Cyclone Analogic TT-303

Blijkbaar hebben de nieuwere V2 modellen ook thru hole potmeters in plaats van surface mounted zoals ze eerst waren:

532818d1455180368-bass-bot-tt303-qzecqjw.png
 
Ik heb zelf ook een Firmware2, echt een goed ding vind ik het.
Heb zelf vroeger ook tb303s gehad etc.

Ik heb ook ABL3 maar die valt toch echt door de mand naast deze TT303. En de reden waarom ik vroeger ABL2 vaak gebruikte, de pattern randomizer, zit ook in de TT303. En dat gebruik ik echt altijd gewoon. Je kan ook patterns mutaten en dan is het een subtiele variatie op het pattern. Clocksync aan Logic X is ook gewoon zonder issues enzo.
 
Ik heb deze jongens in mn TT. Volgens mij V1.
 

Attachments

  • IMG_0009.jpg
    IMG_0009.jpg
    47,7 KB · Bekeken: 36
  • IMG_0010.jpg
    IMG_0010.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 36
Weet niet precies hoe de pots bevestigd waren in de eerste versies, maar ik weet wel dat ik veel problemen ermee heb gehad. Ze waren wiggly en begonnen na een tijdje ook kraakjes en noise te produceren.

Ik heb de mijne toen teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Het verschil was dag en nacht. De nieuwe pots waren superstevig, niet meer wiggly, nooit meer probleem met kraakjes gehad. Ik heb ze zelfs een beetje moeten "indraaien" om ze wat soepeler te laten draaien.
 
Derde linkje in mijn post hierboven (naar gearlsutz) is van iemand die zegt dat hij een vroege versie met surface mount pots had.
Geen idee of het waar is, maar waarom zou erover worden gelogen.
En hoe dan ook, nu zijn ze thru hoool dus daar gaat het om.
 
Heb de mijne net eens opengeschroeft, tru-hole pots idd. Wat me verder opviel is dat er geen stof viltjes rondom de bovenste pots zitten en op de main pcb staat R1 V1.6. Had verwacht een V2.0 oid te hebben eerlijk gezegd.

Is iemand die onlangs een TT gekocht heeft bereid om te kijken wat zij hier hebben staan? Mijn serienummer is **88
 
Last edited by a moderator:
Heb de mijne net eens opengeschroeft, tru-hole pots idd. Wat me verder opviel is dat er geen stof viltjes rondom de bovenste pots zitten en op de main pcb staat R1 V1.6. Had verwacht een V2.0 oid te hebben eerlijk gezegd.

Is iemand die onlangs een TT gekocht heeft bereid om te kijken wat zij hier hebben staan? Mijn serienummer is 6788

Ik heb 5379 een V2..maar ik ga hem niet openmaken verder....sorry :)
 
Pcb revisie is niet per se gelijk aan modelnr

Ik denk dat het v2 gebeuren vooral rond de aanwezigheid van de nieuwe firmware draait
 
Hij is binnen,

Serienummer 6959.

Case is helemaal strak, sluit overal goed aan en geen krasje of oneffenheid te vinden. Pots zijn erg stevig, en potmeter volt erg degelijk aan, bijna te degelijk doordat door het kleine knopje het aardig zwaar gaat.

Zo maar eens de studio in
 
Gaat zeker goed komen!

Meteen een vraag,

Wie is handig met het ontcijferen van basslijntjes en kan van dit fragmentje het basslijntje voor mij uitzoeken hoe te programmeren?
Heb dat ooit eens gemaakt met audiorealism bassline en geen idee meer hoe ik dat heb gedaan, vind het lijntje erg vet en ben benieuwd hoe die in de tt 303 klinkt.
 

Attachments

  • Raw Enihcam - HD Acid.wav
    4,8 MB · Bekeken: 54
Nou ik heb hem nu een kleine week en dit ding gaat de studio nooit meer uit. Heb helaas geen Tb 303 gekocht toen ze nog 800 euro deden maar de look en feel van dit kleine rot ding maakt alles goed. Lekker jammen met de 909 en 101, geniaal en dat voor dat geld.

Natuurlijk is mijn beeld ook niet helemaal realistisch omdat ik de echte tb303 nooit zelf in handen heb gehad maar de audiorealism bassline klinkt heel erg statisch en vergeleken met dit ding klinkt de audiorealism als een bakje wat vooral te perfect als een 303 wil klinken en niet van zijn voor geprogrammeerde perfecte padje durft te gaan. Dit kleine rot dingetje gaat dus wel lekker buiten de lijntjes.

Hoe het ding eruit ziet speelt ook een grote rol, al die andere clonen hebben me nooit geïnteresseerd mede ook door hun lelijke uiterlijk.
 
Mooi zo, goed tevreden dus :okdan:

Ik heb Cyclone vorige week nog gemaild maar ze reageren niet.
Iemand enig idee hoe ze met retourtjes omgaan?

Ik lees toch wel wat klachten over niet goed werkende units na korte tijd, dus ben wel benieuwd hoe ze daar mee om gaan...
 
Ja lees er ook een en ander over op gearslutz, maar vooral eigenlijk van een tijd terug.

Reageren wel op mails, kan wel duren of twee keer mailen wil ook wel eens helpen maar de communicatie kan beter inderdaad.
 
Back
Top