Life

Novation

Nieuwkomer
Lid sinds
22 Maart 2012
Berichten
2
Nieuw op dit forum, dus ik dacht ik zal maar eens meteen jullie mening vragen over deze track.
Een aantal jaren uit de running geweest wat betreft muziek maken maar sinds een paar maanden ben ik er weer serieus mee bezig. Ik ontvang graag tips om mezelf en mijn tracks te verbeteren.

http://soundcloud.com/jaapdaniels/life
 
Klinkt erg vrolijk, zou ook nog wel door gezongen kunnen worden, dan kan het zo een commercieel radiohitje worden, zangeresje zoeken dus! btw wel toevallig, ik ben ook na een heleboel jaren uit de running te zijn geweest weer begonnen, misschien hangt het in de lucht of zo die comebacks?
 
Welkom op het forum. '

Verzin er een Engelse tekst bij en laat het inzingen door een dame met een oostblok accent en je bent een aardig eind op weg.

Groeten,
Sander
 
Ik maar wachten op die enkele analoge synth maar helaas.
 
Ik vind het een hoog jaren 90 gehalte hebben.
Doe trouwens wat aan je stereobeeld, je kan er ook te ver mee gaan!
En je laag is ook in velden of wegen te bekennen...

captureygy.jpg
 
nou hieruit kun je aflezen dat de beste man tussen pak hem beet 300Hz en 15kHz een stereobeeld heeft van bijna 100%, dan blijft je mono beeld niet overeind staan, dat scheelt kracht in je track. Wordt onder andere vaak veroorzaakt door overmatig gebruik van stereo wideners, chorusen en detuning. Nu vallen de fase verschillen onder de 100Hz nog wel mee, maar die zou ik het liefst compleet mono zien bij dance muziek.
 
yeppers en er zit een walgelijke galm over de drums heen.
de patchkeuze is ook niet elemaal ok, maar............ ik vind de melodie en progressie wel pakkend
eigenlijk dus gewoon meer aandacht besteden aan de productie, dit klinkt of het zo uit een rompler keyboard met arranger komt.
 
Whigfield sound-a-like (zonder de zangeres dus). De track duurt dus 3 en half minuten en de beats komen er pas na de helft, een beetje lange intro voordat er iets gebeurt. Vervolgens klinkt het allemaal te schel. Maar het is best pakkend moet zeggen.
 
nog maar ff wat tips dan:

- sloop eerst eens alle stereo imagers en compressors en limiters van je masterbus af
- luister eens goed naar je drums, zorg dat deze voor jouw smaak D R O O G klinken, kick en clap moeten samen al een vibe geven, open en closed hihat en een ride cymbal moeten voldoende zijn om tot een trance beat te komen.
- deze beat moet op zich al redelijk staan zonder compressie
- de bassline zou ik in 2 lagen doen, een lage sinus bass op de offbeat en een wat snellere hogere bass die daar tussendoor stuitert
- de lead is veels te schel, probeer deze eens te vervangen door een wat warme pad en te dubbelen met wat plucks
- verder vind ik dat fluit achtige geluidje af en toe ook niet helemaal lekker, zou ik gewoon een soort van squareleadje voor nemen.
op de plucks en het leadje mag wel een beetje verb en een 1/4 delay zodat die beetje stuitert.
gooi hem dan eens zo in de limiter, waarbij je moet opletten dat de limiter niet meer dan af en toe een piekje van 2 a 3 db eraf scheert.

ben benieuwd hoe die dan klinkt.
 
Is dit een studio100 productie?

LOL
 
Welkom op het forum. '

Verzin er een Engelse tekst bij en laat het inzingen door een dame met een oostblok accent en je bent een aardig eind op weg.

Groeten,
Sander

Waarom nu weer een oostblokdame? (wat is de definitie van een oostblokdame trouwens?) ;)
 
Waarom nu weer een oostblokdame? (wat is de definitie van een oostblokdame trouwens?) ;)

Ik ben het hier mee eens. Mensen zijn mensen, en iedereen is uniek. Dus een vrouwenstem kan hier goed werken, ongeacht de oorsprong, cultuur, taal, etc...

Doe maar een Argentijnse-sloppenwijkse-dame. :D
 
Back
Top