Je modulaire setup - Foto's ! -

Als je eenmaal een A/D omzetter en een D/A omzetter hebt kun je op de gedigitaliseerde signalen verder gewoon logische (Booleaanse) operaties uitvoeren en het resultaat na afloop met een D/A omzetter weer in audio omzetten. Ideaal voor mensen die geen programmaatjes meer willen schrijven. :D;)

Ja, dat of als synth waarbij een DAC niet nodig is (is ook lastiger te realiseren dan een ADC) en je met de CMOS logica oscillators maakt waarvan je het signaal weer verder digitaal bewerkt. Inderdaad om langdurig geprogrammeer en getuur naar een scherm te voorkomen. :D
 
Indrukwekkend he! maar misschien ook goed om even naar je verzekering te kijken. Al kan het wellicht ook confronterend zijn hoe veel in die machine is gaan zitten als je alles bij elkaar optelt..
? Dat vraag ik me af.
>begint m'n soldeerbout van te jeuken< Mijn soldeerbout jeukt niet meer behalve dan om een paar draadjes naar een analoge
potentiometer te solderen. De rest op breadboards.
In Belgie / Nederland / Duitsland zijn onderdelen vlooienmarkten waar je voor een appel en een ei alles kan kopen.
z.g. Ham radio.
Grote electronica bedrijven dumpen hier hun goeie spullen.
In de tachtiger jaren heb ik zoveel voor zo weinig gekocht dat ik bijna nooit meer op jacht naar onderdelen moet.

 
Een DAC is juist simpel te realiseren, speciaal als je niet hoger gaat als 8 bit met het al eerder genoemde r2r netwerk. Daarmee is zeker de 2MHz bitrate wel te halen.

Haha, ik zie nu dat ik het per ongeluk omdraaide, waar 'DAC' staat moest zijn 'ADC' en 'ADC' is 'DAC'. Lekker duf van me. :D
 
Dat het je niet veel gekost heeft betekent niet automatisch dat daarmee deze synth als totaal niet veel waarde heeft. Ik zou voor het taxeren eerder uitgaan wat modulargrid aangeeft als je dit systeem bij elkaar sleept + voeding, case, kabels, etc. dan kom je toch op een bedrag uit waar je een aardig middenklasse auto-tje voor krijgt vermoed ik.
 
Deze werkt in ieder geval goed. . . . Ga proberen te tonen met een filmpje met geluid.
Al was het een paar dagen solderen. In de maanden juli toen het na de hitte bewolkt werd.
Het moet nog wel verfraaid worden met een frontplaat e.d. De 19 inc 48,2cm was me al jaren bekend.
Dat past wel.
En nu heb ik me ook verdiept in de maten en afmetingen van het Eurorack.
Hoogte 165mm Een 3U-module is 128 millimeter hoog. ?
Het punt is dat ik een geringe diepte wil +/- 6cm zonder de print haaks op de frontplaat te zetten.



Ook op >>>Laatste modules Eurorack zodat die eindelijk af is. Haha!<<<

Deze zet naar keuze 12 signalen +5V en (4 octaven) naar keuze om in midi.

IMG_1516.JPG
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top