Ableton Push

Ziet er heel leuk uit hoor, maar ik ga m'n Maschine er niet voor omruilen. Leuk dat je synths kan bespelen op dat ding, maar dat doe ik toch liever op een echt keyboard. De enige meerwaarde die ik zie t.o.v. Maschine is dat het ook gelijk een cliplauncher voor Live is, maar dan wacht ik wel tot iedereen van z'n APC's en Launchpads af wil...
 
wat kost nou een upgrade naar live 9 dan dat staat nergens! ?
 
Of via de shop pagina na inloggen. Let op dat de prijzen voor upgrades van Suite 8 naar Suite 9 nog niet bekend zijn (deze zijn nu nog te hoog).
 
Als je inlogged aan op de site krijg je prijzen te zien. Van mijn 8 suite naar 9 suite zou het. Rond de 250 zijn en met push rond de 650.

250 lijkt veel, maar er zit nu wel max 4 live in de suite.
 
Ziet er heel leuk uit hoor, maar ik ga m'n Maschine er niet voor omruilen.

+1

En ik gebruik geen Live, dus... Zou wel graag een dergelijke controller willen waarmee ik hands on control krijg over de editors in Cubase.
 
De enige meerwaarde die ik zie t.o.v. Maschine is dat het ook gelijk een cliplauncher voor Live is, maar dan wacht ik wel tot iedereen van z'n APC's en Launchpads af wil...

Bij Maschine zit een template waarmee je je Maschine ook kunt gebruiken om Live te bedienen, o.a. clips launchen. Het is wat beperkter door het geringe aantal pads, maar ik vind het er best goed uit zien. (Heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik al een APC40 heb).

 
Ik vind het een hele leuke controller zo op het eerste gezicht. Een om in de gaten te houden iig.


Zou wel graag een dergelijke controller willen waarmee ik hands on control krijg over de editors in Cubase.


Dan moet je zelf aan de slag met een algemene controller en dan kom je ook een heel eind. Vooral met een Novation controller met automap omdat je daarmee key commands (en dus ook macro's) aan knoppen kan toewijzen. Maar dan nog is Cubase nog lang geen Live in session view...
 
als ze in live dual monitor support stoppen en er een fatsoelijke in bouwen koop ik hem misschien.

Anders word het cubase, motu digital performer of presonus studio 1.
 
Ziet er lekker uit, maar ik heb al eens een APC 40 gekocht die ontgoocheld met Live, dus ik kijk wel even uit. BTW: I love my Maschine :)
 
Bij Maschine zit een template waarmee je je Maschine ook kunt gebruiken om Live te bedienen, o.a. clips launchen. Het is wat beperkter door het geringe aantal pads, maar ik vind het er best goed uit zien. (Heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik al een APC40 heb).

Using Ableton Live w/ Native Instruments' Maschine for Production & Performance - YouTube

Bedankt voor de tip. Had er wel eens van gehoord maar was het alweer vergeten. Al lijkt me voor clips launchen en scrollen door de session view de APC wat makkelijker en overzichtelijker.
 
Ik vind het echt niet bijzonder. Het is gewoon de zoveelste MIDI-controller met pads in een nieuw jasje. Samen met Ableton Live 9 (volledige versie) zul je toch zeker zo'n dikke duizend euro kwijt zijn. En dan de rest nog...
 
Ik ben normaal dol op nieuwe dingen maar dit apparaat werkt een beetje op mijn lachspieren: het is een launchpad met echt alle extra's die ze konden verzinnen.
De demo video 'Push in action' is ook errug duf. Echt muziek wordt er nauwelijks gemaakt terwijl dat toch de marketing kreet is. Gewoon de zoveelste kijk-ik-druk-op-een-knopje-en-dan-komt-er-muziek-uit filmpje waar er tig van in de omloop zijn.
Niet echt onderscheidend, beetje gemiste kans van Ableton. Enige dat er goed uitzag was dat de pads erg responsive waren. Maar daar heeft maker Akai dan ook jaren ervaring mee.
 
Leuke controller hoor, leuke manier om je muis/computer aan de kant te laten tijdens het creatieve proces.
Ga ik in de gaten houden.
Uiteindelijk geraak je al een flink eind met een launchpad en aan die prijs/kwaliteit is moeilijk te tippen.
 
tour-push-notes-and-chords-01.png


Plaatje..
 
Nu, 3 maand later, onder veranderende omstandigheden, begin ik er toch ietsje positiever tegenover te staan... Het heeft zo zijn voordelen om apparatuur maanden van tevoren aan te kondigen.
Ik ben al een paar weken aan het broeden op een computerloze oplossing. Dat gaat niet lukken dus daarom een oplossing waarbij de pc zo min mogelijk gebruikt wordt. De push workflow zou mogelijk iets kunnen zijn.
Je kunt hem tegelijk met een upgrade naar live 9 meenemen. Vind hem wel nog steeds erg lelijk.
 
Back
Top