Toetsenisten: meest gebruikte instrument in band?

In wat voor band speel je?
Top 40 coverband, voornamelijk soul/pop/disco

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)

Slechts 1, mijn trouwe Yamaha S30
(het verbaast me eigenlijk dat ik die S30 in dit draadje nog bijna nergens ben tegengekomen; wat een topapparaat, zeker de ac.piano- en rhodessounds zijn erg lekker!
Bovendien superlicht, dus geen last van mijn rug...!

Okay, 1 nadeel: slechts 5 octaven...

Wat ik in ieder geval meesleep:
Zie boven..

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
ac. piano/rhodes/hammond

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Zou de S30 op termijn toch graag eens inruilen voor een Nord Elektro, een Motif of een S90.
 
In wat voor band speel je?
1. Ik speel in een zang-piano duo. Soul- en jazznummers (www.martijnspit.nl/puur)
2. Jazzcombo'tje met zang, piano, bas en drums (www.martijnspit.nl/moon)

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
1. Roland RD-700GX voor bijna alles
2. Behringer UMX-61 masterkeyboard met v-machine, voor als ik geen zin heb in gesleep...
3. Voor overige geluiden (voor thuis of voor gelegenheidsbandjes):
-Korg microSAMPLER (ook voor beats),
-Dave Smith MoPho,
-twee melodicas van Suzuki.

Wat ik in ieder geval meesleep
(1) of (2), en als er geen geluid aanwezig is een Edirol MX10 mixer plus twee actieve speakertjes. ...en dan kom je erachter dat goede speakers, lichtgewicht apparatuur, handige tassen, een goede muziekstandaard e.d. belangrijker zijn dan dat kleine beetje beter geluid! :)

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
60% piano, 20% Rhodes/Wurlitzer, 10% orgel, 10% overig. De grap is overigens dat al mijn uitzoekwerk qua muziekhardware gaat zitten in de minst-gebruikte geluiden, want qua piano ben ik allang klaar! (Die minder-gebruikte geluiden gebruik ik thuis overigens wel wat vaker.)

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Ik was eigenlijk al klaar met mijn Roland piano (plus lichtgewicht Behringer/v-machine combinatie)...
Toch blijven synths en andere muziekinstrumenten mooi spul! Ik heb al naar veel dingen gekeken (Akai MPC voor beatmaking, multitrack audio interfaces, synths met meer klankmogelijkheden/knoppen, betere geluidsversterking, Leslie boxen, en ga zo maar door), maar eigenlijk zijn die vaak niet zinvol genoeg, te zwaar om OOK nog mee te slepen, of gewoon te duur.
Ik wil nog wel een keer een akoestische piano als ik er geld en een geschikte woning voor heb. :L
 
Laatst gewijzigd:
Ik speel in verschillende bandjes, vooral pop/rock based.

Sinds kort speel ik volledig VST on stage:
Piano: Truepiano's met de Diamond module
Pads/strings: Omnisphere
Orgeltjes: B4II

Dit alles aangestuurd met een Axiom61 en aangezien m'n FantomX8 sinds kort de deur uit is komt, er ook snel een 88 toetsen masterkeyboard aan.

Wat ik wil veranderen is die Truepiano's VST.. On stage komt het er toch niet zo lekker uit allemaal. Ik sta dan ook zeer open voor alternatieven!
 
In wat voor band speel je
1. Ik speel toetsen bij Chabliz.
2. Ik experimenteer wat met jazz samen met een bassist en drummer met electrisch drumstel (geen links).

Welke piano/orgel gebruik je het meest
1. 4Front TruePianos (soms gelayerd met Modartt Pianoteq III).
2. GSi Mr.Ray73 Mark II (erg fijne Rhodes-klank)
3. GSi VB3 (fijne Hammonds)

Zoals je ziet is mijn instrumentkeuze compleet virtueel. We zijn op dit moment voornamelijk bezig met opnemen. Voor het podium ben ik nog aan het onderzoeken of mijn laptop met MainStage stabiel genoeg is met de nodige instrumenten om deze ook in te zetten voor onze live-sound. Het soort gelegenheden waar Chabliz optreedt heeft over het algemeen wel een akoestische piano op het podium staan, dus het gaat sowieso meer om de ondersteunende geluiden. In geval van nood kan ik altijd terugvallen op puur piano.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Qua sound heb ik geen echte klachten. Zeker met een vleugel voor de piano-sound is het allemaal prima te doen.
 
Ik speel in verschillende bandjes, vooral pop/rock based.

Sinds kort speel ik volledig VST on stage:
Piano: Truepiano's met de Diamond module
Pads/strings: Omnisphere
Orgeltjes: B4II

Dit alles aangestuurd met een Axiom61 en aangezien m'n FantomX8 sinds kort de deur uit is komt, er ook snel een 88 toetsen masterkeyboard aan.

Wat ik wil veranderen is die Truepiano's VST.. On stage komt het er toch niet zo lekker uit allemaal. Ik sta dan ook zeer open voor alternatieven!

Een Nord Stage? :P
 
In wat voor band speel je?
Een New wave/New romantic band.

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
1. Yamaha AN1x
2. Korg MS2000r
3. Roland JX8p

Wat ik in ieder geval meesleep
De An1x, en een gitaar.

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Typische analoge synth sounds, dus geen (e)piano/orgel of orchestra sounds.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Een Voyager en een Prophet '08 (nieuwe analoge poly en mono synth dus) zouden er wel in gaan :D
 
In wat voor band speel je?
Een post-rock-achtige band.

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
1. Kurzweil PC3x
2. Korg X50
3. Waldorf Blofeld

Wat ik in ieder geval meesleep:
Al het bovenstaande eigenlijk, hoewel ik de Blofeld en Kurzweil nog niet live heb gebruikt, zijn pas toegetreden tot m'n setup.

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Enerzijds (E-)pianos en sporadisch een orgeltje, beide uit de Kurzweil (voorheen Roland FP7), anderzijds evoluerende volle pads, vooral ook tijdens wat meer ambient-achtige stukken.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
De Kurzweil kan denk ik de X50 goed vervangen, deze is immers ook een uitgebreide ROMpler, naast een stage piano waar ik hem voor gebruik. De X50 dan eruit en eigenlijk wil ik iets (oud) analoogs ervoor in de plaats halen, zit sterk te denken aan een SCI Prophet-600.
Verder lijkt mij een harmonium of een Philicorda-orgeltje erg gaaf, maar dat komt later.
 
Leuke thread die al een paar jaartjes loopt zie ik...:okdan:


In wat voor band speel je?
Rockband On The Cover (www.onthecover.nl)

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
Roland Juno-G , Mijn ouwe trouwe Roland XP-50 en de VK8-M met leslie 760

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
De VK-8 in wel 50% van alle nummers, vette strings (voornamelijk uit de XP-50, piano, allerlei kleine aanvullende geluidjes (daar is de Juno G weer bijzonder in én sampletjes uit nummers

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Momenteel even niks, ben nu redelijk tevreden.
 
Jawel Dr RiPsaw, laat de bandtoetsenisten ook maar eens schitteren.
Ik speel in Bitcho, een noise doom band, op een MS 20 die ik door een Sherman 2 filterbank heen jaag.
Nou ja spelen? Ik draai meer aan de knoppen dan dat ik op de toetsen speel.
 
Hmm leuk topic, ligt al even stil, leuk om te lezen waar iedereen mee speelt.

In wat voor band speel je?
Coverband Tune Inn (www.tuneinnband.nl) (doen ook wel eigen nummers en lekker blues en funk improf)

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
1) Roland XP 80 met de piano expansion. Mooie piano's , Rhodes en Clavinet ook meer dan prima!
2) Elka X50 Hammond Clonewheel. Samen met Korg RT20 lesliesimulator, custom overdrive en een reverb pedaal. En af en toe de Cry baby.
3) Microkorg

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
de XP80 en Elka gebruik ik elk nummer. Van de Roland gebruik ik voornamelijk de piano, Rhodes piano en de clavinet van de expansion.
De Microkorg is voornamelijk om catchy melodien te kunnen coveren, maar ook om af en toe los te gebruiken in een jam. Het maken van presets gaat relatief gemakkelijk en het live editen met de draaiknoppen is heerlijk om te doen. Ben wel fan van de lead sounds met wat meer laag, beetje de electrohouse achtige sounds.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Ik ben erg gecharmeerd van de Rhodes sounds van de Nord Electro (2 en 3). Een Nord electro zou de Roland kunnen vervangen. Maar dan kan ik Voodoo people van Pendulum niet meer spelen:erm: Dus momenteel even niks vervangen.
 
...

...

emulator & synths
moog verplaats ik niet meer das n a6 nu
 

Attachments

  • SDC11041.jpg
    SDC11041.jpg
    67,1 KB · Bekeken: 73
Ff een update ;-)

In wat voor band speel je?
Nog steeds in Q5, een commerciële top40 band, maar dan ook écht commercieel.

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
Eigenlijk alleen de Roland Fantom X7 met 4 SRX-boards w.o. een piano, ultimate keys, dance en analog essentials. Daarachter een Drawmer DL241 stereo compressor om t lekker vet te maken.


Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Dance georienteerd, Rihanna, SHM, David Guetta, Brennan Heart dus voornamelijk saws, pads, leads e.d.


Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Nog een dikke VA synth erbij. Ben aan het experimenteren en het zal uiteindelijk wel een Virus oid worden (op advies van..)
 
In wat voor band speel je:

Ik speel in een coverband als zanger en uit nood geboren, als toetsenist.
Daarnaast heb ik een heleboel los/vast gospel projecten, waar ik veel zing/toetsen speel en wat akoestisch gitaarwerk doe.

Welke plank ik het meest gebruik:
De basis van mijn setup is een Yamaha MO8. Een budgettair interessante plank met de bank van de Motif ES.
Daarnaast heb ik een oude Yamaha S30, die ik vooral in midi setup gebruik en af en toe voor de jaren 80 sounds die wel lekker zijn in dat apparaat.
Verder heb ik mijn S30 via midi naar mijn MO8 lopen, zodat ik voornamelijk de engine van de MO gebruik, daarnaast lopen beide boards naar een macbook pro met Mainstage en NI Komplete. Verder gebruik ik een iPhone (jawel!!!) nog in een midi setup voor triggers van samples en besturing van Mainstage.

Welke sounds:
Veel electrische piano's (clavi's rhodes wurlitzers), orgels en toeters uit blik.
In sommige settings zorg ik voor de wereldmuziek invloeden met ierse fluiten/violen en afrikaanse kalimba's etc.

Wat veranderen:
niet veel eigenlijk. Vooral de toevoeging van de macbook in mijn live setting maakt dat ik zo verrot veel keus heb dat ik niets meer te wensen heb.
Maar een Nord stage/electro mag natuurlijk altijd!!!
 
Momenteel gebruik ik :

- Philicorda GM951 (type nr kan ik fout hebben.. 't is de buizenversie.. spierwit)
samen met Alesis AirFX, de Philicorda heeft Din-outputs, verengalm + directe geluid komen gescheiden eruit (yeah!)

- Nord electro3

- Dx7 + TX7 gebundeld (Links/Rechts)

- Akai Z8

Tot nu toe krijg ik veel goede reacties vanuit de band(s), mooie orgels, snappy DX7, wause geluiden uit de sampler, en vintage orgel.. een mooie combi van warm/koud, hoog/laag.
Zou er alleen nooit mee touren, deze set blijft veelal staan waar die nu staat.. in onze fantastische oefenruimte.

Wat zou ik dan meeslepen:

- Nord electro3 + misschien de TX7 en de Z8

- evt. Kurzweil PC3X van collega muzikant (als k 't lief vraag)

We hebben nog een toetsenist, die speelt met de Nord electro 1 (2 nords.. best cool gezicht :) )
 
toch vreemd om op een synthforum te lezen dat het gros in dit topic vooral zijn best doet om orgel en pianogeluiden voort te brengen...
 
ach ja, synths gaan ook niet verder dan dat en dancemuziek...
 
In wat voor band speel je?
www.enormmusic.com oftewel ENorm (voorhen Marathon)
Nadruk ligt op poprock met uitstapjes richting progressieve rock (eigen werk)
Ook allerhande covers van Queen tot Marillion

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest?
- Nord Stage Classic
- Yamaha Motif XS6
- Virus TI Polar
- Moog Voyager (optioneel)

Wat ik in ieder geval meesleep
Buiten bovenstaande een soundcraft mixer, H&K Rotosphere, Roland A-880 en een Quadraverb (voor de Moog)

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Nord: piano/CP-70/Rhodes, Hammond, pads.
Motif: samples, strings, pads, seq. en alles wat de rest niet doet/kan
Virus Polar: bassen, pads, leads, fx
Moog: bassen, leads

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
ff niks, is alleen maar extra gesleep
Heb wel alles zo middels MIDI aangesloten dat ik via de Masterfunctie van de Motif in combi met de
A-880 ik de gehele setup met 1 druk op de knop (soms 2) kan aansturen qua program changes
Dat scheelt veel insteltijd tijdens de nummers
 
Back
Top