Cubase Elements + Massive

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Zit hier in m'n hotel met laptop, cubase Elements + Massive en heb vannacht een opzet voor nieuwe track gemaakt. Mix is gedaan op PIO DJ headphones, dus kan er beetje naast zitten in het laag.

anyway, soundcloud upload werkt hier niet daarom maar ff wetransfer http://wtrns.fr/6NOe-np93cLB_Qq
 
'Ik heb een nieuwe track gemaakt met Cubase Elements en Massive op mn laptop. De mix is gedaan op een Pioneer DJ hoofdtelefoon dus ik kan er beetje naast zitten in het laag.'

Zo... een makkelijk leesbare tekst zonder populaire afkortingen en onnodige informatie over dat je in een hotel zit... :)
 
Als ik niet in een hotel zou zitten, zou ik gewoon in m'n studio bezig zijn toch?
maar ontopic > downloaden > luisteren > on topic commentaar a.u.b
 
Volgens mij wil je nu juist laten weten dat je in een hotel ergens zit ;-)
En nee.. ik ga juist niet vragen waar... :-)
 
furieus> het gaat mede om de hele situatie eromheen waarin deze track is gemaakt. Mensen vinden het ook vaak leuk om te lezen dat een artiest zich maandenlang heeft opgesloten in een verlaten kerker om z'n nieuwe metal album te produceren met alleen een ukkelille en een behringer distortion pedaal van 10 euro en een sony walkman met record functie.

Dit is iets vergelijkbaars en daarnaast alvast uitleg dat het eventueel anders klinkt dan verwacht is van raphie juist vanwege de minder optimale omstandigheden in vergelijking met 5000 euro daw studio en aanverwante spullen voor je neus.

Daar is niks popi-jopies aan, je bent aan het invullen. Ik bespeur negatieve vooroordelen .. ?

En als het wel zo is, SO WHAT :D laat 'm lekker popi jopie doen dan. Ik beodel, ik zit dit op me dikke ipod 4g met 32 gb te typen. Daardoor type ik anders. Snaptatdan ! :D

ontopic: downlooiing.

Edit: aan het luisteren.

Hij klinkt inderdaad een beetje boxy (150-250 hz) maar verder wel lekker. Retestrakke sounds weer natuurlijk.
De tokkelsynth staat wat te hard en naar mijn smaak mag er wel een dikke reverb over de tokkel heen :D
 
Volgens mij wil je nu juist laten weten dat je in een hotel ergens zit ;-)
En nee.. ik ga juist niet vragen waar... :-)


Tjee wat een moeilijkdoenerij..
Volgens mij wil Raphie enkel een snip laten horen (waar ook een speciale thread voor is, maar die heeft niet iedereen nodig.. ;) :D )
En omdat ie zelf verrast is over de kwaliteit van de sound die niet tot stand is gekomen in zijn studio thuis, deelt hij mee hoe dat dan wel zit, zodat we met de juiste oren naar de track luisteren.

Even over de snip, sound is okay, kick ligt iets te ver naar achteren denk ik, de melodie vind ik wel mooi, verder niet spannend allemaal, maar het klinkt best aangenaam, beetje scherp als het filter open van dat ene geluidje.
Verder vind ik het ritme van de bas is een beetje erg outdated, maar het past wel hier bij.
Gewoon doorgaan. :)
 
filter is idd wat aan de scherpe kant.

20 khz slaat ietsje boven normaal uit aan het einde van de filteropentrekkerij.

Welke hotel waar :D ? Van der Valk in Heerlen of de Bellagio in Las Vegas ?
 
Bellagio was ik 2 maand geleden nog, maar ik zat nu in Belek (alleen maar om FF ff te pesten
 
Volgens mij wil je nu juist laten weten dat je in een hotel ergens zit ;-)
En nee.. ik ga juist niet vragen waar... :-)

is dit een thread waarbij je moet laten weten in welk hotel je zit ? :-)
Ik zit momenteel in het Scena hotel in beira, mozambique...voor mn werk. Nog geen tracks gemaakt wegens te moe na de nogal lange reis/het werk. Zal blij zijn om morgen , na n kleine 24 uur reizen, terug de knoppen in mn studio te zien.

Raphie's track ga ik niet beoordelen wegens alleen beluisterbaar door laptopspeakers momenteel.
Heb wel de ervaring dat je in hotelkamers je met een laptop+ableton en -in mijn geval- bose sounddock best wel al leuke aanzetten kan maken voor nummers die je thuis dan verder kan uitwerken. Maar soms is't allemaal zo vermoeiend dat ik niet verder kom dan restaurant, boek lezen en dvd kijken.
 
beperking werkt af en toe i.d.d. wel verfrissend, je gaat toch dingen gebruiken die je normaal niet gebruikt of word lekker door de dag beinvloed.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top