Stemmige Detroit techno track

mooi hoor,

probeer es een andere closed HH,of zet hem veel stiller want er is iets mis mee dat de mood verstoord van je nummer
 
Nice. Blijft wel een beetje doorkabbelen maar toch ook wel weer wat variatie en modulaties.

Waar is die eerste sound mee gemaakt?
 
Beetje kruising Detroit meets Oliver Lieb..... string vind ik soms te lang aanwezig (mis een relax puntje) verder :okdan:
 
Heerlijke track, heb hem gister en vandaag al ettelijke malen gedraaid :-).


Hihats wennen, zijn eigenlijk wel lekker in balans als er meer percussie bij komt :-)
-C-
 
Bedankt voor het luisteren en de feedback!

@Bikkel: 1e sound is een Waldorf Pulse

De hihats uit mijn 808 doen vaak gewoon waar ze zelf zin in hebben....dan hard dan zacht, net zoals de clap die soms
een korte decay heeft en dan weer een lange. Misschien tijd voor een servicebeurt.
 
Zit hier heerlijk weg te dromen. Vette strings en synthlines. Vind je beats er ook super bij passen; kortom: missie geslaagd!!
 
Thanx!


Klinkt goed, hoe krijg je dat modulerende metalige effect?

Er hangt een Echo Pro achter de Pulse met een analoge tape delay patch die wat moduleert.

In de sound zelf opent velocity de cutoff. Ook is het een lange sound met veel portamento erop die stopt (de sound, niet de portamento) als je de toets los laat. Die sound wordt als arpeggio gespeeld dus als de noten dan wat langer worden hoor je die portamento die op de Pulse lekker metalig klinkt.

Ik heb de Waldorf Pulse twee maal. Meestal zit ik gewoon aan de knoppen te draaien tot het goed klinkt, het is zo'n lekker bakkie.
 
ik vind het een erg lekker nummer. lekker om op te fietsen. mooi sfeertje, fijne pads.
 
nice.

half tempo breaks doen goed op deze. versie met minder 4/4 zou ook goed werken voor mijn.
 
Back
Top