TR 909 vs Live

Overigens is dat 0 in het midden bij de syncmodes, helemaal links is enkel midi zonder sequencer en rechts is interne sync. Shift en dan nog iets switched(in song-modus)
 
haha jullie zijn snel. thanks voor de reacties.
Ik gebruik nu een USB kabel met een midi in en out
de out moet dan toch in de in van de 909?

Tevens gaf Feedback het advies om er een midithru box bij te kopen zodat ik mijn xoxbox er ook sync mee kan laten lopen?

Doe ik iets verkeerd in de preferences in Live?
 
Ja dat dacht ik ook maar helaas.. Kan je wat wat duidelijker zijn?
Moet ik niet iets in de 909 instellen?
Je moet de 909 instellen op midi sync of din sync. Staat in de handleiding.
haha jullie zijn snel. thanks voor de reacties.
Ik gebruik nu een USB kabel met een midi in en out
de out moet dan toch in de in van de 909?

Tevens gaf Feedback het advies om er een midithru box bij te kopen zodat ik mijn xoxbox er ook sync mee kan laten lopen?

Doe ik iets verkeerd in de preferences in Live?

De x0xbox heeft toch een usb aansluiting?
Dan hoef je geen midi splitter/thru te kopen.

Ableton moet wel midi klok uitzenden. Staat ook in de manual.
 
Shift en het middelste knopje van de zes vierkante drukknopjes links(linkerrij) geloof ik, totdat de 0 in het midden zit. Moet wel in songmode gebeuren. Overigens loopt mn 909 al strak sync sinds 1989, maar ik maak dan ook merkwaardige muziek, dus wellicht... :)
 
x0xb0x heeft toch een midi thru?

Tr-909 stuurt midi clock
x0xb0x slaaft hieraan en kopt hem door naar Ableton die de melodietjes lekker erachter aan kan zweven.

andersom kan ook. Dus Ableton master, x0xbox slave en doorkoppen naar 909. Dan kan je wel de midi clock offset in Ableton gebruiken om te compenseren voor buffer van je geluidskaart.

hybride setups zijn leuk nee?
 
Volgens mijn moet je je shitf indrukken en op tempo mode (links van total accent) presseren. Als je een tempo ziet, is de 909 technisch gesproken masterwaardig maar zelfs dan loopt de 909 mee in de maat. Zelfde geldt voor de 0 in het midden. Staat de 0 links, dan is hij alleen via midi te bereiken. Overigens handig wanneer je hem wilt syncen om op track play te zetten ipv track write. Anders loopt hij je song af. Ik weet niet of je nog ergens softwarematig moet instellen dat er een syncsignaal op je 909 afgevuurd wordt. Bij Logic is dat wel en volgens mij was dat bij Cubase ook. Voor de rest, hulde met je aanschaf en viel spass.
 
Volgens mij moet je vooral niet naar Feedback luisteren.... de info hier is beter en de mensen hier willen je daadwerkelijk helpen en niet iets verkopen.
 
Back
Top