Necrops - Hero (eerste dubstep trek)

DavidCentral

Ingeburgerd
Lid sinds
10 december 2009
Berichten
78
Goedensavonds!


Na lichtelijk verslaafd geraakt te zijn aan dubstep sinds ik er dankzij Skrillex mee in aanraking gekomen ben, heb ik ook eens een dubstep uitstapje gemaakt :)

Zeer benieuwd wat de dubheads hier er van vinden!



Grtz, D
 

Attachments

  • DubstepPlaatje(v5).mp3
    9 MB · Bekeken: 27
Kijk, je nummer zit goed in elkaar, mix prima, sounds zijn goed uitgekozen.

Maar zeg nou van je zelf, heb je iets persoonlijks vernieuwend toegevoegd aan je track? Iets waar je toekomstige luisteraars/fans je aan kunnen koppelen, of ben je echt gewoon een skrillex kloon?
 
Ik denk dat er toch best wel wat hardcore/hardstyle invloeden in te horen zijn? Vooral de screeches die ik erin gegooit heb, heb ik bij skrillex nog niet gehoord ;)

En ik weet dat veel 'echte' dubstep liefhebbers Skrillex niet zo hoog meer hebben staan, commercieel, dit dat, maar ik sta gewoon het dichtst bij zijn sound, en vind het erg vet om te maken :)
 
Klinkt gewoon erg goed, maar waar ik nou beniewd naar ben hoeveel van dit nummer komt nu uit samplepacks, contructionkits en bestaande tracks etc aangezien de vocals en arrangement compleet uit een plaat zijn geplukt?het "muziekale"gedeelte is wat me in deze track aanspreekt,maar dat heb je geleend? niet het screechy wobble stutter gedeelte met de botte bo bo bo bom kick......
 
Klinkt gewoon erg goed, maar waar ik nou beniewd naar ben hoeveel van dit nummer komt nu uit samplepacks, contructionkits en bestaande tracks etc aangezien de vocals en arrangement compleet uit een plaat zijn geplukt?het "muziekale"gedeelte is wat me in deze track aanspreekt,maar dat heb je geleend? niet het screechy wobble stutter gedeelte met de botte bo bo bo bom kick......

Enige wat ik gebruikt heb zijn de "now is the fucking time" vocal uit killbill, en de zang vocal, die acapella ingezongen is door farisha (niet gejat dus)

Alle drums, wobbles, arrangement, strings en synths zijn zelf gemaakt, geen samples gebruikt..
 
Heb je al een label geprobeerd, ik denk dat je het hiermee toch wel aardig ver schopt.

Nee man, eerst een wat meer tracks maken ;)

Moet je eerlijk zeggen dat ik die ambitie ook niet echt (meer) heb..

Heb in het verleden hardcore tracks gereleased en veel gedraaid, maar daar ben ik eigenlijk een beetje klaar mee..

Maarja, iets releasen wat door anderen gedraaid kan worden is altijd leuk natuurlijk :)

Iemand suggesties voor labels die in dit straatje liggen?
 
Dan heb je echt wel een vette track in elkaar gezet! zou ik zeker wel wat mee doen dan.
Enige wat ik gebruikt heb zijn de "now is the fucking time" vocal uit killbill, en de zang vocal, die acapella ingezongen is door farisha (niet gejat dus)

Alle drums, wobbles, arrangement, strings en synths zijn zelf gemaakt, geen samples gebruikt..
 
ik trek dubstep steeds meer, en ik lust deze plaat rauw, wat een dikke vette brulkikker is dit zeg!

als je er lol aan beleeft om het te maken, dan zeg ik ; doorgaan en uitbrengen die hap (en de rest ook).
 
Dank jullie voor de goede reacties :)

Mensen nog een critische mening over de afmix?

Ik heb hem tijdens het afmixen vergeleken met verschillende platen die ik zelf lekker vind knallen, en kwam erachter dat in de meeste van die platen aardig wat gecompressed is..

Hoewel ik dit normaal niet doe, heb ik dit keer een (lichte) multiband compressor op de master gezet, waarin ik vooral de lage tonen wat opschroef..

(te) duidelijk te horen, of houden?
 
Dank jullie voor de goede reacties :)

Mensen nog een critische mening over de afmix?

Ik heb hem tijdens het afmixen vergeleken met verschillende platen die ik zelf lekker vind knallen, en kwam erachter dat in de meeste van die platen aardig wat gecompressed is..

Hoewel ik dit normaal niet doe, heb ik dit keer een (lichte) multiband compressor op de master gezet, waarin ik vooral de lage tonen wat opschroef..

(te) duidelijk te horen, of houden?

Iemand? :peukie:
 
super gedaan! Enige verschil met Skrillex is dat ie zelfs de vocals nog verder verneukt met Melodyne etc. Ook zijn z'n sounds nog meer "in your face".. Maar wie zegt dat je dat ook precies zo moet doen?
Voor een eerste probeersel vind ik het iig top! Ben benieuwd naar je volgende track...
 
Back
Top