Ipad op het podium

Chielio

Stamgast
Lid sinds
5 februari 2004
Berichten
456
Locatie
Rottahdamn
Hoi forummers,

Kon geen topic vinden over het specifieke gebruik van de ipad op het podium.

Zal eerst vertellen wat ik er al goed mee kan, wellicht interessant voor andere live muzikanten.
Maak gebruik van een ipad mini met powered USB hub, apogee One interface, akai lpd en akai lpk en edirol Um 1 midi interface. Soms midibridge voor routing van core/virtual midi.

Setlistmaker voor de documenten en program changes naar de korg Kronos, 1 druk op het scherm en de setup en akkoordenschema's voor mijn neus.

Ivoxel vocoder via akai lpd25 en apogee One op powered USB hub .. Klinkt na wat tweaks te gek.

VocaLive voor harmonie en pitch effecten, Black eyed peas sounds op de vocalen.

Animoog via midi bespelen op de Nord stage en parameters via midi cc besturen.

Audiobus voor drumjam door de echopad tegelijkertijd. Nlog door amp en fx .
Deze dingen werken perfect, echter moet handmatig de Apps starten en sluiten, presets voor kiezen.

Tabletop met impc en glitchboard voor drum and Bass Patterns live. Hiermee nog testen of deze via Wist te locken en syncen is aan de ipad met clicktrack van de drummer.

Met dit topic ben ik benieuwd wat anderen live met de ipad doen, maar heb ook een vraag.
Bestaat er een app waarmee ik de bovengenoemde toepassingen in 1 keer kan kiezen. Snapshot idee? Zou nog toffer zijn als ik dat vanuit setlistmaker in de live mode mee kan programmeren.

Hoor het graag, als het lukt zal ik morgen nog ff een video schieten tijdens de soundcheck.
 
klinkt goed,

zou inderdaad mooi zijn als er een app dit soort configs zou kunnen opslaan. Die is er nu nog niet volgens mij. Wel kun je met de drie vinger swipe simpel door je geopende apps heenspringen, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.

ik ben benieuwd naar je video :okdan:
 
Thanks! Dan voorlopig maar ff handmatig, dubbelklip en min tekentje apps sluiten is wel naar .. Kan er gelukkig notities van maken in de setlistmaker per show .. Dan is het nog wel te doen als add on.

iemand ervaringen met genome en het automatisch starten en sluiten van apps?
 
Ik gebruik sinds kort mijn iPad in combinatie met TouchOSC als draadloze remote controller voor Ableton en mijn RME UFX. Ik gebruik de Airport van mijn Mac als Wifi station, tot nu toe 1 live optreden mee gedaan, werkte als een trein. Templates aanpassen of maken is ook goed te doen. Het mooie is dat TouchOSC bi-directioneel is, dus als je iets op de Mac aanpast verandert TouchOSC automatisch mee, en andersom ook. Is erg handig als je bv controllers gebruikt die meerdere parameters aansturen (morphing), je ziet dus wat er gebeurd.
 

Attachments

  • touchosc1.jpg
    touchosc1.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 118
iemand ervaringen met genome

genome gebruik ik, zeker sinds de laatste update is het een stabiele sequencer. met name het feit dat je clips kan combineren tot scenes (zoals in ableton) maakt het een leuke sequencer. Een pattern clip kan maximaal 32 measures lang zijn. Via de song clips onderin kun je kiezen welke clips op dat moment spelen. Dit kun je handmatig activeren of chainen tot een song.

De clips werken met een step sequencer achtige interface die je ook via je midi keyboard kan vullen.

Af en toe is deze in de aanbieding overigens, dus gewoon even in de gaten houden.
 
Mooi sjaak, dat ziet er erg flitsend uit!

Thanks quifster, lijkt me ook een interessante app .. Schijnt dat audiobus in de toekomst ook setups kan saven en recallen .. Het wordt mooier en mooier ..
 
Leuke topic, ik vroeg me af of je de yamaha setlist app ook al ooit geprobeerd hebt?, want volgens mij is setlistmaker veel uitgebreider?
 
Leuke topic, ik vroeg me af of je de yamaha setlist app ook al ooit geprobeerd hebt?, want volgens mij is setlistmaker veel uitgebreider?

Nee, die heb ik niet gebruikt .. setlistmaker is ontzettend uitgebreid, documenten toevoegen, schermen delen over verschillende ipads on stage, midiclock uitsturen, clicktrack instellen, tekst en notities toevoegen, database syncen, stukje show management met gages, emailen .. kortom een compleet management systeem voor de giggende muzikant. Auto scroll functie voor teksten en bladmuziek, tijdsduur van de show verdeeld over verschillende sets .. verschillende bandjes .. echt helemaal te gek en je merkt overduidelijk dat het is ontworpen door een optredende muzikant.

Ja ik ben er zeer enthousiast over! De rest van de band nu ook, iedereen heeft hem gelijk gekocht eigenlijk :-).

Deze app is voor mij zelfs de reden geweest om een ipad te kopen.
 
Setlistmaker voor de documenten en program changes naar de korg Kronos, 1 druk op het scherm en de setup en akkoordenschema's voor mijn neus.

Hoi, ik gebruik ook setlistmaker maar los v/d korg Kronos.
Als ik je goed begrijp kun je dus als ik een setlijstindeling maak in setlistmaker kan ik dit dus ter gelijke tijd op volgorde zetten in mijn Kronos? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Grtz Wilbert
 
Setlistmaker voor de documenten en program changes naar de korg Kronos, 1 druk op het scherm en de setup en akkoordenschema's voor mijn neus.

Hoi, ik gebruik ook setlistmaker maar los v/d korg Kronos.
Als ik je goed begrijp kun je dus als ik een setlijstindeling maak in setlistmaker kan ik dit dus ter gelijke tijd op volgorde zetten in mijn Kronos? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Grtz Wilbert

Je kan de inapp midi upgrade kopen, en daarmee per song een bank select en program change versturen naar de Kronos. Je koppelt dus de program uit de setlist van de kronos aan de song uit de setlist van setlistmaker.
Wanneer je van song veranderd, kiest je iPad de bijbehorend program in de Kronos.

Je kan dus niet de setlist in de kronos zelf ermee aanpassen, maar dat hoeft ook niet omdat je uit alle setlisten (128*128) alle patches vai bank select kan benaderen!!
 
Geef mij dan toch maar de yamaha setlist app, want daar kan je qua midi echt veel meer tweaken :}
Alleen mis ik daar de rest dan weer } :
 
Geef mij dan toch maar de yamaha setlist app, want daar kan je qua midi echt veel meer tweaken :}
Alleen mis ik daar de rest dan weer } :

Ok dan, .. heeft die yamaha app wel WIST of virtual midi en een clicktrack ingebouwd? Zal zelf ook eens checken!
 
Back
Top