Prijzen vintage Stuff

Hoe hoger de prijzen, hoe minder interesse ik in die apparaten krijg. Niet alleen als aanschaf, maar ook om er over te lezen en zo. Dus verdubbel de prijzen nog maar een keer, dat scheelt me weer tijd ;)

goed plan idd ..wie egt wil ..blijftegte vintage kopuh ..bv 3x de prijs these days is vrij normaal ..mar tov ..van wat eiglijk

waar vergelijk ikt / het mee ?

er zijn iig dik veeeeeel vette alternatieven voor vintage machientjes these days das weer ook mooi ..
:engel:
 
ik droomde dat ik een oberheim DMX te koop zag voor bijna 1000 euro hier op het SF
maar dat was vast een droom :?

dat was een nachtmerrie eerder denk ik,want de marktprijs is ongeveer 830euro

Maar ja hoe duurder ,hoe beter,dan stijgt mijn exemplaar mee in waarde :D
 
Hou op, je brengt me echt aan het lachen zo.

Het was anders een serieuze opmerking. Een apparaat is pas werkelijk een aantal euro waard op het moment dat je het apparaat verkocht hebt en die euro's dus in je handen gekregen hebt. Tot dat moment kan je er zelfs geen brood mee betalen (tenzij je bakker muzikant is misschien :)). Je kan dus ofwel een synth (en hopelijk het gerelateerde plezier) bezitten, ofwel het geld dat hij waard is, maar niet beide tegelijk.
 
Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar als je al die nieuwe monofone / polyfone analoge synths (bijv DSI spullen) ziet dan zou ik denken dat dat een prijsdrukkend effect heeft op bijv. de polysix, juno60, prodigy, micromoog, source.
Nu ben ik al helemaal geen kenner en ieder apparaat heeft natuurlijk zijn eigen charme, maar ik begrijp gewoon niet waarom een juno60 800 euro zou zijn als je een prophet keys voor 1000 euro kan kopen
 
Het was anders een serieuze opmerking. Een apparaat is pas werkelijk een aantal euro waard op het moment dat je het apparaat verkocht hebt en die euro's dus in je handen gekregen hebt. Tot dat moment kan je er zelfs geen brood mee betalen (tenzij je bakker muzikant is misschien :)). Je kan dus ofwel een synth (en hopelijk het gerelateerde plezier) bezitten, ofwel het geld dat hij waard is, maar niet beide tegelijk.

Het is voor mij meer dat als ik ze nu terug wil kopen ik dan veel meer euri moet betalen, want ik mis ze zo!
 
Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar als je al die nieuwe monofone / polyfone analoge synths (bijv DSI spullen) ziet dan zou ik denken dat dat een prijsdrukkend effect heeft op bijv. de polysix, juno60, prodigy, micromoog, source.
Nu ben ik al helemaal geen kenner en ieder apparaat heeft natuurlijk zijn eigen charme, maar ik begrijp gewoon niet waarom een juno60 800 euro zou zijn als je een prophet keys voor 1000 euro kan kopen

ja dat is het antwoord waarom je dan ook naar een juno60 ext vraagt (waarschijnlijk wilt hebben) als je een nieuwe prophet voor 1000 kan krijgen. Dat is dus je antwoord. De meeste willen toch een juno60 zoals jouw.
 
ik vind een dure mixer verkopen met alle ontbrekende knoppen erger.

Die is al verkocht ;) Ruim onder de marktwaarde. Koper wil gerust de knopjes bestellen.. En het zijn belange niet alle knoppen. Koop een oude fiets zonder banden, zorg je toch zelf voor?.. kost geen drol
 
volgens mij kan je beter een nieuwe kopen...

Dunlop-GCB95N-Original-Crybaby-Wah.jpg



is een stuk goedkoper, en 100% hetzelfde..

:koffie:
 
dat was een nachtmerrie eerder denk ik,want de marktprijs is ongeveer 830euro

Maar ja hoe duurder ,hoe beter,dan stijgt mijn exemplaar mee in waarde :D

khad altyd gehoop dat die dmx achter bleef by bv roland gear en linndrum dmx is een vette dikke eprom machien ;-]
die egt niks meer dan datdoet
waren eerst 400 a450 eu ..jaha int gld/ eu overstap tydperk
kzou egt niet weten waart aan light
dat ze t dubbele moetn oplevern


die linn drum mk2 oran je wooden side ..okok die gaat tegen woordig vaker over de duizend..jammer was soms ook nog 600a650
out of my league


je zou byna zeggen dat alle drumachien die 12 bit zijn ineen ook dik meeeeer waard worduh??
 
Back
Top