Onbetrouwbare forumleden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.716
Dit is niet bedoeld om weer een discussie op gang te brengen maar ik loop nu toch tegen iets aan wat me dwars zit.
Ik ben nu een aantal keren tegen leden hier op het forum aangelopen die onbetrouwbaar blijken te zijn (nee RSB, dit gaat niet over jou ;) ).
Ik heb me toen via PB tot een mod gewend maar het antwoord was dat zij zich er niet mee bemoeien EN dat ik er niks over mocht posten want dat zou worden verwijderd...
Nu krijg ik dus van iemand een PB dat ook hij de dupe is geworden van 1 van deze zelfde forumleden en zelfs overweegt om aangifte te gaan doen. Dit had dus allemaal voorkomen kunnen worden als mensen hiervoor gewaarschuwd konden worden. Waarom worden dit soort lieden de hand boven het hoofd gehouden? Zodra het om mensen of bedrijven buiten synthforum gaat mag er wel een oordeel over betrouwbaarheid worden geuit, waarom mag dat niet van leden? Ik begrijp dat niemand op moddergooien zit te wachten maar er zou toch een soort meldpunt kunnen komen? Alleen moet dat dan wel naar 1 centraal punt gaan en niet naar "1 van de moderators". Als er meerdere klachten over dezelfde persoon binnenkomen zorg je gewoon dat ze niet meer mogen adverteren.
 
Had je mij toen PB gestuurd Nisei? Staat me iets van bij...

Wat wij dan zeggen is dat wij hier niet verantwoordelijk voor zijn, hoe lullig het ook is. Staat in de huisregels.
 
vervelende zaken allemaal maar marktplaats is dacht ik 'iets erbij' binnen het forum... wanneer koper en verkoper met elkaar in zee gaan is dat buiten het forum en dus hoeft het forum daarvoor geen verantwoordelijkheid meer te dragen, het forum heeft immers de beslissing tot het in zee gaan van de twee niet genomen.
 
Erg logisch dat SF hier geen verantwoordelijkheid voor neemt en ook niet de rol van rechter aanneemt (in geval van een topic of ban) want het is bijna onmogelijk om een deugdelijke beslissing hierover te nemen zonder gedegen onderzoek. Maar het is natuurlijk wel knap vervelend en op deze manier geef je misbruikers ook nog vrijspel. Ik weet niet of dit door de mazen van SF kan, maar het posten van een link naar een eigen webpage met notiore veelplegers mag wel toch? Niet dat ik zelf een dergelijk initiatief zou nemen... hoewel ik er denk ik wel gebruik van zou maken.
 
Ik begrijp dat Synthforum geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen maar het is natuurlijk wel erg zuur dat je vervolgens je medeforumgangers niet mag waarschuwen voor zo'n persoon en ziet dat er een tijdje later gewoon weer een advertentie van dezelfde gast staat.
 
Je krijg natuurlijk wel 'n soort spanning op 'n forum wat je niet wil. De sfeer zal het ook niet ten goede komen. Maar soms zijn mensen tijdelijk afwezig, om wat voor 'n rede dan ook. Die staan dan wel plots op de zwarte lijst zonder dat ze zich daar bewust van zijn. Dan moet de moderator de lijst weer aan passen... erg lastig.
 
Wellicht dat mensen die echt daadwerkelijk door de politie aangepakt zijn op een zwarte lijst terecht kunnen komen? Want eigenlijk had je dus gewoon aangifte moeten doen pik, je gaat toch ook niet klagen op het Viva forum dat je geen topic over een verkrachter mag openen en dat dat slecht is omdat je van een andere vrouw nu ook gehoord hebt over het zelfde? Terwijl het blijkbaar zo erg is dat er wel aangifte over gedaan kan worden?
 
laten we asjeblieft een scheidings lijn houden tussen ..stelende / ronbetrouwbare ..en dusdanig betrouwbare..gasten ..die gewoon wat meer tyd nodig hebben ;-]
nie de eerste keer dat verjkeerd begerpen werdt ..[tsja
voel me verder nie aan gesproken ...maar was wels keertje 3 maanden nietonline ..toen waren de raapen gaar, zeg maar
para ligt om de hoek , mits ..t goed fout zit , knal m aan de schandpaal;-]]
:okdan:
 
Je krijg natuurlijk wel 'n soort spanning op 'n forum wat je niet wil. De sfeer zal het ook niet ten goede komen. Maar soms zijn mensen tijdelijk afwezig, om wat voor 'n rede dan ook. Die staan dan wel plots op de zwarte lijst zonder dat ze zich daar bewust van zijn. Dan moet de moderator de lijst weer aan passen... erg lastig.

stigmatisering ..is juist waarom ik me ont kerkt hebt ...zegmaar!!
 
vraagt om new woordt;-]
ront-kerkuh;-]
:P
 
Dit is niet bedoeld om weer een discussie op gang te brengen maar ik loop nu toch tegen iets aan wat me dwars zit.
Ik ben nu een aantal keren tegen leden hier op het forum aangelopen die onbetrouwbaar blijken te zijn (nee RSB, dit gaat niet over jou ;) ).
Ik heb me toen via PB tot een mod gewend maar het antwoord was dat zij zich er niet mee bemoeien EN dat ik er niks over mocht posten want dat zou worden verwijderd...
Nu krijg ik dus van iemand een PB dat ook hij de dupe is geworden van 1 van deze zelfde forumleden en zelfs overweegt om aangifte te gaan doen. Dit had dus allemaal voorkomen kunnen worden als mensen hiervoor gewaarschuwd konden worden. Waarom worden dit soort lieden de hand boven het hoofd gehouden? Zodra het om mensen of bedrijven buiten synthforum gaat mag er wel een oordeel over betrouwbaarheid worden geuit, waarom mag dat niet van leden? Ik begrijp dat niemand op moddergooien zit te wachten maar er zou toch een soort meldpunt kunnen komen? Alleen moet dat dan wel naar 1 centraal punt gaan en niet naar "1 van de moderators". Als er meerdere klachten over dezelfde persoon binnenkomen zorg je gewoon dat ze niet meer mogen adverteren.

Ook volledig mee eens, ook helaas een maal eerder een case aangemeld maar hetzelfde antwoord terug gekregen dat de Mods zich niet kunnen/mogen bemoeien (is na lange tijd wel goed gekomen maar had inderdaad allemaal niet gehoeven) Verder alles goed en naar volle tevredenheid gegaan hier :okdan:
 
Ik snap ook dat SF hier geen rol in wil spelen.
Je kan een websiteje opzetten waar dit gemeld kan worden.
Buiten SF om.
Dan is SF niet verantwoordelijk meer.
 
Draadje sluiten of verwijderen kan altijd nog ........ ;)

Even een stukje algemene opheldering van mijn kant .[niet specifiek over het probleem van nisei].
Het is altijd jammer als een handel/overeenkomst niet naar wens verloopt.
Maar het synthforum of een moderator gaat nooit tussen de partijen in zitten zoals ook de FAQ verteld .
Als er een melding word gemaakt van een onbetrouwbaar persoon, word dit natuurlijk wel genoteerd.
Als deze persoon geregeld de boel flest , is het onherroepelijk een ban.
Een ban is ook alleen maar een forum maatregel, en het enige wat wij kunnen doen.
Hiermee moet je dus naar de politie om een aangifte doen, dit is ook het advies wat wij geven.

Ook een reden dat we niet willen dat er namen op het forum verschijnt is dat er aan het verhaal vaak 2 kanten zitten.
Zo'n iemand in een negatief daglicht komen door een overhaaste reactie [ wat ook weer strafbaar is].
Een iemand kan al volledig in de stress raken als het pakketje niet binnen een week op de mat valt.
Niet rekening houdend dat de andere partij gewoon een dagbaan heeft en zaterdags pas het pakketje op de post kan doen.
Ook door ziekte [ en zelfs ooit een ziekenhuisopname een tijdje geleden] kan de boel vertragen.
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die die bewust de boel bedonderen.
Nogmaals, met alle informatie en "documenten" naar de politie.

Wat me persoonlijk een beetje begint op te breken ,zijn de mensen/leden ,die juridische stappen naar het synthforum of de moderatoren ondernemen, of hiermee dreigen.
Omdat ze het forum aansprakelijk willen stellen voor de mislukte overeenkomst/handel of geplaatste post met "valselijke beschuldigingen"
Dit komt dus ook voor.........
 
Dat is wat ik ook voorstelde, maar nu ik erover nadenk is dat natuurlijk ook niet te doen mits er hele onderbouwingen voor de mensen die erop komen zijn. Anders komt er dadelijk een lijst van tientallen forumleden, waar bij de één iets verkocht met een krakende potmeter, de ander er gewoon op staat omdat sommige mensen hem hier liever niet meer zien omdat hij irritant is etc... Lastige klus voor degene die dat moet onderhouden...

EDIT: moderator typt sneller als mij
 
Wat me persoonlijk een beetje begint op te breken ,zijn de mensen/leden ,die juridische stappen naar het synthforum of de moderatoren ondernemen, of hiermee dreigen.
Omdat ze het forum aansprakelijk willen stellen voor de mislukte overeenkomst/handel of geplaatste post met "valselijke beschuldigingen"
Dit komt dus ook voor.........

Dit is dus niet de bedoeling, ik heb dit ook al eerder aangekaart en ik denk dat het ook in de vraagstelling van de TS ligt dat indien er klachten zijn van dienaard (het niet leveren van goederen er ook een melding naar het forum moet gaan)
Is het zo dat er meerdere klachten binnenkomen dan kan hier indien mogelijk wel adequaat op gehandeld worden.....
De scheidslijn is dun, maar als een beroeps handelaar een ban krijgt wegens overschrijding van de reglementen waarom een slechte "handelaar" niet?
Niet om de mods aan te vallen of oude koeien uit de sloot te halen want ik ben van mening dat ze goed werk leveren :okdan:
 
Ik begrijp sowieso niet waarom je grote bedragen zou overmaken naar iemand die je niet kent. Als ik niet de mogelijkheid heb om zelf langs te gaan en ik twijfel aan de betrouwbaarheid, vraag ik de verkoper of ik via Paypal kan betalen. Kost een paar Euro extra, maar dan ben je verzekerd tot €500. Als het om bedragen daarboven gaat, moet je gewoon langsgaan, anders vraag je er zelf een beetje om.
 
Heb nog geen slechte ervaring gehad met een postend forumlid :okdan:

Die slechte zullen wel zeldzaam zijn.

Waarom zou je er geen post over mogen zetten als het wel fout zit ?

Als het hoffelijk en beleeft is, met zijn forum-nickname....
 
Misschien een voorstel...maar waarom maakt er een mod. in het verkoop gedeelte geen gepinde topic aan waar men kan zeggen ofdat men een goede of slechte ervaring heeft gehad met desbetreffende koper/verkoper.

Elke user kan dan eerst op naam zoeken in deze topic om te checken ofdat een deal met dat persoon wel dan niet goed kan gaan.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top