Kraftwerk op 13-02-2013 om 23.00 uur op BBC2

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.465
Locatie
Amsterdam
Bedankt voor de tip!
Zat net Radio-Activity te luisteren, toevallig... :D
 
Zat net Radio-Activity te luisteren, toevallig... :D

een van mijn favorieten van kraftwerk, dubbel toeval
bedankt voor de tip
 
Nou, dat was helaas enkel voor de echte die-hards de moeite denk ik. Een ruime minuut Kraftwerk live en dan nog eens gedeeltelijk tijdens de aftiteling =( Was dit het kortste item ooit in The Culture Show...?
 
Hoe was het ook alweer; "als ik het woord 'cultuur' hoor, trek ik m'n revolver"...
 
Hoe was het ook alweer; "als ik het woord 'cultuur' hoor, trek ik m'n revolver"...

Browning :)

Ik wilde het nog opnemen maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Interessante TV-programma's over synths of electronische muziek zijn nog schaarser dan een koek-en-zopie in de Sahara :(
 
Interessante TV-programma's over synths of electronische muziek zijn nog schaarser dan een koek-en-zopie in de Sahara :(

als het interessant moet zijn, over synthe en elektronische muziek moet gaan, én kraftwerk moet er in zitten, is het misschien toch beter om een programma uit de oude doos te bekijken.

misschien wel ironisch, dat door het elektronische en geautomatiseerde karakter van de muziek, wie het uitvoert van ondergeschikt belang is, het spul lekker reproduceerbaar is, maar ik vind er persoonlijk geen reet meer aan. dan kijk ik liever op youtube naar een filmpje ergens tussen 72 en 82 met ralf florian wolfgang en karl - klinkt beter en doet me meer dan die uitwisselbare robots - o ironie.
 
misschien wel ironisch, dat door het elektronische en geautomatiseerde karakter van de muziek, wie het uitvoert van ondergeschikt belang is, het spul lekker reproduceerbaar is, maar ik vind er persoonlijk geen reet meer aan. dan kijk ik liever op youtube naar een filmpje ergens tussen 72 en 82 met ralf florian wolfgang en karl - klinkt beter en doet me meer dan die uitwisselbare robots - o ironie.

Tsja, ik denk dat je het nu wel heel negatief neerzet, maar voor een deel heb je natuurlijk wel gelijk. De meeste mensen haken qua muziek nu eenmaal aan bij een punt in de tijd op een moment dat dit het meeste "trekt". Vaak valt dat moment samen met het vinden van de eigen identiteit en is er sprake van een vernieuwende stroming waar je iets mee hebt. Het grappige is dat je onbewust blijft vinden dat het "vernieuwend" en "ter zake doende" is, terwijl de wereld om je heen na verloop van tijd al weer vele stappen verder is. En meestal vind je die stappen maar niks, deels omdat je er niet geheel objectief over kan/wil oordelen. Je kan het zien als ironie, maar het is gewoon een mechanisme waar bijna iedereen, de meest vrije geest uitgezonderd, mee te maken zal krijgen. Het heet "oud worden".

En ja, ik heb daar heel veel last van :)
 
Tsja, ik denk dat je het nu wel heel negatief neerzet

je kent me toch? ;)

is ook waar hoor, je verhaal - de muziek die me pakte toen ik 14, 15, 16 was, boeit me nog steeds het meest en ik zie emt verbazing generatiegenoten aanklampen bij de nieuwe bands, terwijl ik dan denk: die kennen we toch al, alleen heten ze dan.......
voor allebei is wat te zeggen denk ik - vrijheid blijheid.

maar los van dat alles en je hele verhaal: kraftwerk is zelfs objectief gezien over zijn creatieve hoogtepunt heen en artistiek minder relevant dan half jaren 70. en ondanks wat ze er zelf van maakten met de robots, had ik toch het idee dat het toen meer een band was, 4 mensen die elkaar stimuleerden en inspireerden. ook al waren ralf en florian het brein.
da's toch wat anders dan het halve brein dat verder gaat met 3 uitzendkrachten.
 
laptopjes zijn toch de nieuwe instrumenten..
iedereen blijft inderdaad hangen in de muziek van zijn tienerjaren/ adolescentie en even daarna, althans veel mensen
 
Dankzij het internet hoeft dat toch allemaal niet meer - zoek eens naar andere genres op spotify of Youtube (of voor mijn part op de torrentsites), en dwing jezelf een week of een maand lang andere genres te luisteren. Brand eens een MP3 CD met de top 500 Country platen of Hiphop Classics of Dubstep of whatever genre je kunt verzinnen. Doordat je nu meer uit een genre luistert 'klinkt het niet meer allemaal hetzelfde' en ga je de nuances horen, je gaat de kwaliteitsverschillen ontdekken en ontwikkelt een voorkeur voor bepaalde artiesten of stromingen binnen een breder genre. Verdiep je daar dan verder in en er komt steeds meer moois bovendrijven.

Vrijwel ieder genre heeft zijn classics en goede, tijdloze nummers die het aanhoren waard zijn, en waar je als muzikant misschien ook iets van kunt leren en meenemen in je eigen werk. Stilstand is achteruitgang.
 
[.....]
Vrijwel ieder genre heeft zijn classics en goede, tijdloze nummers die het aanhoren waard zijn, en waar je als muzikant misschien ook iets van kunt leren en meenemen in je eigen werk. Stilstand is achteruitgang.

Helemaal met je eens :okdan::halleluja
 
ik helemaal niet ;)

wat nou stilstand is achteruitgang. zoals het klokje thuis tikt.....

de 'discussie' was ook niet over welke genre je bevalt en of je ook wel eens over de schutting naar een ander genre zou moeten luisteren, maar over muziek in tijd, wat beklijft en of je later nog nieuwe dingen gaat aanhangen - en dan zou het vooral gaan om de nieuwe wijn in oude zakken.
 
dus weer niks gemist ;-]]
zat concertjes / oud ...new op youtubes ;-]
but thnx
:okdan:
 
Ik snap nooit zo goed waarom KW altijd zo opgehemeld moet worden.. Die tentoonstelling in Tate, ik vind het tenenkrommend.
 
Ik baalde toen ik de aankondiging zag van die concerten in de Tate en er toen achterkwam dat ze vorige maand in Dusseldorf waren. Als ik dat geweten had was ik er zeker naartoe gegaan. Ik vind Kraftwerk echt geweldig, ware pioniers. Hun muziek is vandaag de dag misschien niet meer zo relevant, maar ik zou ze graag nog een keer in het echie willen zien voordat ze (of ik) doodgaan.
 
Ik weet niet wie meer blasé zijn? Zij die Kraftwerk ophemelen of zij die daarover klagen?

Ik vind het geweldige muziek hoor, begrijp me goed. Maar die tentoonstelling dat vind ik dan weer de sfeer verminderen. imo.
 
Back
Top