuk en soms net iets te lang te penetrant in je hoofd.

Ben benieuwd naar de iets minder heftige stukken.

grtzz Bruce
 
Die met de drumstokken in z'n neus ben ik en die met langhaar is 't andere lid. De derde is een gast muzikant die didgeridoo in een van onze projecten speeld.(die staat niet op myspace):D
 
nummer 1 en 4 en de 2de helft van track 3 is goed,rest is slecht (te random,vertelt niks...)

spijtig dat er geen broken 'beats' of iets dergelijks op track 5 is anders zou die wel vrij goed zijn imo want de sounds met die effecten enzo klinkt wel heel goed.
 
Ik heb het met drumstokken getrommeld, en de drums moeten wel stacato blijven. En ook de noise ritmes heb ik handmatig gemaakt. Het derde nr is met een rij fuzzen en distortions waar ik een korte jack uit liet hangen. En bij de jack deed ik een AM zender antenne(zendend). Dus random noise terror.:D nr 5 is met een rij overdrives een een fuzz, door aan de toonknop van een overdive te draaien en aan de fuzz knop(v/d fuzz) heb ik't ritme gedraaid.
 
Ik heb het met drumstokken getrommeld, en de drums moeten wel stacato blijven. En ook de noise ritmes heb ik handmatig gemaakt. Het derde nr is met een rij fuzzen en distortions waar ik een korte jack uit liet hangen. En bij de jack deed ik een AM zender antenne(zendend). Dus random noise terror.:D nr 5 is met een rij overdrives een een fuzz, door aan de toonknop van een overdive te draaien en aan de fuzz knop(v/d fuzz) heb ik't ritme gedraaid.

hoe het bekomen van een sound kan dan wel een hele 'trip' zijn voor jou,maar vergeet niet dat luisteraars daar niet altijd rekening mee houden.
Daarom moet het vloeiend consistent genoeg zijn in het geheel om een origineel iets te kunnen brengen opdat ze er met interesse gaan naar luisteren zonder dat ze het afzetten na 1 minuut.
 
Nee ik maak muziek die ik mooi vindt, en dat,t na een minuut word afgezet is natuurlijk een smaak kwestie. Als ik aan het componeren ben komt de vraag. Vinden andere mensen dit mooi? Eigenlijk nooit in mij op. Als je ('n echte)kunst schilder bent ga je je ook niet afvragen. Vind ieder een dit mooi als dat wel het geval zou zijn zouden er een hoop kunst stromingen niet hebben bestaan. En met muziek werkt dat net zo.:D
 
Nee ik maak muziek die ik mooi vindt, en dat,t na een minuut word afgezet is natuurlijk een smaak kwestie. Als ik aan het componeren ben komt de vraag. Vinden andere mensen dit mooi? Eigenlijk nooit in mij op. Als je ('n echte)kunst schilder bent ga je je ook niet afvragen. Vind ieder een dit mooi als dat wel het geval zou zijn zouden er een hoop kunst stromingen niet hebben bestaan. En met muziek werkt dat net zo.:D


ik begrijp je wel,maar helaas werkt het niet zo met muziek of geluid en de bijhorende performences in de meer experimentele style,(industrial is er waarschijnlijk minder van dat elitair gedoe)ttz het hangt af welk doel je hebt,en gezien je ook optreedt heb je ongelijk,want je wilt het laten horen,dus moet je rekening houden met de luisteraars anders 'bestaat' je muziek niet.

Het is namelijk zo int milieu van contemporary en of experimental music zoals ze dat zeggen ,dat je aanvaardt wordt niet door wat je brengt maar door je
referenties die je al dan niet kan brengen.

referenties zijn dan,performences gebracht in beroemde plaatsen,les gehad van die of die,of jarenlang int milieu (als organisator,of in bekende cultuur vereniging),etc..

dan maar pas kan je brengen wat jij goed vind,je ding doen dus en gaan er ook een hoop volgelingen zijn die je dingen goed gaan vinden zelfs als het slecht is..

dan pas kan het eindresultaat als kunst beschouwd worden ,net als schilderkunts bvb,maar verschillend omdat die hele palmarez die je hebt de hoofdrol speelt.

dat is altans waar je rekening mee moet mee houden indien je het verder wil schoppen als 'dit is wat ik maak en alst niet goed is kan het mij niet schelen'.

(maar gezien je het hier post toch met de bedoeling dat ernaar geluisterd wordt...)
 
ik begrijp je wel,maar helaas werkt het niet zo met muziek of geluid en de bijhorende performences in de meer experimentele style,(industrial is er waarschijnlijk minder van dat elitair gedoe)ttz het hangt af welk doel je hebt,en gezien je ook optreedt heb je ongelijk,want je wilt het laten horen,dus moet je rekening houden met de luisteraars anders 'bestaat' je muziek niet.

Het is namelijk zo int milieu van contemporary en of experimental music zoals ze dat zeggen ,dat je aanvaardt wordt niet door wat je brengt maar door je
referenties die je al dan niet kan brengen.

referenties zijn dan,performences gebracht in beroemde plaatsen,les gehad van die of die,of jarenlang int milieu (als organisator,of in bekende cultuur vereniging),etc..

dan maar pas kan je brengen wat jij goed vind,je ding doen dus en gaan er ook een hoop volgelingen zijn die je dingen goed gaan vinden zelfs als het slecht is..

dan pas kan het eindresultaat als kunst beschouwd worden ,net als schilderkunts bvb,maar verschillend omdat die hele palmarez die je hebt de hoofdrol speelt.

dat is altans waar je rekening mee moet mee houden indien je het verder wil schoppen als 'dit is wat ik maak en alst niet goed is kan het mij niet schelen'.

(maar gezien je het hier post toch met de bedoeling dat ernaar geluisterd wordt...)
Als het zo in de muziek zou werken< kan je net zo goed stoppen. Waarom muziek maken als je jou visie op muziek niet kan maken. En mensen die naar ons optreden komen weten wat ze kunnen verwachten. Daarnaast heb ik in december nog opgetreden met een melodieus experimenteel synthpop achtig project(moeraskelder/gebroed) en toen liepen er weer mensen te zeuren waar de extreme noise was gebleven. Dan heb ik zo'n reaktie van: vandaag niet schat keb hoofdpijn.:D
 
Als het zo in de muziek zou werken< kan je net zo goed stoppen. Waarom muziek maken als je jou visie op muziek niet kan maken. En mensen die naar ons optreden komen weten wat ze kunnen verwachten. Daarnaast heb ik in december nog opgetreden met een melodieus experimenteel synthpop achtig project(moeraskelder/gebroed) en toen liepen er weer mensen te zeuren waar de extreme noise was gebleven. Dan heb ik zo'n reaktie van: vandaag niet schat keb hoofdpijn.:D

ja helaas werkt het zo int musique concrete,experimental contemporary ets categorie de dag van vandaag,en altijd al geweest.

anyway als je een publeik hebt die je volgt ook,blijf je best voortdoen indezelfde stijl en verandering is dus af te raden,zeker als je wil 'groeien'

later kan je wel veranderen van style.

je moet dus toch wel (in jullie eigen belang)wat rekening houden met de luisteraars zoals je zelf aangeeft int voorbeeld hierboven ;)

als je je kan afvragen waarom ze die noise misten daar,dan kan je je ook afvragen of wat jij denkt dat goed is om daar toch eventueel verder op te puchen om een track exclusiever te maken voor de auditeurs.

zo evolueer je en wordt jezelf ook beter in het producen,tenzij je echt in de minimal wil blijven,maar dan blijft je publiek ook minimal..
 
hehehe,
is dit echt uitgebracht in 2004 en daadwerkelijk door iemand gekocht?

ik vind industrial behoorlijk gaaf, maar hier hoor ik geen industrial in zoals ik het ken. Dit is voor mij gewoon een random bak herrie met een labeltje industrial erop :D

maar goed, misschien is er inderdaad wel een doelgroep voor die dit mooi vindt.

edit: oh :) , het valt onder het kopje Noise, dan voldoet het wel aan dat muzikale hokje vind ik :D
 
ik vind industrial behoorlijk gaaf, maar hier hoor ik geen industrial in zoals ik het ken. Dit is voor mij gewoon een random bak herrie met een labeltje industrial erop :D


De maxi was binnen 1dag op. Maar vraag me wel af wat jij dan onder industrial verstaat. Want deze rythm&noise is toch wel 100% industrial. De industrialscene is enorm. Er worden tegenwoordig ook dingen industrial genoemd, die ik echt alleen in het hokje house kan stoppen. Mijn band bestaat nu uit 25 verschillende industrieele projecten. Zodat je aan de bandnaam kan zien wat voor muziek het nu weer is.
 
Nee ik maak muziek die ik mooi vindt, en dat,t na een minuut word afgezet is natuurlijk een smaak kwestie. Als ik aan het componeren ben komt de vraag. Vinden andere mensen dit mooi? Eigenlijk nooit in mij op. Als je ('n echte)kunst schilder bent ga je je ook niet afvragen. Vind ieder een dit mooi als dat wel het geval zou zijn zouden er een hoop kunst stromingen niet hebben bestaan. En met muziek werkt dat net zo.:D

je moet je afvragen of dat wat jij mooi vind echt puur en alleen bij jou vandaan komt of dat daar ook een groot gedeelte van meninngen van anderen bij zit. en ook jij hebt als referentie alle muziek die je al gehoord hebt


verder luister ik die shit gewpoon lekker niet :D
 
Back
Top