Tapeloops knippen

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Ik heb er veel over gelezen en opgezocht over de perfecte tapeloop maken maar ik weet dat er van die speciale cutters zijn. Ik zie veel honden die voor 10 euro of meer tapeloops verkopen maar als je dus zo'n cutter hebt kun je ze gewoon zelf maken.
Tape heb ik al en heb ook wel een paar aardige tapeloops kunnen maken maar ik zou het fijn vinden als ik ergens zo'n cutter kan vinden, weet iemand een site oid?
Ik weet dat je ze hebt van scotch
 
Kringloop winkel, daar liggen ze bij bergen meestal.
 
thanks dod563! weet jij toevallig of alle tape echo's 1/4 inch tape gebruiken?
ik heb een korg se300 maar wil evt later misschien nog een keer een roland space echo erbij oid.

dus voor 33 dollar heb je een aluminium blokje waarmee je tapes kan knippen, mesje erbij en gaan met die handel.

nog een vraagje.. als ik mijn tape nou heel lang maak he beinvloed dat ook mijn delay? (vast wel maar ben geen expert) is er een standaard lengte die men hanteert?
 
Ik ben zelf nooit verder gekomen dan de site. Ik heb ook de SE300 maar gebruik hem amper sinds ik weet dat een tape maar 200 uur (ofzo) meegaat. Zodoende zet ik hem meestal pas aan wanneer ik zeker weet dat ik hem ga gebruiken maar sinds ik een RE20 heb, gebeurt dat niet zo vaak meer. Zou ik wel moeten doen, aangezien hij wel supervet klinkt. Ik denk dat je op GS wel antwoorden kunt vinden op je vragen.
 
de afstand tussen de opname- en weergavekop + bandsnelheid bepalen de delaytijd. dus een loop van 50 cm of een van 3 meter, het maakt voor de delay niets uit. wel is het zo dat je tape langer meegaat, omdat hetzelfde stukje tape minder vaak langs de koppen gaat.

Eigenlijk alle bekende tapedelays gebruiken 1/4" tape, maar somme goedkope units gebruiken ook wel een 8track cassette, of de mini variant ervan. BASF LGR50 is een goede tape voor tapedelays, en volgens velen heeft deze een veel minder schurende werking voor de koppen dan 456 bijvoorbeeld. of dat laatste waar is, heb ik zelf niet onderzocht.

Sam Vreekamp heeft vaak advertenties staan op marktplaats, en hij verkoopt ook rollen tape + toebehoren.
 
zie ze ook vaker op marktplaats onder bandrecorders aangeboden. vind 33 euro veel voor z'n blokje.
 
Heheh:

tapecenter_2235_21479
 
nog nooit in een kringloop gezien wel voor film.

Ah natuurlijk.. dat zal het zijn inderdaad :mega:

Maar soms zie ik ook grotere liggen. Mijn tape ervaring is blijven hangen bij video en TDK cassette bandjes :D
 
Ik heb vorig jaar eentje op ebay weten te strikken voor 35 euro dat héééél goed z'n werk doet.
Geen blokje met een gleuf om je tape te snijden maar een toestelletje met 2 functies.
Eerst klem je je tape erin vast en snij je hem schuin door (splicing functie).
Dan rol je er wat splicing tape (speciaal ontworpen kleefband voor tape - gebruik NOOIT gewone plakband!) over (rolletje zit op het toestel) en deze wordt op de exacte plaats bovenop de splice gekleefd en aangedrukt.
Niet meer prutsen met bevende handen! :D
Ziet er wat uit als een nietmachiene.
Je kan zelfs je tapeloop over tafel- en stoelpoten laten lopen om em MEGA lang te maken.
Kijk maar eens naar de tapeloop die in dit filpje gebruikt wordt 8D





Cheers,
Exo.:mega:
 
ja zo'n ding heb ik ook. ziet er hetzelfde uit als een mm8 film snijder en plakker, alleen dan voor 1/4 inch tape
via marktplaats gescoort
 
Back
Top