Nieuwe relaxte zomertrack!

Ja dat vroeg ik me laatst ook al af. De iPad lijkt me erg leuk als een soort schetsboek, waar je leuke ideeen op vastlegt, een pakkend melodietje e.d. Maar dan moet je dat vervolgens wel makkelijk kunnen exporteren naar de software op je PC. Er is een thread op Synthforum over muziektoepassingen op de iPad. Ik heb er zelf nog geen.

Als je je track als midifile importeert in Cubase dan worden vergelijkbare instrumenten gekozen zolang je werkt met General Midi. Anders moet je idd in Cubase eerst weer passende geluiden erbij zoeken. Dat heb ik wel eens gehad met het openen van oudere songs, mijn setup was zo veranderd dat ik alle instrumenten en effecten er opnieuw bij moest zoeken. Da's best even weer wat werk. Als je daar geen trek in hebt kan je altijd je muziek als audio exporteren en weer importeren in Cubase neem ik aan! Maar dan kan je niet meer makkelijk noten wijzigen.
Heel duidelijk, maar dat is wat TS eerst moet weten voordat hij begint... Maar hoewel het niet helemaal slecht was kunnen inderdaad de instrumenten anders worden verwerkt...
 
Back
Top