House track

DJ Jarno

Ingeburgerd
Lid sinds
29 september 2010
Berichten
57
http://soundcloud.com/dj-wayland/wayland-always-a-perfect-sky

Check mijn nieuwe zomerse (commerciële) House track. Ik hoor graag jullie reacties. Alvast bedankt.
 
je gaat zeker voorruit t.o.v. je eerdere tracks! ik hoor wel waar je heen wilt, maar de track mist i.d.d. cohesie
 
Lekkere beat hoor en mooie sweeps. Alle 'ingredienten' zitten er wel in.

Maar ik vind de opbouw niet helemaal lekker lopen. Je brengt meerdere breaks aan, waarin de track even stil valt en weer opnieuw opbouwt. Daardoor komt de track in mijn oren niet echt goed op gang.

Suggestie: de break op 0.45 overslaan, vandaar naar 1.30 springen, de track een poosje helemaal lostrekken en dan rond 2.00 alsnog een (langere) break, om daarna op te bouwen naar het einde.

Heppie daar wat aan? Groetjes!
 
Geinig. Ik zou de ritmesectie wat meer aankleden: dat ene clapje en die brave hatjes doen niet zo heel erg veel. Baslijn zou ook wat prominenter mogen.

De opbouw kan ook beter. Voor een kort nummer als dit is het wat gek om pas na anderhalve minuut met een bas te komen. Zo voelt alles vóór dat moment als een intro.

Verder gewoon lekker doorgaan, kom je vanzelf op een eigen stijltje uit. :P
 
Allen, allereerst thanks voor jullie reacties. Ik kan me ook zeker in jullie commentaar vinden en ga ermee aan het werk.
Ik werk met Ableton en ik vind het nog erg lastig om 'Room' te creëren in een track. Vind dat de individuele geluiden te druk in het nummer liggen, waarschijnlijk heeft dit met de mix te maken.
Hebben jullie daar tips/ linkjes voor om mee aan het werk te gaan?
 
Allen, allereerst thanks voor jullie reacties. Ik kan me ook zeker in jullie commentaar vinden en ga ermee aan het werk.
Ik werk met Ableton en ik vind het nog erg lastig om 'Room' te creëren in een track. Vind dat de individuele geluiden te druk in het nummer liggen, waarschijnlijk heeft dit met de mix te maken.
Hebben jullie daar tips/ linkjes voor om mee aan het werk te gaan?

Dat is nogal een groot begrip en naar mijn mening ook erg moeilijk (ben er zelf ook geen kei in) maar beginnen met eq, dan naar panning kijken en als laatste redmiddel sidechain?

Open een metering plugin in ableton (dus spectrum van je eq) en bekijk wat de drukke gebieden zijn en wat niet, op die manier kan je zien waar je wat moet gaan snijden.

http://audio.tutsplus.com/tutorials/mixing-mastering/8-easy-steps-to-better-eq/
 
I Know, het is ook helemaal niet eenvoudig. Ik werk inmiddels veel met de spectrum en EQ, ook met sidechain. Maar ik denk dat ik beter moet analyseren in Spectrum en vervolgens actie ondernemen.

Bij veel commerciële House Tracks weten ze een hele dikke sounds te creëren met een enkele lead. Ik krijg dat moeilijk voor elkaar. Vandaag dat ik ook ga layeren en meerdere melodieën ga gebruiken. Alleen het wordt dan in de mix snel een rommeltje. Dit moet ik nog onder de knie krijgen. Dus als er tips zijn, thanks alvast.
 
I Know, het is ook helemaal niet eenvoudig. Ik werk inmiddels veel met de spectrum en EQ, ook met sidechain. Maar ik denk dat ik beter moet analyseren in Spectrum en vervolgens actie ondernemen.

Bij veel commerciële House Tracks weten ze een hele dikke sounds te creëren met een enkele lead. Ik krijg dat moeilijk voor elkaar. Vandaag dat ik ook ga layeren en meerdere melodieën ga gebruiken. Alleen het wordt dan in de mix snel een rommeltje. Dit moet ik nog onder de knie krijgen. Dus als er tips zijn, thanks alvast.

daar is ralphie wel goed in volgens mij, das de boel helemaal maxen met masteren
 
heb hier al een aardig topic over geschreven, staan ook wat van m'n EQ tips in.

denk als je met "mijn" principes eens gaat experimenteren dat de boel wel wat anders gaat klinken.
 
Super man, ben benieuwd. Waar kan ik je topic vinden? Thanks man. :okdan:
 
Back
Top