Cyclone Analogic TT-303

Idd, het lijkt een beetje hit & miss met de units die geleverd worden en het liefste bestel ik bij de producent zelf. Dan blijft er geen marge bij andere partijen hangen en kunnen zij verder investeren in andere leuke dingen maken.
Maar bij moeizame communicatie is dat toch weer een risico.
 
Ik heb juist prima ervaringen betreft communicatie met Cyclone! Snel een reactie terug, zelfs later op de avond.

M'n TT'tje gaat niet meer weg, zit nog te twijfelen om er een bij te halen om te modden of om toch nog even door te sparen voor een 101 (of 202)
 
Ben benieuwd naar je pcb idd! Je mods klinken erg gaaf!

What happened to het roland folietje wat er op zat, of is dit een andere TT? :kroon:

Vindt Rezonanze het wel tof dat je aan het modden geslagen bent? Van Robin Devilfish z'n kant blijft het erg stil... Evt mag info per pm!


Dat dacht ik ook al ja :) Heb gister nog iets vets gevonden, kan de decay tijd van de normale noten langer/korter maken. Zelfs helemaal dicht zetten zodat je alleen nog de accented notes hoort :)

Ja die folie zit nog op de mijne, deze is van m`n 1e betalende klant :okdan:

Ik heb redelijk goed contact gehad met Rez Labs zelfs wat tips gekregen over de slide time mod :) Geloof dat hun het allemaal wel leuk vinden. Alleen de garantie vervalt bij mod werk daar waren ze wel duidelijk over.
 
Wat een gaaf ding, enige nadeel, je blijft jammen en geen tracks maken. Ding moet snel van mijn bureau af, ga een speelhoekje maken denk ik met mpc en jam spulletjes die toch niet in tracks gebruikt worden.
 
Ik heb hem in een preamp zitten met 20db gain erop. Wel wat noisefloor, maar dat zie je meer op je meters en hoor je niet echt.

Klint erg goed vind ik dat ding.
 
Hier ook geen problemen met de output. hoewel de gain wel vaak ver open staat :D

Heb wel het idee dat ie alles een octaaf lager doet, iemand die dit ook herkend?
 
Ik heb nu geen Tb-303 ter vergelijking, maar als ik het vergelijk met de xoxbox is het verschil enorm, 15db. Ook met m'n 707 is het verschil 15db. Ik kan wel gain bij draaien maar dat geeft wel extra noise, en kan toch niet de bedoeling zijn. Als ik hem door een distortion haal wordt dat trouwens echt onacceptabel.

Maar is het normaal? Ik vind het nogal raar... Moet ik nu aan mezelf twijfelen of aan m'n aankoop? ;{
 
Ik heb een echte TB gehad en nu al een paar jaar een bassbot.
Het ding is echt super :). Ik heb hem nu op een external input van de monomachine hangen en daar voorzie ik hem van wat milde distortion, delay en er zit een simpele midsweep op de monomachine. Klinkt prima :).

-C-
 
Ik heb er zojuist een gekocht na lang zoeken. Ze zijn voor zover ik kon vinden overal uitverkocht. Bij navraag vertelde de man van de webshop dat ik de laatste in hun voorraad had en dat ze niet meer besteld konden worden. Volgens hem zijn ze gestopt met de productie. Kan iemand dat beamen? Zou wel zonde zijn. Dan is er eindelijk een waardig alternatief en dan is die ook niet meer te koop?!?
 
Kwam er geen update? Dat had ik begrepen.

Dat zou kunnen. Hij had het er over dat er een ander apparaat zou komen, maar hij dacht een drumdoos. Toen ik vroeg of het een 606 cloon zou worden beaamde hij dat. Maar dit is allemaal speculatie welke niet gebaseerd is op feiten of verkregen uit eerste hand.

Ben benieuwd!
 
Op de cyclone website zelf zijn ze inderdaad ook niet meer te bestellen. "This product is no longer in stock"

Heb een mailtje gestuurd of hij nog terug komt en in zelfde of andere vorm of dat het gebeurt is.

Vond het al raar dat de 606 geen uiterlijk meekreeg zoals de tr-606. Misschien dat de tt-303 nu ook een case krijgt zoals de cyclone 606?
 
Nou, misschien dat roland zich is gaan bemoeien met het uiterlijk van de tt-303?
De 606 clone van cyclone heeft een heel ander uiterlijk terwijl het waarschijnlijk goedkoper voor cyclone was om de zelfde case als de tt-303 te gebruiken in plaats van een nieuwe ontwerpen.

We zullen het vanzelf wel merken.
 
Back
Top