Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Je kunt gewoon de .dll bestanden naar een andere map slepen toch?

Andere optie is gewoon de hoofdmap 'program files' als VST folder opgeven maar scannen duurt langer en sommige VSTs worden niet gezien in subfolders. De MPC vst bv. Die kreeg ik niet geïnstalleerd laatst en bleek aan de mapstructuur te liggen.
 
Je kunt gewoon de .dll bestanden naar een andere map slepen toch?

Andere optie is gewoon de hoofdmap 'program files' als VST folder opgeven maar San duurt het scannen langer en sommige VSTs worden niet gezien in subfolders. De MPC vst bv. Die kreeg ik niet geïnstalleerd en bleek aan de mapstructuur re liggen.
zo doe ik het ook, in ableton heb ik c:\program files\ vstplugins als folder voor vst 2 en 3 opgegeven. Bij de meeste installaties kan ik ook die folder aangeven (bijvoorbeeld bij korg heb je niet eens een keus, die installeert daar standaard in). Dan heb je in de praktijk eigenlijk geen problemen. In mijn plugins menu optie in ableton heb ik dan VST en VST3 subfolders (dat gaat automatisch) waarin de plugins staan. Die heb ik vervolgens dan opgedeeld naar eigen collections zodat ik direct dan toegang heb tot alle plugins in de juiste categorie (bijvoorbeeld mixing, of arturial, etc).

zo ziet het er bij mij uit, via collections kan ik dan razendsnel de plugin vinden die ik nodig heb:
abletonpluginsetup.JPG
 
@MacGyverGear wanneer je .dll's gaat slepen, gaat je installatie eraan... wil je updaten, etc. het is niet aan te raden..

@quifster , jij doet dat wel... mmmmh, gaat tegen mijn gevoel in... goed, ik had eigenlik maar 1 moeten kiezen program files\vstplugins....

toch, ik ga niet slepen met een dll... wellicht kan het zonder problemen... goed...

Symlinks lijken de oplossing, voor mij dan, moet je wel lekker in een DOSje doen... ga eens proberen...
 
@MacGyverGear wanneer je .dll's gaat slepen, gaat je installatie eraan... wil je updaten, etc. het is niet aan te raden..

@quifster , jij doet dat wel... mmmmh, gaat tegen mijn gevoel in... goed, ik had eigenlik maar 1 moeten kiezen program files\vstplugins....

toch, ik ga niet slepen met een dll... wellicht kan het zonder problemen... goed...

Symlinks lijken de oplossing, voor mij dan, moet je wel lekker in een DOSje doen... ga eens proberen...
slepen hoeft niet, je kunt ze gewoon kopieren in die folder, meer is het niet.

maar tegenwoordig installeer ik alles rechtstreeks in die program vst plugins folder. Voor zover ik weet kun je als sinds ableton live 11.0 geen meerdere folders meer aangeven (dat was in 10 volgens mij voor het laatst).

Ik moet zeggen dat ik er in de praktijk geen last van heb om zo te werken om heel eerlijk te zijn, ondanks dat ik zowel met ableton live 11 als met cubase projecten doe.
 
voor wie symlinks wil gebruiken zie b.v.;


dus niet powershell, wat ik eerst deed, maar cmd (system32/cmd.exe) in adminstrator mode.

dus eerst cmd in adminstrator mode, dan b.v.;

mklink "c:\ableton\native instruments" "c:\program files\native instruments\vstplugins 64 bit"

de eerste directory wordt otomatisch aangemaakt, volgens mij, ik had al eerst "c:\ableton", en voegde "c:\ableton\native instruments" toe, gewoon via file explorer, dit werkt niet.
dus "c:\ableton" weer leeggemaakt... en ja, nu krijg ik de native instruments plugins, nu nog 3maal doen, maar het werkt...

weet ik ook weer hoe symlinks werken, en uitvoeren, hoe krijg je dat in administrator mode, ik die 5 keer per dag windows tweakte, konstant mijn peecees ombouwde, alle trucjes kende. nou ja, ale, echt DOSsen in windows... nou ja 20 jaar weet je dat niet meer, he he...
 
Ik hoop op een Akai APC64. Dus met 8x8 grid en met een stepsequencer zoals Push... Een display op het apparaat hoeft van mij niet zo, tenzij het devices 1:1 laat zien qua GUI. 2 indelingen (scherm en op controller) van dezelfde device vindt ik verwarrend.. Oh, en een geintegreerde soundcard er nog bij zodat de hele hups compact blijft..
Furious5, jij blijkt een heuse waarzegger. ;-) De APC64 is inmiddels een feit: Akai Pro APC64. Qua features niet wat je had gehoopt...
 
Back
Top