Payt - BattleZone

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hallo mensen,

Ook dit jaar weer een bijdrage van mijn kant. Van de funk van vorig jaar iets geheel anders nu. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
 

Attachments

  • BattleZone_X.mp3
    9,8 MB · Bekeken: 158
En online
Succes :)

[ welk slachtveld probeer je hier nu uit te drukken] ?

Slachtveld, een soort gathering of the butchers? :D

Klinkt als the battle of Epping Forrest.

On topic: Dit is echt wel iets heel anders dan vorig jaar Payt! Ik zag echt uit naar nog zo'n lekker funk track. Maar dit is een echte verrassing! Ik vind het heel mooi gedaan. Episch is het. Ik zie inderdaad beelden voor me met velden strijders en paarden die in the line of duty aan hun eind zijn gekomen, maar gelukkig overleeft onze held de masacre.

Wat zal hier een werk in zitten zeg! Wat mij betreft een grote kanshebber voor dit jaar! Prachtig... :halleluja
 
Kan zo op de Game of Thrones soundtrack. En ik kan het weten, luister daar geregeld naar onder het solderen.

Ik vind dit je beste inzending tot nu toe. (ben geen groot fan van funk, wel van de Payt sound...) Zit aan alle kanten goed in elkaar. Klanken zijn mooi, voortgang is goed, klinkt super profi. Gaat zo op de mp3 speler!

P.S. Luister eens naar Fire and Blood van de 2011 GoT soundtrack. Ben benieuwd wat je daarvan vind.
 
Tja wat zal ik zeggen. Ik vindt et wel cool dat er zo'n nummer in de synthforum contest staat. Alleen waar het voor mij mis gaat is dat ik geen ene keer verast word. Klink een beetje zoals elke soundtrack van een riddertjesfilm klinkt.
 
Allen dank voor jullie commentaar tot zo ver. Ik zat te twijfelen of ik deze track zou posten omdat het inderdaad toch wel iets anders is dan wat je normaal gesproken op SF aantreft. Gezien de overwegend positieve reacties (je kunt nu eenmaal niet iedereen plezieren) ben ik toch blij dat ik het heb gedaan :)

Dus dank voor de inhoudelijke reacties tot zo ver (ook de niet zo positieve), ik heb er veel aan.
 
puntjes: Een aantal percussie, bekken en blaas(hoorn) geluidjes klinken vrij kort, droog en op de voorgrond. Dit doet een beetje afbraak aan de bombastische compositie die ik verder helemaal te gek vind!
Er zijn trucjes om instrumenten wat verder weg te laten klinken (alle grote instrumenten kunnen namelijk niet allemaal op de voorgrond staan en het gaat ook ten koste van de 'diepte' van je orkest geluid.
Als je die bel in het begin wat groter maakt (naar beneden pitcht) in een toren plaatst die wat verder weg staat (hoge tonen wat minder en wat nagalm i.v.m. de omgeving en wat minder volume geeft) dan is het geheel misschien (v.w.b. de bel haha) nóg mooier.
Nu klinkt het nog een beetje als de muziek onder een 3rd person adventure spel, met wat extra kunstzinnig toegepaste FX op je instrumenten denk ik dat je muziek zoveel meer kan zijn.
Ga zo doorrrr :okdan:
 
Dank voor je tips RQ. Op zich weet ik wel hoe je diepte in een compositie kunt creeren, in theorie iig. In dit geval wilde ik het een beetje 'in your face' houden allemaal, maar desondanks had het wellicht nog wat beter gekund idd.
 
Ik vind dit heel knap gedaan maar het is een beetje te veel van het goede. Er moeten keuzes gemaakt worden tussen hoofdzinnen en bijzinnen om het zo maar te zeggen. De hoofdzinnen worden te vaak overschaduwd door bijzinnen. Hierdoor krijgt de luisteraar geen grip op deze compositie. Qua harmonie en melodie prachtig af en toe. Maar het blijft je niet bij doordat je een goeie melodie 1 x hoort en hup gelijk een variatie er over heen. Qua sfeer vind ik het echt erg goed.
 
Compositie vind ik verrassend en afwisselend genoeg. Doet me een beetje denken aan de Heaven&Earth soundtrack van Kitaro, maar zou zo in een veldslag scene kunnen passen. Actie afgewisseld met drama en heroïek. Knap gedaan hoor! :okdan:
 
Dit is fenomenaal! Hier is niets op af te dingen. Ik vind het knap als je dit uit synthesizers haalt.
Je hebt er verstand van en ik vind dit eigenlijk het beste wat ik tot nu toe heb gehoord.
Waar de vrouwenstem begint moet ik denken aan Ennio Morricone. De strings zijn op dit punt te overheersend.
Maar dat is dan ook het enige wat ik iets minder vind. Geweldig !!!!!!!!!!!!
 
Dank voor de reacties mensen. Kitaro en Ennio morricone zijn inderdaad ook wel enige van mijn persoonlijke helden. Leuk om te zien dat het nummer eigenlijk zulke verschillende associaties opwekt :)
 
Erg mooi gedaan, heel "epic". Complimenten!
 
ben best fan van soundtracks van series en films
maar die duren meestal 1 min, dit is meer een epos
wel goed gedaan maar misschien toch te bombasties
rustpuntje....? maybe
 
Back
Top