MacGyverGear - Allessie Confusion

De dynamiek in de drums is een big thumbs up! Technisch erg knap! Auditief wel erg braaf.
 
Ik was gelijk geboeid door de coole groove en de akkoorden, fijne binnenkomer. Bouwt daarna lekker op. De bridge komt gelukkig nog net op tijd (had niet later gemoeten!). De bridge vind ik alleen net ff te lang; ik zou beide segmenten van de bridge slechts 1x gespeeld hebben (en niet herhaald). Als je dat soort dingen herhaalt dan zou ik er nog meer mee doen (subtiele akkoordenwisseling in de herhaling bijvoorbeeld).
Hele fijne track verder! Stem!
 
Doet me erg denken aan Jamiroquai, die dude zijn stem hierbij en het plaatje is compleet :)
Die Fusion is een vette synth ook he, al is het een beetje een buitenbeentje qua looks. Je komt ze vaak tegen aan nette prijzen!
Nice track.:okdan:
 
Bedankt allemaal voor het luisteren, de reacties en feedback!!

@ Rezix: Thanx voor de link met Jamiroquai.. :)
De Fusion is echt mijn favoriete alleskunner momenteel.. en echt super blij nu met de 88 key versie die ik sinds kort heb. :) Het design heb ik niet echt problemen mee gehad maar daar hoor ik veel mensen over idd..

@Dr. RiPsaw: Hey dankje wel. :) De themaatjes heb ik in een paar weken bij elkaar bedacht. Eigenlijk niet eens echt met het jammen maar tijdens dat ik iemands huisje hier inde straat aan het opknappen was :D
Elke keer hoorde ik (in gedachten) de themaatjes en de structuur.. en ging dan snel weer even naar mijn plekje om het uit te proberen..
Ik kan me dus ook niet een bridge voorstellen die de helft is aangezien dit niet zou kloppen met hoe ik het in eigenlijk in gedachten had.
Het invullen van de juiste akkoorden voor de bridge zoals ik em in gedachten had was wel het lastigste deel herinner me nog.. Er zitten wel kleine variaties in de akkoorden en de baslijn maar de lengte is precies zoals ik em (eigenlijk) wilde. Maar ik snap wat je bedoeld met de variaties.. :) Thanx voor de vote alvast :mega:

@RFB: Wow Frank McComb.. :mega: dat is een groot compliment!! Thanx !!

@ Enzo F: Thanx, Ik had een beetje die 70s sound in gedachten en vind het zelf goed geslaagd, maar het moet je ding zijn natuurlijk.. :)

@ SKE: :okdan:

@ SlaveoftheWave: Dank! Ik ben ook zeer tevreden met de Fusion en de sound :D
 
@ DrVanLansberg: Ja de vocalen kwamen niet echt bij me op tijdens het bedenken van.. maar vond de leads ook meer dan voldoende invulling geven. :)
qua mix heb ik niet de indruk dat de sound minder vol is. Heb dit keer geen DAW (met alle nodige fx) gebruikt.. misschien dat dat verschil maakt? Maar ben verder wel heel tevreden over de track het gevoel erbij en zoals ie is nu
:)

@ klinkske: thanx.. hoop dat het je aansprak :)

@ 1V/oct: Dank! Blij dat het leadsynthje lekker beet pakt.. :)

@ Paul Stroomer: Ha, een mede Fusion bezitter :) Ik ga ook even jouw inzending beluisteren.. ben benieuwd :)

@ bijlevel: Ik ben niet bekend met een gezegde als: weather report en passport.. maar begrijp ik goed dat dit 2 bands zijn?? :)

@ tragmadat: Ja.. jammer genoeg geen vocalen dit jaar... minder tijd, wel ideetjes maar geen teksten afgemaakt.. maar weet dit jaar wel. :)
 
Nou zeg. Wat een toffe track weer. Goed gekozen sounds, lekkere ritmes, echt een topper, en ik haat dat woord maar moet het wel gebruiken.
 
Hey als ik dit zo hoor heb ik volgens mij een cd van jouw.
Dit is echt een vette track ik zou erop moeten stemmen, ik heb ook al 3 stemmen uitgebracht.

Geeft zo een goed gevoel, gelijk maar even stemmen,
geen appels en peren vergelijken, volgens mij valt dit in de categorie aardbei.
 
Ja, hier hoor ik muzikaliteit in. Zit mooi in elkaar. Muzikaal. Klinkt ook onderhoudend. Het is een verhaaltje. De muziek 'praat'. Zo hoort het wat mij betreft. En het is nergens saai. Blijft onderhoudend. Ik geef je een stem. :) Mooie stilte ook bij 2:48. Gaat daarna lekker salon-style verder. I like it.
 
weer zo'n muziekaal hoogstandje, ben geen liefhebber van het soort
maar ik ben toch geboeid gaan luisteren. Jammer dat maar weinig forum leden daadwerkelijk
de inzendingen beluisteren en stemmen. Als ik zo gauw zie maar 20 hooguit 25 man. Alle inzenders zouden ook alles af moeten luisteren want oa van deze beste man kunnen wij leren.
 
Dank voor alle reacties en hoewel het niet ieders ding is.. toch een vote (ik snap het wel. ;))
Ik ben nu al ontzettend tevreden om eerlijk te zijn.. en als ik weer wat tijd heb gaat de Alesis Fusion (die alle synthpartijen deed) weer samen met andere sequencers aan de slag :okdan:
 
@ Skeletvm: thanx.. ik ga eens even luisteren.. :o: waarschijnlijk onbewust wel wat liedjes her en der meegepikt maar niet bekend met albums of tracks van hem.



Check de track Mambo. De intro werd gesampeld door Massive Attack en daarvoor kregen ze een proces aan hun been en hebben ze serieus moeten dokken. Wally Badarou is / was keyboard speler van Level 42.
Verder had je track nog de vocals van Imagination kunnen gebruiken... :-) Hoe dan ook, My vote sir. :okdan:

 
Leuke funk en toffe 1-synth-doet-alles-demo :)

Op zich wel een beetje cheesy-achtergrond-tune verder haha, maar mix en sound komen echt goed uit de verf.
 
Back
Top