Cyclone Analogic TT-303

+1 voor de Bass Bot (t.o.v. een TB-303 slechts subtiele verschillen in sound + een paar handige extra functies) / x0xb0x (naar keuze DIY of afgebouwd) is ook ok :)

Heb een mailtje gestuurd of hij nog terug komt en in zelfde of andere vorm of dat het gebeurt is.
"dat het gebeurt is" vermoed ik... Misschien een zak met geld? Roland zal van de nieuwe (digitale) TB-03 denk ik graag voldoende willen verkopen. En een keuze Bass Bot óf TB-03 is voor mij no-brainer.
 
Hoe zit dat nou : is die via de MIDI al goed zonder klik te bespelen met de versie 2.0 ?


Toch nog even ter aanvulling; m'n TT was gewoon niet goed. Heb 'm omgeruild voor een andere die wel normaal uitstuurt. Hoera voor fysieke winkels! In dit geval Midi Amsterdam, mag gezegd worden.


Ruist die nu helemaal niet meer ?, ik vind die XOX die ik had ook erg ruizen door distortion trouwens.
 
Nou, misschien dat roland zich is gaan bemoeien met het uiterlijk van de tt-303?
De 606 clone van cyclone heeft een heel ander uiterlijk terwijl het waarschijnlijk goedkoper voor cyclone was om de zelfde case als de tt-303 te gebruiken in plaats van een nieuwe ontwerpen.

We zullen het vanzelf wel merken.

Zou zo maar kunnen.
 
Ik ben ook benieuwd naar die laatste vraag van Designer.
Daarnaast, hebben ze al iets gedaan aan de output? Als je naar de vergelijking op Acidvoice luistert dan gebeurd er echt iets heel vreemds als je 'm door een distortion zet.
Iets wat ik met m'n X0X helemaal niet merk.

Overigens, weet niet of mensen deze al gezien hebben;

Wat ik interessant vind in deze vergelijking is dat soms de tb-03 er zelfs authentieker uitkomt dan de TT...en dat de TB-3 vaak de plank helemaal mis slaat.
 
Wat ik interessant vind in deze vergelijking is dat soms de tb-03 er zelfs authentieker uitkomt dan de TT...en dat de TB-3 vaak de plank helemaal mis slaat.


Ik ben er vrijwel zeker van dat hij bij die tb-3 de env en decay (via het scherm) niet wijzigt, wat hij bij de anderen wel doet. Tja, op die manier klinkt het natuurlijk volledig verschillend.
 
Had begrepen dat de filter fout is en accent blijkbaar ook, op de TT
 
De resonance kun je zelf aanpassen met een trimpot, hiervoor hoeft alleen Mode knop verwijderd te worden, dus niet de hele kast open zoals hier te zien is:
 
Ow, goeie tip. Ga ik vanavond even doen!


*edit
Nice, een stuk hogere squirks met deze pot max open gedraaid..
ps, je kunt niet zonder de behuizing open te maken bij die pot komen hoor.
 
Laatst gewijzigd:
Ruist die nu helemaal niet meer ?, ik vind die XOX die ik had ook erg ruizen door distortion trouwens.

De TT ruist natuurlijk wel, maar het was met het low output probleem wel echt héél erg. Nu is het gewoon zoals je redelijkerwijs mag verwachten van een analoge synth / 303 clone. Het is in ieder geval niets opvallends, dus ik kan me er ook met de beste wil niet aan storen.

Al met al blijf ik het een beduidend betere clone vinden dan m'n x0xb0x, maar dat was ook zo'n crappy ModeMachines, dat filter was gewoon echt niet goed. Zeker met een distortion gedraagt de TT zich een stuk beter.

edit: video verwijderd die hier boven dus al stond :D
 
Ik ben ook benieuwd naar die laatste vraag van Designer.
Daarnaast, hebben ze al iets gedaan aan de output? Als je naar de vergelijking op Acidvoice luistert dan gebeurd er echt iets heel vreemds als je 'm door een distortion zet.
Iets wat ik met m'n X0X helemaal niet merk.

Overigens, weet niet of mensen deze al gezien hebben; Roland TB-303 vs TT-303 vs TB-3 vs TB-03 - YouTube

Wat ik interessant vind in deze vergelijking is dat soms de tb-03 er zelfs authentieker uitkomt dan de TT...en dat de TB-3 vaak de plank helemaal mis slaat.

Ik vind ze alle 3 wel een beetje de plank mis slaan. Dacht ook dat ik de tt als beste vond lijken voor dit filmpje gezien te hebben. Dus nu extra blij met mijn originele.
 
Mwa, niet mee eens. Heb twee 'echte' gehad die beide van verschillende productieruns waren en dus beiden even authentiek maar anders van elkaar klonken. Vind die TT de best klinkende kloon en de leukste sequencer van de kloons die ik gehad heb (acidlab, xoxbox). Moet wel een beetje bij EQ'en rond het mid omdat daar een dip zit. Met distortion erop valt er anders een klap geluid weg.

Heb dr een tb303 sticker opgeplakt, voel me helemaal fijn :)
 
Mwa, niet mee eens. Heb twee 'echte' gehad die beide van verschillende productieruns waren en dus beiden even authentiek maar anders van elkaar klonken. Vind die TT de best klinkende kloon en de leukste sequencer van de kloons die ik gehad heb (acidlab, xoxbox). Moet wel een beetje bij EQ'en rond het mid omdat daar een dip zit. Met distortion erop valt er anders een klap geluid weg.

Heb dr een tb303 sticker opgeplakt, voel me helemaal fijn :)

Dito, van A t/m Z ;)
 
Mwa, niet mee eens. Heb twee 'echte' gehad die beide van verschillende productieruns waren en dus beiden even authentiek maar anders van elkaar klonken. Vind die TT de best klinkende kloon en de leukste sequencer van de kloons die ik gehad heb (acidlab, xoxbox). Moet wel een beetje bij EQ'en rond het mid omdat daar een dip zit. Met distortion erop valt er anders een klap geluid weg.

Heb dr een tb303 sticker opgeplakt, voel me helemaal fijn :)

Als ik een TT los hoor vind ik hem ook prima klinken. En distortion doe ik niet aan. Soort van een slechte zangeres een bak reverb gevn om er nog wat van te maken. Maar ik gebruik hem echt vooral voor basslijnen. Distortion sloopt dan alle dynamiek eruit.
 
Als ik een TT los hoor vind ik hem ook prima klinken. En distortion doe ik niet aan. Soort van een slechte zangeres een bak reverb gevn om er nog wat van te maken. Maar ik gebruik hem echt vooral voor basslijnen. Distortion sloopt dan alle dynamiek eruit.


Op zich wel met je eens maar als je er bv goeie analoge distortion op gooit, kan je het beestje wel flink tekeer laten gaan! Dat past natuurlijk meer in het acid genre..
 
Op zich wel met je eens maar als je er bv goeie analoge distortion op gooit, kan je het beestje wel flink tekeer laten gaan! Dat past natuurlijk meer in het acid genre..

Oude acid uit Chicago is ook vaak zonder oversturing. Dat bubbelt nog echt. Van die acid trance en techno wordt ik niet echt enthousiast van. Een 303 moet gewoon lekker raar geprogrammeerd zijn. En liefst ook een beetje lange loop. 3 noten en dan alleen maar knopjes draaien vind ik echt te saai.

:beard:
 
Oude acid uit Chicago is ook vaak zonder oversturing. Dat bubbelt nog echt. Van die acid trance en techno wordt ik niet echt enthousiast van. Een 303 moet gewoon lekker raar geprogrammeerd zijn. En liefst ook een beetje lange loop. 3 noten en dan alleen maar knopjes draaien vind ik echt te saai.

:beard:

Ja, idd. vind ik ook.
 
Back
Top