Ongeïnspireerd tot een slot gebracht - Feedback gevraagd

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Inspiratieloos deze track afgemaakt omdat ie al te lang stond te wachten. Vocal is van Effluence.

Zoals jullie misschien weten ben ik nog niet zo lang op de electronische weg bezig. Mixing e.d. heb ik dan ook nauwelijks aandacht aan besteed. Simpel omdat ik niet weet hoe of wat.

Dus, kom maar weer door met de commentaren. Tips over mixing van harte welkom uiteraard, graag met een kleine uitleg erbij (als ik niet teveel vraag). En compositietechnische feedback is uiteraard ook van harte welkom.

Wees gegroet.

 
Het geluidje dat je als snare kan verstaan komt me na een tijdje wel wat nadrukkelijk voor.
Dit stuurt natuurlijk het hele nummer dus als je dat wat zachter zet is er nu en dan wat anders nodig dat een voortrekkersrol dient te spelen.
Het einde.... een nummer dat zachtjes verdwijnt op het einde vind ik weinig mis mee. Misschien de beats helemaal achteraan 2 maten inkorten?
In elk geval, zeker niet slecht :)
 
Wederom 'n smaak dingetje. Die snare is juist lekker zo. Er zijn zat oude Detroit Techno tracks van bijvoorbeeld Shake Shakir met minstens zo'n snare, dan wel harder. Het geeft de track juist 'n eigen smaak en maakt het niet 'n duizend in een dozijn plat gemixt geheel.
 
@Exo: Leuk dat je weer even komt buurten :). Thanks voor je feedback, ik snap je tips. Ik heb nu de snare een tikkie minder hard gezet, maar niet vervangen. Wel heb ik op bepaalde momenten een variatie ingebracht. Track is inmiddels een aantal maten ingekort. Toch ben ik niet tevreden over zo'n fade out. Het is een beetje "tja, ik mis op dit moment de nodige creativiteit om de track op een originele wijze af te sluiten, dus doe maar een fade out...".

Ik was ook nuchter toen ik hem afrondde...

@Vcovca: Dank voor het luisteren en je reactie. Ik wil de vergelijking maken met het uitzoeken van een nieuwe behangetje op het toilet. Als je zoveel opties worden voorgeschoteld, weet je het op een gegeven moment ook niet meer. Moet ik nou afgaan op mij eerste keuze of luisteren naar de gasten die af en toe op mijn toilet hun boodschappen achterlaten? Wel, sommigen zullen het meer waarderen dan anderen. Niet goed of fout, maar kwestie van smaak idd.

@ De meelezers: Maarrrrr... er zullen vast ook zaken benoemd kunnen worden die geen kwestie van smaak, maar kwestie van (gebrek aan) kwaliteit zijn. En dat zijn nu net de zaken waarnaar ik op zoek ben.
 
Hoe dat geluid op 0.32 erin komt vind ik niet mooi....het loopt niet lekker.
 
Ik vind het juist een beetje langzaam op gang komen, maar dat kan misschien ook niet anders om deze sfeer te bereiken. Verder met plezier hiernaar geluisterd. Hele lekkere pads en lead sounds. Als puntje van kritiek zou ik zeggen dat de bongootjes wel iets harder mogen in het begin. Je gaat ook lekker uit je dak met die solo! :okdan:
 
Damn, nu zie ik het: lyj... Lover Your Junos... :) Leuk dat ik je hier ook tegenkom.

Mooi dat je ervan genoten hebt. Pads en leads komen uit Nexus. Beetje getweaked hier en daar.

Ik had inderdaad al geprobeerd die conga's en bongo's wat harder te zetten, maar dan wordt het te vol (en het is nu al niet echt leeg te noemen). Als ik het mixen ga snappen en onder de knie ga krijgen, zal er vast wel een manier zijn om dat te verhelpen. Maar ja, zover ben ik helaas nog niet.

Heb je nu die track al afgerond, tweede part van je upload op SC van 11-12-11? :)
 
huh :D
ach ja dat love your Junos woordgrapje is ook een beetje oud geworden door de jaren heen, vandaar wat korter op de Soundcloud, hoe kom je er dan in godesnaam terecht vraag ik me af :D

Maar het antwoord op je vraag is: Nee. :P Ja ok misschien ooit nog, ik heb het verder ook niet weggegooid ofzo.

http://y2u.be/dLzWGNBr9Yc Dit is de sample, be my guest
 
Back
Top