Hoe maak je dit geluid?

Jarno

Ingeburgerd
Lid sinds
21 april 2006
Berichten
59
Hallo allemaal,

Sinds lange tijd ben ik eindelijk weer in staat wat tijd te besteden aan mijn favoriete hobby: muziek maken. Ik probeer zoveel mogelijk te leren en te proberen maar heb nu toch een vraag.

In dit nummer: zitten twee effecten die ik graag zou willen (na)maken maar waar ik maar niet bij in de buurt kom.

Het gaat om het vocal sample op: 2:44. Ik vind het een beetje klinken als een bitcrush effect maar heb het nog niet echt kunnen reproduceren.

Het tweede effect zit op de bas:op 2:53 is een soort squeeze/bitcrush te horen. Is dit ook wat het is? Ik krijg wederom niet hetzelfde effect als ik probeer een bas sample te bitcrushen.

Graag jullie professionele inzichten in deze!

Alvast dank,

Jarno
 
Vowel filter gebruiken
 
Ik ben niet zo thuis in deze muziek maar denk dat je met een granulizer en flanger/phaser en chorus wel een eind kan komen.
 
Top! Ik gebruik Reason en daarvoor is de bitspeek plugin beschikbaar. Ik ga daar eens lekker mee aan de rommel.

Vraag ik me nog steeds af hoe die bass is gemaakt... Ik hoor 'gewoon' een vette bas, maar daaroverheen op een gegeven moment bitcrushing. Zoals gezegd, als ik dat doe krijg ik niet dat 'digitale' veranderlijke geluid, maar meer een lo-fi effect. Niet helemaal wat ik zoek dus... Mis ik verder iets?
 
Back
Top