Midi out S5000

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.018
Locatie
Barendrecht
Ik heb een Akai S5000. De S5000 heeft 2 X midi in/out/thru.
Nou vraag ik me eerlijk gezegd af wat de midi out voor nut heeft.
De S5000 is immers bedoeld om samples af te spelen en het lijkt mij dus dat midi in al genoeg is.
Kan iemand me vertellen wat het nut is van midi out op de S5000? Bij mijn weten heeft de S5000 toch geen sequencer of zo aan boord?
Ik heb hem net, dus heel diep ben ik er nog niet in gaan zoeken.
De tweede midi in/thru poort heeft wellicht wel nut. Kan ik dan 32 midi kanalen gebruiken (16 kanalen per midi in?).
 
midi out zal vnl voor midi sample dump zijn (traag, maar handig als je niets anders voor handen hebt)

dat van 32 chan zou kunnen geen idee
 
Nou vraag ik me eerlijk gezegd af wat de midi out voor nut heeft.

Er zit een midi file player in de S5000. Hij kan dus wel degelijk als sequencer werken.

En misschien dat je in theatre mode ook externe dingen kunt triggeren, maar dat dacht ik niet.

De tweede midi in/thru poort heeft wellicht wel nut. Kan ik dan 32 midi kanalen gebruiken (16 kanalen per midi in?).

Ja. Je hebt 32 kanalen in een multi.
 
Die 32 kanalen heb ik ook op m'n E4XT Ultra en Yamaha A5000. Kun je de 128 stemmen over 32 midi kanalen (16xA en 16xB) multitimbraal werken. MIDI out is ook om data van je knoppen te versturen, en van de interne sequencer (op de A5000 en E4XT). De handleiding van de S5000/6000 beschrijft geen enkele functie voor de MIDI. Zeker goedkoper om een standaard MIDI In/Thru/Out the monteren dan alleen MIDI In/Thru board?
 
De handleiding van de S5000/6000 beschrijft geen enkele functie voor de MIDI.

OS 2.0 manual addendum vanaf pagina 9.
MIDI OUTPUT Allows you to select whether the sequence data of the MIDI Song File player
is also sent via the MIDI outputs. This is useful if you want to drive external
sound modules as well (or instead of) the S5/6000. The options are OFF,
MIDI A or MIDI B.
 
AH, ik zat in de 1.21 te koekeloeren. Sowieso voor mij niet echt een reden om een hardware sampler voor te gebruiken maar zo'n flow moet je maar net liggen.
 
Ik heb wel eens een live show gezien waarbij een S6000 de backing track deed. Op zich handig als een (groot) deel van de geluiden toch uit de S6000 komt en je geen of maar een paar extra modules hebt. Scheelt een extra sequencer meeslepen.
 
Back
Top