JP-8000 vs Ableton

JP8000fan!

Ingeburgerd
Lid sinds
8 november 2012
Berichten
37
Beste allemaal,

Sinds kort ben ik de trots eigenaar van een JP-8000. Nu wil ik recorden in ableton, maar krijg geen signaal door of kan de edirol um-1sx die ik heb niet vinden in ableton, terwijl ik de driver geinstalleerd heb. Weten jullie hoe ik dit aan moet pakken? Ter aanvulling, Ik heb een mac.

Alvast bedankt!
 
Wat wil je recorden? Geluid of je MIDI data? Met die edirol lukt alleen het laatste. Heb je ook een geluidskaart aangesloten op of in je Mac (p.s. welk model is het, dat maakt dat we je gerichter zouden kunnen helpen).

Je hebt dus ook audio jacks (6.3 mm pluggen op de achterzijde van de JP) nodig die je naar de geluidskaart die je aangesloten hebt op je Mac.
 
De MIDI out van de JP moet verbonden worden met de MIDI in van de Edirol. De MIDI in van de JP moet verbonden worden met de MIDI out van de Edirol; informatie gaat UIT de computer en IN de synthesizer, dus out > out heeft geen nut (veelgemaakte vergissing; als je deze niet hebt gemaakt, negeer bovenstaande)

Als je de Edirol niet in Live kan vinden moet je eerst dat probleem oplossen voordat je verder kan, en ja - je hebt nu verdomd weinig informatie gegeven dus wat meer details zouden fijn zijn. In Live's opties bij MIDI/Sync moet je de Edirol zien en dan kun je Track en Remote aanvinken.

Vind je de Edirol wel terug in je Audio/MIDI setup? Zie http://www.sonosphere.com/MusicSoftware/MacOSX/AudioMIDISetup/
 
Wat wil je recorden? Geluid of je MIDI data? Met die edirol lukt alleen het laatste. Heb je ook een geluidskaart aangesloten op of in je Mac (p.s. welk model is het, dat maakt dat we je gerichter zouden kunnen helpen).

Je hebt dus ook audio jacks (6.3 mm pluggen op de achterzijde van de JP) nodig die je naar de geluidskaart die je aangesloten hebt op je Mac.
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik wil inderdaad geluid recorden van de JP in ableton. Er zit natuurlijk een geluidskaart in de Imac uit 2010. Heb ik nog een extern apparaat nodig of moet ik de audio IN gebruiken? Ik heb hier nog geen ervaring mee, dus vandaar dat ik deze vraag heb. Overgens. heb ik de midi OUT van de jp op de edirol IN aangesloten, software van de edirol geinstalleerd, maar hij herkent de edirol niet in de Imac en ik zie ook geen groen lampje branden....
 
Ik denk dat je de juiste drivers even moet installeren van je Edirol als je dit nog niet gedaan heb.
Voor je audio kan het inderdaad handig zijn om hiervoor een audio interface te gebruiken, neem aan dat je niet al te hightech geluid wilt hebben.
* even een willekeurig linkje met prijzen:
http://www.rockpalace.com/Audio-interface?sort=price

Verder is het misschien raadzaam om de zoekfunctie van dit geweldige forum te gebruiken, geloof dat alles wel een keer (of meerdere keren) goed beschreven is :)

Succes
 
Back
Top