C-Klein - Sunrise

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
496
Locatie
Naast een spoorlijn
Ik heb dit jaar (weer) te weinig muziek gemaakt. Desondanks vind ik het leuk om toch een bijdrage in te sturen. Mijn track (Sunrise) is volledig gemaakt met een Novation Circuit Rhythm. De samples zijn afkomstig van een Kurzweil PC3LE6. De enige nabewerking die heeft plaatsgevonden, vond plaats bij het converteren van het *.wav-bestand in een *.mp3-bestand met Dbpoweramp. Daarbij is het volume genormaliseerd en zijn de stiltes getrimd.
Tijdens het luisteren zal het jullie al snel duidelijk worden dat ik geen echte sampler-gebruiker ben. De sampler wordt gebruikt als sequencer in disguise.
Veel luisterplezier.

 
Last edited by a moderator:
Mooie akkoordprogressie! Ik mis wel een beetje bas, er mag wel een spannende laag onder. De progressie vind ik echt top, ik blijf geboeid luisteren. Naar het einde toe valt de dynamiek me ook op. Het is steeds min of meer even hard. Volumeverschillen en misschien zelfs wel tempoverschillen zouden het nummer denk ik nog wat intenser maken. Maar echt goed gedaan 👍
 
Mooie akkoorden inderdaad.
Verder kon het me niet echt bekoren.
Dat saw pluckje en de hol klinkende mix zijn niet zo geslaagd.
 
De akkoordenprogressies zijn heel specifiek en geven een treurige stemming. Geluidskeuze zit ook wel goed. Het geluidje van de sawlead staat wel wat te strak naar één kant gemixed, die zou ik wat meer centeren of eventueel ontdubbelen met een andere sound en die dan aan de andere kant pannen.

Het heeft potentieel maar het vraagt nog een beetje TLC :okdan: en dan komt het helemaal goed.

:doei:
 
Ik vindt hem wel goed. Mooi verloop van de akoorden, best slim gevonden. de mix kan nog een beetje aan gesleuteld worden denk ik, maar verder met veel plezier naar geluisterd! Op de 1 of ander manier deed het me denken aan hi-score muziekje voor een racespelletje of zoiets
 
Mooie akkoordprogressie! Ik mis wel een beetje bas, er mag wel een spannende laag onder. De progressie vind ik echt top, ik blijf geboeid luisteren. Naar het einde toe valt de dynamiek me ook op. Het is steeds min of meer even hard. Volumeverschillen en misschien zelfs wel tempoverschillen zouden het nummer denk ik nog wat intenser maken. Maar echt goed gedaan 👍
@bombario zegt wel wat ik ook een beetje voel.
Het blijft wat te statisch terwijl deze track genoeg in zich heeft als basis.
 
Mis een beetje 'Body' in het nummer, echt een nummer wat hier in deze contest thuis hoort.
 
Tof dat je dit met beperkte middelen uit 1 apparaat weet te halen.
 
Dankjulliewel voor alle opbouwende feedback. Leuk om te lezen!:okdan: Volumeveranderingen had ik inderdaad kunnen toevoegen. Dat was eigenlijk wel een heel goed idee geweest. Zelf niet aan gedacht. Ook de bas-lijn wordt door twee mensen gemist. Daar was binnen dit project geen ruimte voor. Of ik zou het 'saw plukje' moeten opofferen ten behoeve van een bas-lijn.
 
Dankjulliewel voor alle opbouwende feedback. Leuk om te lezen!:okdan: Volumeveranderingen had ik inderdaad kunnen toevoegen. Dat was eigenlijk wel een heel goed idee geweest. Zelf niet aan gedacht. Ook de bas-lijn wordt door twee mensen gemist. Daar was binnen dit project geen ruimte voor. Of ik zou het 'saw plukje' moeten opofferen ten behoeve van een bas-lijn.
ik lees hierin dat je beperkt bent door de methode/apparatuur die je gekozen hebt om je inzending te maken.
dat is fair. Want ik deel het commentaar van sommigen dat het niet helemaal 'af' voelt, maar begrijp ook waarom dat zo is.
Als ik het dan beoordeel als een kort projectje (demo achtig) ipv als een volledige track komt ie er ook een stuk beter vanaf, melodietje fijn, sounds fijn, sfeervolle akkoorden progressie...

maar ja, nu word ik wel weer benieuwd wat je zou maken als je jezelf die beperking niet zou opleggen :D
 
Heb 'm 2 x beluisterd. Vind de track inhoudelijk best tof! Mix klinkt best lekker, maar kan nog wat elementen gebruiken zoals hierboven al beschreven. De reverbed clap en het dames koor zijn goed gelukt!
 
Joh! Elke track van de circuit heeft een eigen filter
Met automation FX send en panning op de mixer
Toch klinkt ie nu ook al voedzaam!
 
Hij heeft wel wat avontuurlijks en verhalends, klinkt wat dunnetjes maar heeft daardoor ook wel wat lieflijks.
 
Back
Top