Reason Rack Extension verzameldraad

Zo he, anders lopen ze even heel dik achter de feiten aan! Reason bestaat al zo'n 12 jaar en ze komen nu pas met VSTi integratie? Beetje laat.

Er zijn natuurlijk genoeg mensen die hele goede muziek kunnen maken met alle Reason racks en er alles mee kunnen. Maar er zullen er nog meer zijn die al die jaren af zijn geschrikt omdat er geen vst's gebruikt konden worden.

Om daar nu mee aan te komen wil dus eigenlijk zeggen dat ze er nu pas achter zijn gekomen dat ze al die jaren heel wat omzet gemist hebben. Hadden ze naar mijn mening beter iets eerder kunnen doen!

Weer zo'n suffe reasonhater nablater :Z

1. het is geen vst(i). Dit is BETER dan vst(i) ivm de integratie en extra mogelijkheden. Alleen als je met reason werkt snap je het verschil. Ik zit ook al jaaren aan de vst's met cubase (tone2, d16, fabfilter, sylenth1, gratis CM pluggs etc) maar in reason werkt dit toch allemaal beter geïntegreerd. Veel snellere workflow imho en meer overzicht.
Blijven schreeuwen dat vst zo fantastisch is terwijl het basisprincipe al 16 jaar oud is is pas achter de feiten aanlopen.

Even een quote:
The VST interface specification was updated to version 3.0 in 2008. Changes included:[5]

Audio Inputs for VST Instruments
Multiple MIDI inputs/outputs

Instruments in reason zoals thor hadden een jaar eerder audio inputs bij de release van reason 4 in 2007.
Malström had al audio inputs bij de release van reason 2 in 2003.
Je kan zoveel midi-in controllers toewijzen en cv intern doorlussen als je zelf wilt, vanaf het begin.

Enige punt is midi out. Daar komt komende week iets over uit als het goed is.


2. Omzet missen ? Ze waren in 2010 in de usa het 2e best verkochte muziekprogramma, achter ProTools. Meer verkoop dan Steinberg en al die anderen. Bron: lezing/presentatie van de CEO van pheads op de school of entrepreneurship Stockholm. Te vinden op http://vimeo.com/22547651 op 22:50

En nu weer wat positiefs: saturation knob heeft een update.
 
Laatst gewijzigd:
Wat niel zegt idd.... Ik gebruik zelf geen reason, maar vind t wel dapper dat ze in hun principes zijn blijven geloven en dachten, ok geen vst hoe dan wel.....?
En dan nu dit resutaat is natuuk wel heel gaaf...stabiel etc..
Omzet missen lijkt me ook niet.... t gemekker geen midi dit of vst dat, tjah , t bedrijf bestaat nog steeds.
Zo iedereen zn workflow.
 
Misschien toch maar eens uitproberen. De laatste versies (van lang geleden) 1.0, 2.5 wel mee gewerkt, maar ik kon er toen niet aan wennen. Was ook erg beperkt nog destijds.

Dit zit er wel aanlokkelijk uit. De demo kan je gratis proberen begreep ik, alleen je kan dan niet gesavede bestanden openen, klopt toch?
 
neen. Je kan de boel opslaan om later te openen of door iemand anders die wel een licentie heeft te laten renderen, zoals ik :D
Vergeet niet in de selfcontain settings te checken dat alles in de song wordt opgeslagen !! Zeker in de demo mode kan je dus niet achteraf terug naar hoe het stond voordat je opsloeg.
Je kan denk ik dan het beste je prg pas afsluiten als iemand die voor je gaat renderen heeft gezegd dat alles er idd inzit.

Wat je wel kan doen is gewoon de audio out samplen van je geluidskaart. Intern via een prg (geen idee) of extern naar een andere input.
Zo heb ik ook het SF hardstyle anthem 2011 gedaan: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1391741
Die kon ik niet renderen omdat de basis een demo song is waar je niks mee mag doen.
 
De nieuwe Rack Extensions waren voor mij ook een reden om weer eens met Reason aan de slag te gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat het prima bevalt tot nu toe! Ik had ook nog niet met de nieuwe (SSL-achtige) mixer gewerkt en alleen dat is al een enorme vooruitgang ten opzichte van de versies t/m 5.
Vooralsnog blijf ik nog wel lekker een beetje experimenteren in Reason. Bovendien ben ik nerd genoeg om op TAB te drukken en heerlijk aan de slag te gaan met die wiegende kabeltjes :D
 
Wat je wel kan doen is gewoon de audio out samplen van je geluidskaart. Intern via een prg (geen idee) of extern naar een andere input.

Dat is wel interessant om eens een avondje of wat mee te gaan prutsen dan. Ff wat kabels trekken naar een input van mn interface en dan samplen. Eens kijken of we een dikke lage kick uit Reason kunnen halen.
 
Synapse Audio listens to feature requests too. In their forum our own eXode suggested an additional FM-input on the AF-4 Filter. They tried it and liked it and have already submitted an update! (Waiting for it to show up.)

Er komt dus een update van de filter. Er zijn sinds gisteren combinators in omloop die de lowpass filters koppelen tot high pass, bandpass en notch filters. Zie attachment
Sowieso de best klinkende filter in Reason tot nu toe, mede dankzij de 4x oversampling. Wachten is nog op de Uhbiks.
 

Attachments

  • MD_AF-4 Filters.zip
    21,4 KB · Bekeken: 84
Laatst gewijzigd:
nee, nog niet, vergeten :D

Hij is inmiddels geupdate ! Filter frequentie modulatie :okdan: Dope shit ouwe.
http://shop.propellerheads.se/product/synapse-af-4-analog-filter/

Wat minder nieuws van U-he, via kvr topic:

We'll be getting there, but due to the unforeseen problems I have no estimate at all, as we have to prepare a bunch of urgent releases (Mountain Lion) from now on. We might have to shift further work on RE back a month or two.
 
En een nieuwe module ! Mensen noemen het qua klank een amp EQ, wederom lovende reacties.

Vintage EQ, 3 band EQ van synapse: http://shop.propellerheads.se/product/synapse-ve-3-vintage-equalizer/

p171ljjm2i1vinuqb1nq21lu41qcs3.jpg
 
Eind juli komt Predator RE, aldus de zoon van Rob Papen als antwoord op een email van een reason forummember.
Als het een succes wordt gaat Rob ook zijn FX units overzetten, dat zou wel vet zijn !
 
Word niet echt warm van rack extensions nou ja een beetje dan.
is wel waar dat VST's geen undo hebben wat dikt zuigt. daar kom je als Reason gebruiker al snel achter.

Vond altijd het beperk aantal apparaten in Reasson juist het sterke punt.
Door die beperking is het programma erg overzichtelijk en kun je dus snel een basis neerzetten.

Op die manier leer je ook creatief met de apparaten omgaan.

Ook is de modulaire opzet met audio en (virtuele) cv signalen onsuper.

Maar RE's ik weet het niet. kijk nog ff de kat uit de boom.

Hey Niel kom je uit Den Haag en hebbie een staart??
 
Raison gebruikt tot 2, ik zou bijna een mbp kopen voor deze shizzle. :okdan:
 
Re-Tron is uit: http://shop.propellerheads.se/product/re-tron/

25 banks, 600 mb.

p170kc5jft1lio1oh11fg59m9sp65.png


p170kc5uak1pl6jbt16ms601a3.png


Mooie omschrijving:

More properly, the Mellotron is THE original old-school sample player.

We're talking the 1960s here. Electronic music was just a gleam in certain engineers' eyes, but people still wanted instruments in other than their native formats.

They recorded the samples on lengths of magnetic tape (hence the 8-second limit on note hold times), and then stuck those tapes into a cabinet that would play the tape containing a specific note when that key was struck on the keyboard. When the key was released, the tape would "rewind."

Many famous bands took instruments "on the road" this way. Of course, technically it was a nightmare as tapes could get tangled, the engineering was finicky... Some bands traveled with more than one of these units as backups.

Then the electronic instruments came along and supplemented, and later pushed aside, the Mellotron as a performance instrument. But the damage was done. That sound, replete with tape quaver and eight-second limitation, was ingrained on the public consciousness. Even as samplers arguably progressed beyond the quality of the Mellotron, it was still considered a "classic" sound, and effort would be spent recreating its imperfections.

The M-Tron (and now the Re-Tron) is the current culmination of that effort to perfectly reproduce a sound with all its inherent imperfections.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top