Point In Time

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Ik heb weer een nieuwe. Deze is vrij snel gemaakt. Een week geleden 3 uurtjes gestoeid met beats, basjes, synths, arps enzo. Gisteravond begonnen de track te bouwen. De hele nacht bezig geweest en nu wat puntjes op de i gezet. Ik vind hem zelf zeer geslaagd dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Reacties zijn dus welkom ook als je het echt helemaal niets vind maar graag wel onderbouwd :)

 
Leuke track, het deuntje, de bassline en de piano's klinken lekker, de arps zijn ook goed. toch vind ik het geheel wat kaal klinken, de beat met name is vrij simpel, door het overstapje van de kick en de bassline is het eerder een soort van Electro en geen house, geeft verder niet onder wat voor vlaggetje het valt, als het maar lekker klinkt.
 
Mooie melodien en een prettige funk (ofzo) achtige vibe. Ik sluit me wel bij Jason31 aan dat het wat clean klinkt, misschien hier en daar wat reverb en saturation toevoegen, maar dat ook een smaak ding zijn. Verder ook enkele mooie ruimtelijk effecten/automation. Goed bezig.
 
Hey, ik vind 'm ook wel goed, maar die basslijn is wat te repetitief... Altijd datzelfde melodietje maakt me een beetje nerveus, ik zou'm nog wat proberen te variëren, succes ! :) Gloomy
 
Tof dat hij in de smaak valt. Dat laatste was ik zelf ook al achter gekomen. Het gekke is dat ik vanaf het begin al 2 variaties in de bas had gemaakt maar gewoon was vergeten om dat door te voeren. Wat de beat betreft denk ik dat ik het zo wel goed vind. Voor de liefhebbers is hier is de ge-iupdate versie met nog wat meer wijzigingen:
 
Ik vind hem erg lekker. Lekker sounds en drums.

Je kunt het zo laten maar

[mijn mening modus]Om de track naar de next level te tillen zou ik het volgende doen:

- de melodie is wat simpel zoek verder naar een betere melodie. evt wat in een scale jammen en proberen.
- na 50 sec een breakdown, beat helemaal weg, evt een string part of iets.
- er clipt wat ( piano ? )
- de bass heeft geen low-end ( als je ableton gebruikt probeer eens glue compresser met de "low end extener" preset
- wat sidechain compressie op die main lead ( bv de hihats als trigger )
- Vocals ? Kan wel wat proberen maar ben geen super zanger :)
[/mijn mening modus]

Wat ik hier zeg is absoluut niet als kritiek bedoelt maar mijn bescheiden mening. Daar kun je wat mee doen of je zegt : Tim :kont: voor je :D
Dus nogmaal toffe track
 
Back
Top